Lumpen

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Det finns 2 sätt att få köra strb90, antingen som amfibiesoldat inom marinen eller som båtförare i flottan.
Stridsbåtförare kan du dock bara bli som amfibiesoldat.

Du har rätt i att det ställs höga krav på de mesta om du söker till Amf1/amfibiesoldat men du får också en riktigt bra och hård utbildning.

Svarar gärna på frågor om de är nåt du vill veta så ska jag försöka svara:)

Blåtunga då? Flottans egna lilla VIP-transport, lätt moddad 90.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
haha gjorde lumpen i boden som mc_ordonans och det är nog inte så många som kan säga att han kört hoj när det var 43 C :yoparty MINUS. haha man körde från luleå till boden och man fick stanna var 200meter och jogga kanske 50meter
och sen sätta sig igen. snacka om att det tog tid fram och tillbaka. förfrös nog de flesta saker på de fältet.
men herre gud vad kul skidorna var, men det var nära att man strök med flera gånger för inge dubb fick man heller, och man körde kanske 125km\h. fan ett jumbojet kunde nog stanna på kortare sträcka:yoparty

Jag var oxå i Boden men vi hade nog aldrig under -25 den vintern, som tur var.

Nej, man fick inga dubbdäck men jag la på mina egna dubbdäck. Dubbdäck och skidor är :yoparty
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jälla skit. knölar på fötterna och ett helt misslyckat styrkeprov ledde till attjag inte fick söka de jag ville.

sökte signalmatros, artillerimatro och svepmatros.

någon info som inte står på lumpens hemsida som jag läste 17 gånger innan jag bestämde mej. lite inside information änna. thx:tummenupp
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Mönstrade den 24 januari o sökte till bland annat granatkastargruppbefäl,vilket jag ångar, o sen när jag ville byta va det för sent fastän de bara va en vecka efter:huvet så man får se om man ska överklaga eller bara låta skiten va, men stridsfordonsskytt,förare låter ballare :yoparty
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Jag kom in på lumpen men avstod. Tycker det är mer värt att jobba/utbilda sig när krig är oaktuellt.
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Jag fick besked om att jag är placerad i reserven för någon dag sedan, och är lika glad för det.
Ska dock åka på extramönstring till ubåt om ett tag. Har inte bestämt mej ännu om jag ska tacka ja till den tjänsten, om jag nu kommer in.
Fast chanserna är mycket små för att jag kommer in på ubåt, så jag behöver nog inte oroa mej.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag fick besked om att jag är placerad i reserven för någon dag sedan, och är lika glad för det.
Ska dock åka på extramönstring till ubåt om ett tag. Har inte bestämt mej ännu om jag ska tacka ja till den tjänsten, om jag nu kommer in.
Fast chanserna är mycket små för att jag kommer in på ubåt, så jag behöver nog inte oroa mej.
Tillägg vid mönstringen följande. "Gillar att sova med öppet fönster." :D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
sökte till bland annat granatkastargrupp låter ballare
Du har så rätt, grk är köttigt asså :tummenupp

Bära tungt är en självklarhet, har lite bilder på grk pluton under förflyttning ifall du är intresserad, ger lite perspektiv om inte annat. Det är TUNGT inget snack om saken!
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Du har så rätt, grk är köttigt asså :tummenupp

Bära tungt är en självklarhet, har lite bilder på grk pluton under förflyttning ifall du är intresserad, ger lite perspektiv om inte annat. Det är TUNGT inget snack om saken!
Jaa det skulle va kul o se lite bilder:tummenupp Alltid bra att få lite perspektiv, har som sagt hört att det är tungt ja...förhoppningsvis så kan jag få den placering jag egentligen ville ha som stridsfordonsskytt, förare men jag får känna efter lite på grk.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Mönstra imorgon:)

Hoppas verkligen att jag får det jag vill! eller iaf något roligt:gnissla
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Är det någon mer än jag som ska på extramönstring för röjdyk?
 
Last edited:

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Är det någon mer än jag som ska på extramönstring för röjdyk?

Tror du, du klarar det? Jag hade gärna gjort det. Men simma 25m under vatten sedan ner på 3 metersdjup direkt och ta på sig utrustningen tror jag inte jag klarar... Sedan att trampa vatten och hela den karusellen...
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Klart dom tar in, Januari 2009 är nästa inryck. Sen kan de ju vara så att det inte finns några platser kvar :)
okej, ja, det sa han nog, men jag tar inte studenten förren 2009..Han som jag snackade med sa iallfall att jag hade varit perfekt för det, men att det inte gick, för dem skulle in nu igen. Sen började han snacka om att det är kaos inom hela försvaret för dem skjuter upp inryckningar osv..
Och jag frågade honon flera gånger under första samtalet, och sen en sista gång innan jag valde om det verkligen inte gick. Men det gick som sagt inte, enligt honom, för någon att komma in.
Så jag fick MP/ Säk GB ist:) Förhoppningsvis så kommer man in också..

Tror du, du klarar det? Jag hade gärna gjort det. Men simma 25m under vatten sedan ner på 3 metersdjup direkt och ta på sig utrustningen tror jag inte jag klarar... Sedan att trampa vatten och hela den karusellen...
vi fick se video på det idag, under min över 2½ timme långa väntan:huvet

Det va helt galet, killen brevid mig ville bli det, han var elitsimmare:hihi och han fick det dessutom som alternativ sen så han var fruktansvärt nöjd:)
Det är en av dem sakerna som är riktigt coola, det och fallskärmsjägare!
 
Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Tror du, du klarar det? Jag hade gärna gjort det. Men simma 25m under vatten sedan ner på 3 metersdjup direkt och ta på sig utrustningen tror jag inte jag klarar... Sedan att trampa vatten och hela den karusellen...

Med lite vilja så går det nog. Jag tränar just nu 10ggr i veckan så jag borde vara i form tills hösten.:rolleyes:


fakking shit, varför tar dem inte in amfibiesoldater nästa år?:huvet

Jag ville söka tilld et också men det gick inte. Inskrivningsförättaren skrattade åt mig och sa att det kunde jag glömma.:va

Va hade du för poäng då?
 
Last edited:

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
vi fick se video på det idag, under min över 2½ timme långa väntan:huvet

Det va helt galet, killen brevid mig ville bli det, han var elitsimmare:hihi och han fick det dessutom som alternativ sen så han var fruktansvärt nöjd:)
Det är en av dem sakerna som är riktigt coola, det och fallskärmsjägare!

Det är de två som jag vill göra eller någon form av jägare. Du blir inkallad hösten -09. Själv ska jag nog göra lumpen 2010...

Med lite vilja så går det nog. Jag tränar just nu 10ggr i veckan så jag borde vara i form tills hösten.:rolleyes:
Så man får först göra en mönstring sedan kallas man in till hösten igen för röjdykarmönstring? Vad hade du i poäng?
 
Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Det är de två som jag vill göra eller någon form av jägare. Du blir inkallad hösten -09. Själv ska jag nog göra lumpen 2010...

Så man får först göra en mönstring sedan kallas man in till hösten igen för röjdykarmönstring? Vad hade du i poäng?

Japp först så mönstrar man vanligt och sen så blir man kallad till en 4 dagars extramönstring i Karlskrona. jag hade en 6:a i styrka en 7:a i kondition och en 8:a på inskrivningsprovet.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top