Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det tvivlar jag på. Är själv sugen på en H-D sportstertank. Så måste ju inte hållas med originaldelar. ;)

Risken är mest att det kommer se ut som att tanken "sitter uppepå ramen" istället för att smälta in i linjerna, men det lär visa sig snart. Glad fortsättning!
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tror nog jämten som bygger jetsparkar fixar att passa in en tank.. ;)

Man vill ju gärna tro det, men vi får väl se hur det går.

Hade tanken varit större än knappt 2 gallon skulle jag ha kunnat kapa upp den och sänka ner den mer över ramen, men jag vill inte ta bort en endaste kubikcentimeter tankvolym som det är nu. Jag lär få ha en litersflaska soppa i ryggan ändå för att slippa styra hem åbäket...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu är det spännande! Fästmön hälsar att det ligger en postavi hemma och väntar på mig, antingen är det bränsletanken eller en packe tröjor jag beställt. Klockan 5 har jag svaret!:)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men nurå, sms-avisering om att det ligger ett utrikespaket på Ica och väntar på mig. Så vitt jag vet har jag inte beställt något annat så nu jävlar får det lov att vara tanken!:)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ojä baby! Nu är tanken hemma och ligger på plats på ramen.:tummenupp



Däremot blev första intrycket inte speciellt skitbra, vad i helvete! var väl första tanken då stuket blev väldigt annorlunda jämfört med gamla tanken. Efter lite trampande och klurande var det ändå som att den växte på mig så nu tycker jag det ser rätt ball ut, den ligger aaaaningen högt på ramen men linjerna är rätt bra så frågan är om det duger ändå.



Alternativet är att jag kapar isär tanken och höjer tunneln lite men det är en del jobb och det går inte ångra sig när det väl är gjort.



Vad tror stukexperterna på SH?:confused:
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Just nu gillar jag originaltanken mer. Den var lite råare. Hojen var mer en cool bobber innan och nu får man mer chopper känsla.
Den är snygg i vilket fall men den var nog klart brutalare innan.

Det känns som att det inte kommer att hjälpa att sänka ner tanken, det är inte bara höjden utan även storleken.

Fast en tank är ju alltid bra att ha till kommande byggen.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag håller med er båda, den blev ball men på ett annat vis. Originaltanken passade riktigt bra men ur vissa vinklar såg den för fet ut, dessutom såg det konstigt ut med styrkronan uppstickandes ovanför tanken.

Jag ska försöka mig på photoshop och sänka tanken lite för att se hur det skulle se ut, är det nån som är duktig på PS får ni gärna lägga upp era förslag här.

Kanske bäst att lägga upp kort på hur det ser ut med båda tankarna:







 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Dessvärre så måste jag nog säga att en originaltank, möjligen med bagageräcke (punghyvel), är det snyggaste och triumphaste valet.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag gillar orginalet bättre än mustangtanken som jag tycker gör sig bättre på en -70-tals långgaffel, men jag tycker denna modellen gör sig jäkligt bra på bobbrar
sporstertank.jpg 1800:- på bikeline. ska finnas med olika höga tunnlar. :tummenupp
Fast jag förstår att det inte går att köpa tankar på löpande band..
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Att den här tanken åker på är väl egentligen redan spikat, den gamla är sprucken och allmänt sleten och några fler tankar finns inte stålar för eftersom projektkassan är vigd åt turbinhojen i år. Jag ska klura lite mer på höjden och se om det går komma fram till nåt som ser ok ut.

Nu tog jag inget kort bakifrån men linjerna mot sadeln och ramen tycker jag är mycket bättre med mustangtanken, hade jag skaffat en ny originaltank skulle jag blivit tvungen att bygga en ny sadel då den inte alls passar ihop med den stora tanken. I värsta fall är det ju bara att byta tank till nästa år så inga problem där, work in progress liksom.:)

Lättskruvat blir det i alla fall.:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag gillar orginalet bättre än mustangtanken som jag tycker gör sig bättre på en -70-tals långgaffel, men jag tycker denna modellen gör sig jäkligt bra på bobbrar
View attachment 397315 1800:- på bikeline. ska finnas med olika höga tunnlar. :tummenupp
Fast jag förstår att det inte går att köpa tankar på löpande band..

Jag kollade på en sån men tycker det ser skumt ut med en flatbottnad tank ovanför en triumphmotor med sina runda former, funkar av någon anledning bättre på en HD i mina ögon men vet inte varför.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kollade på en sån men tycker det ser skumt ut med en flatbottnad tank ovanför en triumphmotor med sina runda former, funkar av någon anledning bättre på en HD i mina ögon men vet inte varför.

Kan bero på att det är en sportstertank;)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top