Sammanfattning av mötet.
Thomas från enginehardware hade lagt mycket tid på att se till att vi hade en dagsordning att gå efter, samt la mycket tid på att vi skulle få en uppdate på det jobb som han och hans vänner tidigare lagt ner för att få någonstans att köra.
Dagsordningen såg u som följer:
1. Presentation SSMK/KMK
2. Dagssituationen
3. Tidigare åtgärder och problem
4. Förslag på åtgärder
5. Dagshyra banor
6. Presentation my adventure
7. Framtidsplan inom 2-3 år
8. Övriga förslag
9. Mötets avslutande
Kortfattat kan man säga att vi i dagsläget inte har någonstans att köra eftersom de områden där det givits tillåtelse att köra har dragits in eftersom folk kommit på ej angivna tider och kört o-organiserat. Högljudda system är främsta orsaken till att de uppmärksammas och att folk stör sig.
Dialoger med div go-cartbanor har förts och även lett till körning men dock under kortare tid då det generellt är ett motstånd mot tvåhjulingar med motiveringen att de sliter mer på banan än en cart (vid vurpor speciellt).
Hur skall vi då lösa det? Precis som Rasor sa var det förslag som verkade mest realistiskt och framförallt skulle kunna gå snabbast är att vi hittar en plats, lämpligtvis asfalterad plan, avställningsplats, hangar (liknande inomhusgocart), kontaktar markägaren och diskuterar tills vi har ett bra pris att hyra för. Därefter kan Thomas enkelt fixa de tillstånd som krävs för att vi ska kunna köra där.
Området bör vara inhängnat eller på något sätt förhindra att obehöriga inte nyttjar banan och stör folk. Platsen bör inte ligga för när bebyggt område så vi stör folk.
Är inte asfalten hundraprocentig gör det inget eftersom vi troligtvis har bra kontakter eller skulle kunna få det sponsrat.
Ett annat alternativ/komplement är att gå ihop och hyra bana. Kinnekulle en heldag kostar ca 22.000:- . Nackdelen är att det kanske inte blir så kontinuelig körning som vi hoppas på.
Vi kan, och bör, fortfarande ha dialog med gocart-klubbar om att få hyra bana av dem då det ligger på mellan 8-10 loppor för en heldag. Det blir inte mycket pengar om vi är några stycken.
Man kan oxå hålla ett öga på my adventures hemsida då det kommer att bli motardkörnings-dagar i borås vad det verkar.
Vad det gäller framtiden kommer det byggas Göteborgs motorstadion ute vid Säve. Ett projekt jag personligen inte hört mycket om. Det skulle dock finnas utrymme att bygga något där som rr, mini-moto, motard m.m skulle kunna samsas om och ha tillräckligt många medlemmar för att det skulle kunna funka ekonomiskt. Planerna om när detta ligger i tiden kan man säkert googla sig fram till.
Vi kommer också ha en upptaderad mail och sms- lista för att snabbt och smidigt kunna komma ut med vad som händer och få folk till möten.
Vad som var positivt är att vi var många som dök upp och många som verkade engagerade, så jag är positiv till att det kan bli något av det. Speciellt känns det bra att ha någon som har koll på de papper och allt som behövs för att få godkännande av ev bana.
Så: Det som gäller nu är att leta leta och leta. Maila mig om och när ni hittar ett område som verkar bra. Vi kan titta på det tillsammans och sen ta kontakt med markägaren för att se hur han ställer sig till det. Tror det är till fördel om vi gör det tillsammans med exThomas som har bra koll på grejjerna.
Jag återkommer i denna tråden när vi kör ett nytt möte.
Riktigt kul att se er alla även om det blev en lite hastig sorti för min del
/Will