Manstråd: Att raka ansiktet!

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
Rakkniv ar det enda ratta, hemma blir det med en riktig kniv. Favoriten ar en gammal Erik Anton Berg.

Nar jag reser blir det dock for krangligt att ta med sig stenar och grejer (jag gor langa resor). Darfor blir det da en rakkniv med utbytbara blad.
En sadan har: http://finercut.com/shaving/feather-artist-club-dx-maintenancefree-straight-razor/

Sag att ngn namnde att det blir billigare med kniv i langden, njaaee.
Det ar klart att det kan bli billigare om man koper en kniv (kop en gammal kniv av bra model), en strigel, en borste och sedan lejar bort slipning men det ar sallan det stannar dar tror jag. Det har en tendens att spara ur.

Jag har hittils samlat pa mig 7 knivar plus den jag lankade ovan. 3 olika striglar, (en hangande, en balsa och en loom), 4 olika borstar (en reseborste, en stor gravling, en liten gravling och en liten av vildsvin) och nagra olika stenar. For att inte namna tvalar, kramer, pre och post rakgrejer. Det blir latt dyyyyyrt.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag har Gilette treblad nånting och nån rakgel...

Svårt att hitta billiga grejer till rakning...

Brukar slipa av det en gång i veckan, lagom skäggig då :) Jag harsån irriterande skäggväxt, så rakar jag mig inte så blir det bara två ögon och en näsa som syns typ, växer ända ner på halsen...

Dock fränt med polisonger ;)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Raka pungen med rak-kniv måste fan vara något av det manligaste man kan göra. >.<
Man skär sig ju när man använder rakapparat där.

Massor av fel.

Rakad pung är metrosexuellt och inte manligt *ladyboy*

Rakapparat? Rak apparat?

Lite skäggbiff har inget dött av.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vilka problem ni har :va

Wersta cheytråden: "Jag har så dålig hyyy, får röda prickar när jag rakar miiiig :gråta


WTF!

Jag kör konstant 3-dagars medelst trimmer, och rakar de omanligt fjuniga delarna med hyvel i duschen, utan produkter. Går alldeles utmärkt. Ledsnade för LÄNGE sen på de äckligt överprisade rakbladen som går upp 30% så fort de får ett nytt namn och ett annat fäste som tvingar en att dessutom byta hyvel :huvet. Nu gör jag av med typ 5 blad per år, max.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sällan jag är renrakad i nyllet. Låter mitt grånande skägg växa fram ibland för att inte se så jäkla ung ut, men för det mesta är det stubb som trimmas av någon gång per vecka.

Men perioder när det måste hållas slätt av någon anledning (ut på kravall och måste ha skyddsmask som sluter tätt, eller tja...) så krävs regelbunden rakning så irriterar det skinnet mindre. Bra vaskning först, Mach 3-hyvel och sedan iskallt vatten att skölja av med och ett balsam som lindrar sveda.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fruntimmerstråden.

En trimmer för att hålla nere längden är allt som behövs.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Köpte mej en Braun series 7.
Funkar bra, men då rakar jag varje dag och orkar inte hålla på med hyvel, kniv mm. Maskin funkar.
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Säkerhetshyvel och Feather-blad. Borstar upp vanlig tvål; det funkar skitbra. Är det riktigt torrt ute, så har jag lite rakolja i skäggbotten innan rakning.

@Biltmore, @Ulvhamne:
Raka pungen är en barnlek. Vad är problemet? Se bara till att ha eggen på tvärs mot rak-riktningen, men det handlar ju enbart om att inte ha trasig motorik.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Säkerhetshyvel och Feather-blad. Borstar upp vanlig tvål; det funkar skitbra. Är det riktigt torrt ute, så har jag lite rakolja i skäggbotten innan rakning.

@Biltmore, @Ulvhamne:
Raka pungen är en barnlek. Vad är problemet? Se bara till att ha eggen på tvärs mot rak-riktningen, men det handlar ju enbart om att inte ha trasig motorik.
Eller punghud som kryper omkring för egen maskin...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top