Mördaren kommer hem igen

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
...märkligt att ingen reagerar när vi plockar hem yrkeskriminella som torskat på narkotikabrott i Thailand och sen snabbt ger dem frivård vid ankomst till Svea men nu när det är en dam som suttit av 28 år för medhjälp till mord så kan hon gärna få ruttna.....

mjaa, trots allt; det är stor skillnad på narkotikabrott och att ha dödat/mördat någon.

sen kan jag hålla med om att de som torskar på knark i tex thailand, inte ska daltas med här hemma.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Nu gäller väl inte tråden Annikas eventuella oskuld eller bevisade skuld utan snarare principen med att medborgare får avtjäna delar av sitt straff i det land till vilket de har starkast anknytning
oavsett var brottet begicks och var de dömdes.

Nej, det finns folk som på fullaste allvar tror/tycker hon är oskyldig, t.ex. nedanstående skribent, därav mitt inlägg:

...

Såvitt det framgått (men vissa av er tydligen inte läst) så är hon ju oskyldig.
Det var hennes KILLE som mulade snuten.
Men i skitlandet är man ju medskyldig bara man befann sig på platsen för brottet... en helt absurd lag, som vi ju tack och lov inte har här, och skulle det hänt här hade hon sålunda inte dömts på detta onödiga vis.

Som sagt, även här kan du dömas för delaktighet i mord även om du inte själv skjutit.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Boris Jr och Korvgubbe

Jag håller nog med i stort om vad ni säger. Jag i och för sig ifrågasätta varför Svenskar som begår brott utomlands över huvud taget skall tas hem. Om vi nu skall göra det skall det vara lika för alla men jag har full respekt om det land som dömt ut straffet också vill ha en åsikt på hur Sverige skall verkställa straffet. med tanke på alla snyfthistorier om Annika har det varit tämligen uppenbart att vi inte haft för avsikt att hålla henne inspärrad. Det är nog rimligt att anta att hon flyttas till Sverige då USA anser att hon suttit av sitt straff och nu bör rehabiliteras till samhället och med Amerikanska mått mätt är nog den tid hon suttit rimlig för medhjälp till polismord.

Det finns även en logik i att starffet skall vara opartiskt och oberoende av offret men jag vet inte om det alltid är rätt. En kompis blev utan anledning misshandlad på en uteservering. Han vägrade gå med ut eller träffa okända människor i tre år, de som utförde misshandlen fick villkorligt... Det var uppenbart vem som led mest. I de fall där brottslingar döms till livstid har vi prövning även i Sverige, enda skillnaden är att i USA är offret en del av prövningen. Jag kan under omständigheterena tycka att det är ganska rimligt. Däremot är det inte rimligt att prövningsnämndens beslut enbart går på offrets linje.
 

Smagatusk

Guest
MEN HALLÅÅÅÅÅÅ!

Är det ingen som har tänkt reda ut hur SVENSK hon är?
Hennes mamma tog med henne som flyttgods till usa när hon var 8-11 har jag för mig, sedan bodde och växte hon upp i USA, med amerikanska värderingar, gick i amrikansk skola, knarkade ner sig med amerikansksålt knark, sköt poliser med sin amerikanske pojkvän och har nu suttit i ameirkanskt fängels 28 år.

Vad fan ska hon hit och göra?
Enda anledningen hon vill till Sverige är att det är hennes enda chans att släppas ut!

Ofattbart att det på SH ska ta 25 inlägg innan nå´n uppmärksammade det.

Bra poäng!
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
...Även om vi droppar straffdebatten så är det märkligt att ingen reagerar när vi plockar hem yrkeskriminella som torskat på narkotikabrott i Thailand och sen snabbt ger dem frivård vid ankomst till Svea men nu när det är en dam som suttit av 28 år för medhjälp till mord så kan hon gärna få ruttna.....

Om det slogs upp stort på alla tidningars löpsedlar så skulle säkert fler reagera.

Personligen tycker jag narkotikasmugglarna kan sitta kvar på Bankok Hilton. Samhället blir ju definitivt skyddat från dessa individer om de sitter 20 år på Bang Kwang.

Rehabilitering är till för folk med benbrott o dyl (fattar ni vitsen, benBROTT, BROTTSLING, kriminalvård, social rehabilitering :rofl )
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tycker faktiskt att 28 år räcker för henne. Hon var en pantad pundarbrud och förtjänade ett straff enbart för det men 28 år känns tillräckligt.

Däremot tycker jag inte att vi ska ta hit henne och sätta i finkan här. Kostar ju bara pengar. Kan hon visa att hon kan försörja sig själv i Sverige så kan vi ta in henne och släppa fri på en gång ist för att hon ska kosta ännu mer pengar i fängelse.


Varför ska vi bekosta hela världens kriminella? Krigsförbrytare och annat löst pack som vi frivilligt tagit in i landet. Det är tragiskt när warlords och torterare från när och fjärran önskar avtjäna sina straff i Sverige trots att de aldrig varit här. Snacka om ett totalt misslyckande av svenska kriminalvården. Jävla semesterort - och JA jag känner flera som suttit tid och bekräftat att förutom själva rörelsebegränsningen så har man det hur bekvämt som helst. Bra mat, gym, kurser, motion, dator, knullrum, tv-spel osv osv. Nu ska vi ju tydligen ta hit terrortönten från Bosnien/Kungälv också.


Man borde visserligen ge hennes föräldrar nåt litet straff också för att de misslyckades så kapitalt med att hålla ordning på henne. Bara för att rätt ska vara rätt liksom..

Barnkörkort nu!
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tycker dom kan släppa ut henne, så länge hon inte längre bedöms som farlig. 28 år är trots allt ganska länge och amerikanska fängelser är nog inga semesterorter direkt.

Det som upprör mig mest är att media tilldelar henne en jävla hjälte-status!

Det är ingenting jämfört med gullandet med Kniv-Calle.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Rickard Flinga då?... Han va väl inte ens född här och sökte om medborgarskap ifrån fängelset i usa för att han hade släktingar här och så har jag för mig att den ena av hans föräldrar var svensk medborgare.
Dock så hade han ihjäl en man som va på hans dotter... Vilket man kan ha mer förståelse för...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Markus jublar, hans åratal av lobbying har äntligen burit frukt, jag har hört rykten om att det ska leda till en date dom två emellan, men det är ju inte mer än rätt som Markus har tjatat på henne....

Jag är rörd till tårar av detta slöseri med mina skattemedel. :gråta

Nu gäller väl inte tråden Annikas eventuella oskuld eller bevisade skuld utan snarare principen med att medborgare får avtjäna delar av sitt straff i det land till vilket de har starkast anknytning oavsett var brottet begicks och var de dömdes.
Men i det här fallet så är det väl så att Annika har väldigt svag anknytning till Sverige?

Det sitter något hundratal svenskar i fängelsen världen över, de flesta för grova brott men ingen annan med ens i närheten av lika stort sympatikonto i svensk tabloidpress.

Hit med några svenska pedofiler från Thailand, fort! Nej visst ja, vi som lyssnade på Ice T tycker "cop killers" är balla så bara de får komma hit!
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Anders Eklund knallade runt i Sverige trots varninglampor rödare än LO:s intentioner.. Varför skulle då inte Östberg släppas hit?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det är ingenting jämfört med gullandet med Kniv-Calle.

Det är ju rent av vidrigt.

Angående Annika Östberg så bryr jag mig inte ett skit ifall hon sitter i fängelse eller inte. Ifall vi nu måste få hit henne så tycker jag lika väl vi kan släppa henne fri. Ifall hon utför något brott så tycker jag vi skickar tillbaks henne.
 
Last edited:

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Ort
Ångermanland
Hoj
En cross
Jag tycker vi samlas på Arlanda och skjuter henne när hon landar.
Pax för att ladda om pistolen.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag tycker vi samlas på Arlanda och skjuter henne när hon landar.
Pax för att ladda om pistolen.

Då kan ju du och andra idioter stå där och få lång näsa......hon landar i Örebro.:arsele

Daglivaruhandeln ber att få meddela att försäljningen av Gula Blend har gått upp med 35% i komunen.:D
 

bladepete

Work hard and plays even harder!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda fireblade -00 (såld)
Vad är anledningen till att Sverige ska plocka hem henne???
Uppenbarligen har hon nästan ingenting med Sverige att göra?
Kan någon ge mig anledningar(som jag tycker är bra) varför vi ska ta hem henne så ska jag äta upp Bladen...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top