Lv regga ktm exc 125?

Lambda12

Guest
Hittade en ktm exc 125 2003 på facebook marketplace. Vill gärna ha hojen och så men är osäker på om den ska gå att lv regga då den är oreggad av ägaren nu. Han har inga papper på den. Den startas ej med nycklar och han sa att man inte behöver byta ägare på papper då den aldrig vart reggad.

den har framlampa och hastighetsmärtare. Men han sa att det ska gå att lv Regga den om man slänger på baklampa och blinkers.

Vet att man behöver coc papper och andra dokument på dem ofta för att det ska gå. Jag har för mig att oavsett om den är oreggad så måste man byta ägare på papper om det är en exc modell annars så äger man inte hojen.

hur funkar detta och ska man isåfall kunna regga den som nytt fordon?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Går ej är den ej förregad är det omöjligt..

Varför ej ägar byte/kvitto med namn o person nr?? Luktar stulet lång väg..
 

Lambda12

Guest
fick inget tydligt svar från personen. Hade i tankarna att den inte skulle gå att regga utan papper. Tacka för svar
 

Lambda12

Guest
Går ej är den ej förregad är det omöjligt..

Varför ej ägar byte/kvitto med namn o person nr?? Luktar stulet lång väg..

det ska tydligen finnas ramnummer på den. Men undrar verkligen varför han inte har papper och har för mig på alla exc modeller att man står som ägare på dem. Bara att många inte är besiktade.
 
Last edited by a moderator:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
det ska tydligen finnas ramnummer på den. Men undrar verkligen varför han inte har papper och har för mig på alla exc modeller att man står som ägare på dem. Bara att många inte är besiktade.
RAM nummer spelar ingen roll är den inte förregad måste den klara euro5 i avgas krav det finns ingen 2T som klarar detta.

Skit i den du skapar bekymmer som ej går att lösa, finns inga papper se den som stulen, skulle den vara stulen så är häleri värre än att sno den..
 

Lambda12

Guest
RAM nummer spelar ingen roll är den inte förregad måste den klara euro5 i avgas krav det finns ingen 2T som klarar detta.

Skit i den du skapar bekymmer som ej går att lösa, finns inga papper se den som stulen, skulle den vara stulen så är häleri värre än att sno den..
Tänkte precis det. Tack för svar
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag skippar den. Finns en anledning till att den inte är på blocket tror jag
KTM är inte heller direkt kända för sin kundvård, yamaha/kawasaki hade säkert kunnat hjälpa till. Suzuki/nu mera Honda som importeras av gud förbjude hjälper heller inte till.

Sedan finns en tråd här om en yngre kille som köpte en gammal exc tror han hade bytt allt utom blocken i slutet, värdens dyraste exc 125..
 

Lambda12

Guest
KTM är inte heller direkt kända för sin kundvård, yamaha/kawasaki hade säkert kunnat hjälpa till. Suzuki/nu mera Honda som importeras av gud förbjude hjälper heller inte till.

Sedan finns en tråd här om en yngre kille som köpte en gammal exc tror han hade bytt allt utom blocken i slutet, värdens dyraste exc 125..
Ajdå. Kunde han inte få den reggad ?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Den borde väll iallafall vara enduro reggad och ha regbevis och nummerplåt
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Fanns ingen reggplåt eller papper på den. Enbart ramnummer

Då är det givetvis något som inte stämmer. Håll dig borta så du slipper problem.
En 20år gammal mc som är byggd för tävling och inte blivit bra underhållen/servad kan bli mycket huvudvärk för nya ägaren.
En mc som är enduro reggad eller cross går inte att landsvägs regga
Frågor om KTM 125 enduro som unga killar hoppas kunna lv-regga brukar komma upp några gånger varje år tyvärr tror inte någon lyckats
 

Lambda12

Guest
Då är det givetvis något som inte stämmer. Håll dig borta så du slipper problem.
En 20år gammal mc som är byggd för tävling och inte blivit bra underhållen/servad kan bli mycket huvudvärk för nya ägaren.
En mc som är enduro reggad eller cross går inte att landsvägs regga
Frågor om KTM 125 enduro som unga killar hoppas kunna lv-regga brukar komma upp några gånger varje år tyvärr tror inte någon lyckats
Nej, facebook marketplace är halv sketchy så mycket stulna saker säljs. jag hade mycket i åtanke att det förmodligen inte skulle gå att lv regga. Nåväl jag kommer nog ändå skaffa a2 ktm istället. Har för mig att jag läst någon tråd om en som lyckades regga en Yamaha yz 125. dock att det kostade 50k typ. Sen krånglade det otroligt mycket och var inget lätt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nej, facebook marketplace är halv sketchy så mycket stulna saker säljs. jag hade mycket i åtanke att det förmodligen inte skulle gå att lv regga. Nåväl jag kommer nog ändå skaffa a2 ktm istället. Har för mig att jag läst någon tråd om en som lyckades regga en Yamaha yz 125. dock att det kostade 50k typ. Sen krånglade det otroligt mycket och var inget lätt.
Möjligt att det kan gå som amatör byggt fordon med sfro besiktning o allt vad det innebär..
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Be om ramnumret så kan du ju kanske kolla med polisen om den är anmäld stulen, sen kolla med transportstyrelsen om det finns någon form av registrering på den.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top