Man vet att man är småbarnsförälder när...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjejen har en sån där bok där de beskriver ungarnas utveckling i olika åldrar och tamejfan om inte bokjäveln stämmer nästintill på pricken! Åtminstone fram till drygt 3 års ålder, utvecklingsfaserna är tydligt beskrivna och vid vilka tidpunkter de infaller osv. Det är bara nu i efterhand som jag inser att man skulle läsa boken i FÖRVÄG för att vara beredd och inte använda den som ett facit i efterhand...
Den där punkten när vågskålen tippar över mot förståelse är minnesvärd och jag hoppas bara att man kommer uppleva den flera gånger innan det är dags att skicka iväg dem till internat :3freak

Handen på hjärtat, hur kul är det att veta allt i förväg? Om du fått en bok med facit på ditt liv i förväg. Hade du verkligen känt att du levt då, i efterhand?

Som småbarnsförälder kan man komma och tänka på konstiga existentiella ting, ofta när klonen ska nattas..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Handen på hjärtat, hur kul är det att veta allt i förväg? Om du fått en bok med facit på ditt liv i förväg. Hade du verkligen känt att du levt då, i efterhand?

Som småbarnsförälder kan man komma och tänka på konstiga existentiella ting, ofta när klonen ska nattas..

Hmm, lite väl hård jämförelse kanske i det fallet med facit på livet men annars är jag den som gärna vill ha allt planerat. Jag planerade stenhårt med första barnet, 3D-ultraljud för att vara säker på kön osv. Andra ungen blir det alltid lite mindre stohej kring så där gick jag till slut med på att inte ta reda på kön.
Men samtidigt så är det ju lite charm med att se ungarnas utveckling för första gången och man behöver ju inte läsa boken i förväg om man inte vill.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top