Lurad via sms?

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Kalmar
Hoj
...
Fick nyss ett sms från ett nummer jag inte kände igen. I det stod det "Tjena. Hur är läget o vad händer ikväll?" Jag kunde inte komma på vem det kunde vara som skickade så sökte upp numret på hitta.se. Numret tillhörde ett företag i Färjestaden på Öland. Eftersom jag bor i Kalmar och känner en del ölänningar så tänkte jag att det kan ju vara någon som jobbar där. Så jag svarade.

Jag: Jadu det är väl bra med mig och kvällen vet jag inte mycket om. Vet inte om jag vet vem du är heller för den delen.
Okänd person: Okej. Vem har jag kommit till?
Jag: Du har kommit till Förnamn Efternamn. Är det dit du ville?
Okänd person: Om det var dig jag chattade med förut.

Här tänkte jag att det är säkert nån av mina humoristiska vänner som gett ut mitt nummer för att busa med mig. Fortsatte därför med ett till sms.

Jag: Nej det var det inte. Har inte chattat med någon idag vad jag vet.
Okänd person: Då ber jag om ursäkt fick nog fel nummer då. Men nya bekantskaper är alltid trevligt. Var i världen finns du?

Där började jag ana ugglor i mossan. Känns väldigt konstigt att en person försöker fortsätta konversationen med en totalt okänd person via sms. Särskillt om den tagit fel nummer och i själva verket vill ha tag i någon annan. Vad tror ni? Har jag blivit grundlurad och kommer få en fet räkning för de tre smsen som debiteras för 100 kronor styck? Eller har jag fått kontakt med den mest sällskapssjuka personen i världen?
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Debiterat på ett vanligt mobilnummer kan man väll aldrig bli. Det ska väll vara ett sånt där 0771 nummer eller hur dom nu börjar?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
folk e roliga. jag tror de är en ensam själ.
jag fick ett sms på jobbet av en tjej som skulle sms,a sin vännina. inge mer med det men en arbetskamrat stal mobilen o kika iväg ett svar. värsta förföljelsen vart de sen. ringde o sms,a hela tiden o undra vem jag va o så.. finns mycket ensamt folk. :)
 

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Kalmar
Hoj
...
Debiterat på ett vanligt mobilnummer kan man väll aldrig bli. Det ska väll vara ett sånt där 0771 nummer eller hur dom nu börjar?

Det kan du nog ha rätt i. Är ett helt vanligt nummer utan några speciella konstigheter i det. Kanske ska skaffa mig en ny kompis då :yoparty

Fy vad romantiskt, det kanske är mannen i ditt liv:krama

Det var ju det jag tänkte först, tänk om det är en het 17-åring som ska ut på sin första fylla med sitt nya falsklegg och vill träffa en mer erfaren man. :tuttar
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Det där händer väl hela tiden. Kan komma på minst 3 tillfällen då jag vart med om liknande.

* En person satte ut en annons men hade slängt om 2 siffror i mobilnrt så det hamnade hos mig, han hade kommit på sig och kontaktade mig så jag kunde vidarebefodra eventuella spekulanter.

* Någon kvinna på Powermeet i Västerås uppenbarligen hade givit någon herre ett fejknr (mitt)..var lite spännande: "Ska vi ses vid husvagnen ikväll igen?" började det... roade mig en hel kväll, dock lite segt när han sms:ade 3-4ggr mitt i natten sen också..

* Någon gav ut en fejk msnadress (min) på en fjortisfest. Jag fattade inte varför massa fjortisbrudar la till mig på msn o så gärna ville chatta med mig... haha... dock kopplade man ju rätt snabbt vad som hänt och det var också väldigt roande under nån vecka :) :tuttar
 

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Kalmar
Hoj
...
Ojoj, det här utveckalde sig verkligen. Eftersom det inte borde kunna debiteras nån extra summa för smsen så svarade jag. Skickade ett par sms och han ställde fråga på fråga. Jag svarade för att se vad denna person vill egentligen. Och det fick jag verkligen veta. Efter sms där han frågat om jag trivs i staden, vad jag vill jobba med och så vidare så kom det klassiska smset.

Smset som skickats så många gånger.

Smset som fått konversationer att avbrytats.

Smset som fjortonåriga flickor blir glada för.

Smset som fjortonåriga pojkar har skapat.

Smset som fick mig att skratta så högt att han säkert hörde mig.

"Kan man få en bild på dig"

:krama :yoparty :tuttar :rofl :brinnerup

Han vill verkligen bli mannen i mitt liv!
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Ojoj, det här utveckalde sig verkligen. Eftersom det inte borde kunna debiteras nån extra summa för smsen så svarade jag. Skickade ett par sms och han ställde fråga på fråga. Jag svarade för att se vad denna person vill egentligen. Och det fick jag verkligen veta. Efter sms där han frågat om jag trivs i staden, vad jag vill jobba med och så vidare så kom det klassiska smset.

Smset som skickats så många gånger.

Smset som fått konversationer att avbrytats.

Smset som fjortonåriga flickor blir glada för.

Smset som fjortonåriga pojkar har skapat.

Smset som fick mig att skratta så högt att han säkert hörde mig.

"Kan man få en bild på dig"

:krama :yoparty :tuttar :rofl :brinnerup

Han vill verkligen bli mannen i mitt liv!

Nå? Svaret då?
Ska det bli ni nu då?:hihi
 

Ozzy Osbourne

Bannad
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Sörberga
Hoj
90, Honda, CBR
Ojoj, det här utveckalde sig verkligen. Eftersom det inte borde kunna debiteras nån extra summa för smsen så svarade jag. Skickade ett par sms och han ställde fråga på fråga. Jag svarade för att se vad denna person vill egentligen. Och det fick jag verkligen veta. Efter sms där han frågat om jag trivs i staden, vad jag vill jobba med och så vidare så kom det klassiska smset.

Smset som skickats så många gånger.

Smset som fått konversationer att avbrytats.

Smset som fjortonåriga flickor blir glada för.

Smset som fjortonåriga pojkar har skapat.

Smset som fick mig att skratta så högt att han säkert hörde mig.

"Kan man få en bild på dig"

:krama :yoparty :tuttar :rofl :brinnerup

Han vill verkligen bli mannen i mitt liv!

Leta upp en bild på en halvfet flintskallig naken karl på nätet och messa :rofl
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Leta upp en bild på en halvfet flintskallig naken karl på nätet och messa :rofl
Vem vet. Det kanske skulle funka. Du råkar inte ha hört talas om "bears and cubs"?

Kolla från ca 2:04 in i klippet:
[YOUTUBE-ID]zZGcYvjDyIY[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Stork3n

halojsan
Gick med
4 Jun 2007
Ort
kungälv
Hoj
ingen :(
alltså jag kanske bara är blind och har missat nått, men vad säger att det inte är en tjej? :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har faktiskt hänt mig att unga personer som skickat sms fel har drivit dialogen vidare, många som sms:ar mycket är nog just sällskapssjuka. En gång var jag på väg ensam hem med fiskebåten från Åland mitt i sommarnatten när mobilen plötsligt lös till. Det var lite roligt att prata lite med några ungdomar som satt och grillade på en strand på Gotland. :D
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Skicka den här bilden!

1.jpg
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Eftersom personen vet ditt förnamn och därmed troligtvis kan härleda ditt kön, och ändå fortsätter tjatta så är det med stor sannolikhet en flicka! Be henne skicka bild först! Om det skulle visa sig att det är en homosexuell man är det väl bara att vidga sina vyer! :tummenupp
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Inte lika kul när man får reda på ett ens nummer är skrivet på väggen på en toalett på en gymnasieskola någonstans i urskogen och en massa kåta fjortispojkar börja ringa en i tid och otid och tro att dom ska få sex. För inte nog med att någon skrivit numret de hade även skrivit texten, Ring för bra sex!. Då byter man nummer ganska fort och skaffar hemligt kan jag lova. :(
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Inte lika kul när man får reda på ett ens nummer är skrivet på väggen på en toalett på en gymnasieskola någonstans i urskogen och en massa kåta fjortispojkar börja ringa en i tid och otid och tro att dom ska få sex. För inte nog med att någon skrivit numret de hade även skrivit texten, Ring för bra sex!. Då byter man nummer ganska fort och skaffar hemligt kan jag lova. :(

Det var kanske dig Leonid ringde då?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top