Mätarhållare i kolfiber

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
I och med att jag inte fick någon respons alls i Daytonatråden så lägger jag väl upp tråden här:

Sådär...
Då var mitt miniprojekt "ny mätartavla" klar!
Första gången jag gör något i kolfiber.

Nu saknas det vara 2 mätare på vardera sida.

Så här ser de ut original:
http://www.motorcycle.com/mo/mccompare/bikini/brit2t.jpg

Så, vad tycks?
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    129.1 KB · Visningar: 144
  • 2.jpg
    2.jpg
    139.1 KB · Visningar: 127
  • 3.jpg
    3.jpg
    139.9 KB · Visningar: 112
  • 4.jpg
    4.jpg
    139.6 KB · Visningar: 91

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Stiligt, men går det inte få bort blinkers, helljus och så vidare symbolerna? Bara du kommer ihåg vad som är vad så ska det inte vara så svårt att köra utan. Jag menar alltså fixa ett likadant mörkt glas eller nånting som sitter där och ser helt cleant ut.
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
Jo, det skulle man säkert kuna, men då lär det ju bli ännu svårare att sälja skiten då den dagen kommer.

Jag menar... Vam tjackar en Triumph Daytona idag. Som dessutom har turbo som innebär en sjuhelvetes underhåll, och som dessutom inte har några instrument man förstår sig på =)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Totte skrev:
Jo, det skulle man säkert kuna, men då lär det ju bli ännu svårare att sälja skiten då den dagen kommer.

Jag menar... Vam tjackar en Triumph Daytona idag. Som dessutom har turbo som innebär en sjuhelvetes underhåll, och som dessutom inte har några instrument man förstår sig på =)

Du får väl hitta en ersättnings och sen byta tillbaks ifall du ska sälja den. Tror det skulle se kanonfint ut med kolfibret.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Totte skrev:
Jo, det skulle man säkert kuna, men då lär det ju bli ännu svårare att sälja skiten då den dagen kommer.

Jag menar... Vam tjackar en Triumph Daytona idag. Som dessutom har turbo som innebär en sjuhelvetes underhåll, och som dessutom inte har några instrument man förstår sig på =)

Du låter deprimerad. Varför skulle ingen vilja ha en sån, du köpte den ju måste ju finnas fler som dig:rolleyes:

De va nice!

Går en sån där bra eller?
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det var ju snyggt! :tummenupp Laddtrycksmätaren kommer väl på också? Förresten, hur går det annars med hojen? Är den ihop och igång eller du bygger? Hade varit kul att se lite bilder mm på det hela sen :)
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
lahi skrev:
Det var ju snyggt! :tummenupp Laddtrycksmätaren kommer väl på också? Förresten, hur går det annars med hojen? Är den ihop och igång eller du bygger? Hade varit kul att se lite bilder mm på det hela sen :)

Jo då för fan!
De rullar på...
Drog dessvärre i en expanderande bult i blocket där jag plockar ut oljan till turbon, så nu ser bygget ut såhär (bilderna)... igen...

Allt var ju ihop och fungerade, förutom sprickan i blocket då da...

Nu är nya JE-kolvar och stakar beställda och betalda för 12 000:- så FAAAAn om det går sönder sen! hehe

Jag och några vänner har ju fixat ett skitgrymt garage i Tyresö nu, så inspirationen och motivationen har ökat! Dessutom jobbar en i garaget med att bygga rallybilar, så han kan ju hjälpa till med det mesta!

Mr Helmut skrev:
Du låter deprimerad. Varför skulle ingen vilja ha en sån, du köpte den ju måste ju finnas fler som dig:rolleyes:

De va nice!

Går en sån där bra eller?
Jo viss finns det fler än mig som vill ha daytona, men de är få...
Troligtvis blir det bara jag som är så knäpp att montera turbo etc på den här hojjen. men knäcker jag 200-hästarsvallen så är jag bäst på att trimma daytonas i världen!

Jag tänkte knäcka den med i alla fall 50-60 häst (E85+IC)!
Annars har det inte vart värt det!
 

Bifogat

  • 5.jpg
    5.jpg
    138.7 KB · Visningar: 95
  • 6.jpg
    6.jpg
    139.9 KB · Visningar: 60
  • 7.jpg
    7.jpg
    139.2 KB · Visningar: 60
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top