Loosade kortet i GBG idag

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
o du din rackare jag ser nog din avatar du kör på bakhjulet,o på allmän väg. Du borde hängas eller skutas eller nåt när du använder din hoj på detta vis,jag ger mig fan på att det går för fort också på hela helvete*skratt*


Hultan skrev:
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Holger skrev:
ja jag är helt med på det du säger,folk som inte gasar med sin sporthoj eller kör bana med den kan sälja o köpa glidare finns säkert nån fin glidar sida dom kan surfa runt o snacka sitt moralsnack/skitsnack på.
Tror dock det mesta är avundsjuka eller nåt,kanske dom helt enkelt har snutnoja o är avis på oss som törs köra på lite med våra hojar inte bara posera.

Ja jag säger väl även här: Väl talat!

O du, det var inte jag på avataren, jag hittade den på internet en gång..
:hihi :yoparty

*Älskar wheelisar och rondeller.. ;-)*
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
Holger skrev:
varför åka sporthoj om man kör lagligt? går inte att gasa ens o då är det ingen mening eller är du en sån där som bara har den för att glänsa?
till alla moralkärringar så rekomenderas att köpa en 125cc eller kanske en glidare.....
det är helt normalt att gasa när man provkör,annars förstår jag inte ens meningen med att prova eller ha en sporthoj,är skönare att toura runt på nån hoj med bättre körställning o elefant ruta.

Jo....LÄS och FÖRSTÅ :fatta! det jag skrev i inlägget som du svarade på och ställ er sen frågan!! :va Varför har sporthojarna så hög försäkring och så dåligt rykte bland polisen och andra trafikanter?? :confused: Varför har debatten om dessa " supercyklar " tagit fart ????svara när ni vet för jag vet redan. :tummenupp
 

Perra

SRH
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525EXC-07
GixxerperO skrev:
Jo....LÄS och FÖRSTÅ :fatta! det jag skrev i inlägget som du svarade på och ställ er sen frågan!! :va Varför har sporthojarna så hög försäkring och så dåligt rykte bland polisen och andra trafikanter?? :confused: Varför har debatten om dessa " supercyklar " tagit fart ????svara när ni vet för jag vet redan. :tummenupp

För att du varvar över 5000 RPM ibland? :va
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
GixxerperO skrev:
Jo....LÄS och FÖRSTÅ :fatta! det jag skrev i inlägget som du svarade på och ställ er sen frågan!! :va Varför har sporthojarna så hög försäkring och så dåligt rykte bland polisen och andra trafikanter?? :confused: Varför har debatten om dessa " supercyklar " tagit fart ????svara när ni vet för jag vet redan. :tummenupp


Men tror du det kommer bli bättre för att du håller på och hotar folk?
Det kommer ta lång tid innan nåt kommer hända, om det ens kommer hända att det kommer upp ljus för sporthojarna. Börja leva i verklighet. Så sluta och larva dig, det är ganska många som kör sporthoj och jag tror inte du kan bestämma över dom på internet.
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
DJM skrev:
Men tror du det kommer bli bättre för att du håller på och hotar folk?
Det kommer ta lång tid innan nåt kommer hända, om det ens kommer hända att det kommer upp ljus för sporthojarna. Börja leva i verklighet. Så sluta och larva dig, det är ganska många som kör sporthoj och jag tror inte du kan bestämma över dom på internet.

Vaddå hota????vaddå bestämma över dom på internet?? :va :va
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
GixxerperO skrev:
Vaddå hota????vaddå bestämma över dom på internet?? :va :va


som tillexempel sista meningen i ditt första inlägg, inte för jag tror trådskaparen tar åt sig, men onödig kommentar.

Att vi ska sluta köra över hastighetsbegränsningar och vi inte ska köra för fort med lånade fordon. Att vi är allmänt dåliga förare, tror du vi kommer lyssna på dig? Jag tror vi kan bestämma över hoss själva.
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
DJM skrev:
som tillexempel sista meningen i ditt första inlägg, inte för jag tror trådskaparen tar åt sig, men onödig kommentar.

Att vi ska sluta köra över hastighetsbegränsningar och vi inte ska köra för fort med lånade fordon. Att vi är allmänt dåliga förare, tror du vi kommer lyssna på dig? Jag tror vi kan bestämma över hoss själva.

AAAA dutänkte på

Tänk OM en me "hatt lr rattmuff" hade vinglat lite , då hade du fm blivit 100 "etthundra" meter råbiff tänk lite INNAN nästa gång istället för EFTER det blir billigare så
lr
 

GixxerperO

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2003
Ort
High Coast Bridge
Hoj
Suzuki GSXR 600-00
DJM skrev:
som tillexempel sista meningen i ditt första inlägg, inte för jag tror trådskaparen tar åt sig, men onödig kommentar.

Att vi ska sluta köra över hastighetsbegränsningar och vi inte ska köra för fort med lånade fordon. Att vi är allmänt dåliga förare, tror du vi kommer lyssna på dig? Jag tror vi kan bestämma över hoss själva.

sen har jag väll inte sagt att ni ska sluta med att köra för fort att inte köra för fort med lånade hojar eller att ni är allmänt dåliga förare och med tanke på att du inte ens kan skriva ut hur gammal du är får man anta att du är en sån där dryg snorvalp som kan ,vet allt ,det är nog sånna artfränder som man läser om i tidningarna under avdelningen RIP OCH det är LIKA sorgligt varenda gång!!

Im off this thred
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
GixxerperO skrev:
sen har jag väll inte sagt att ni ska sluta med att köra för fort att inte köra för fort med lånade hojar eller att ni är allmänt dåliga förare och med tanke på att du inte ens kan skriva ut hur gammal du är får man anta att du är en sån där dryg snorvalp som kan ,vet allt ,det är nog sånna artfränder som man läser om i tidningarna under avdelningen RIP OCH det är LIKA sorgligt varenda gång!!

Im off this thred


Jepp, imorgon står jag i tidningen. :kocko
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
GixxerperO skrev:
AAAA dutänkte på

Tänk OM en me "hatt lr rattmuff" hade vinglat lite , då hade du fm blivit 100 "etthundra" meter råbiff tänk lite INNAN nästa gång istället för EFTER det blir billigare så
lr


Nej. Fel mening
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
DJM skrev:
Vad är det för snubbar här inne?

Ok, ni har aldrig kört för fort när ni har provat nån hoj? nej,nej.
Ni har aldrig kört över "rekommenderad" hastighet? köp er nåt annat om ni ska hacka på andra för dom har köpt hojen till det som den är till för. Lägg av nu och vakna upp.

Suck, så jävla trött på allt jävla moralsnack.

Anser du det vara samma sak oavsett VAR man gasar/uiilar/stannar gör stoppisar?

Personligen anser jag, och måste också få lov att framföra mina åsikter, att det är befogat med negativ konstruktiv kritik när några få riskerar att förstöra för hela massan genom att gasa på fel ställen eller använda innerstan som lekstuga med sina stoppisar och uiilande. När det finns bättre platser att göra llt detta på (gasa på 70-sträckor utanför tättbebyggt område, göra stoppisar/uiila på stora parkeringsplatser, industriområden eller en öde landsväg!

// Niklas
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Holger skrev:
ja jag är helt med på det du säger,folk som inte gasar med sin sporthoj eller kör bana med den kan sälja o köpa glidare finns säkert nån fin glidar sida dom kan surfa runt o snacka sitt moralsnack/skitsnack på.
Tror dock det mesta är avundsjuka eller nåt,kanske dom helt enkelt har snutnoja o är avis på oss som törs köra på lite med våra hojar inte bara posera.

Sväng in i vårat grannland och försök hålla laglig hastighet på vissa v deras 80-sträckor så skall nog även du få gasa så det räcker ett tag!

Som jag skrev tidigare! Det finns ställen som är direkt olämpliga att gasa som fn. på och så finns det ställen som är mindre olämpliga. En diskussion om detta har lika mycket existensberättigande på detta forum som någon annan stanns.

För kom inte och säg att du anser det vara lika riskfyllt (för andra) om du gasar utanför tättbebyggt område med lite trafik (dvs. de flesta 70-sträckorna en liten bit utanför stan) som att gasa/uiila eller göra stoppisar (som visserligen har högre impfaktor) inne i stan eller på gatan i villaområdet???

// Niklas
 

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Ort
Uppsala och Upplands Väsby
Hoj
R6
Avarage skrev:
Som jag skrev tidigare! Det finns ställen som är direkt olämpliga att gasa som fn. på och så finns det ställen som är mindre olämpliga.
Tror faktiskt inte det är någon mening att gång på gång försöka förklara detta för vissa... de vill nog helt enkelt inte fatta... :rolleyes:
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
HönaPower skrev:
Ska jag tycka synd om dig eller?

1. Synd att du kör skiten ur demohojjar
2. Synd att du kör som en idiot på allmän väg

:kocko


Böterna kanske är nyttiga för dig....


Som du kanske kanske märkt så är tråden rätt "gammal"
Du kan vara lugn för att körkortet är tillbaka o böterna betalda.

Du kanske ska ta o ska läsa igenom tråden nästa gång.... :3freak
 

Thunderbird

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Förort till Stockholm, Söder..
Hoj
BMW F800s
Nicko@kap: Förhoppningsivs dröjer det inte länge förrän du blir av med kortet igen. Jag ber för att du inte ska skada dig själv eller någon annan i samband med detta.

Att vissa ska vara så jädrans kåta på gashanden är inte så konstigt, men håll er då för i helvete där ni hör hemma; på bana!

Varje gång jag ser en av er som tycker om att låta mycket, stå och varva vid rödljuset eller gå upp på bakhjulet på sveavägen skrattar jag. Det är humor på högsta nivå. Humor som tyvärr snabbt kan förbytas i tragedi. Jag önskar inte er den tragedin, och inte heller våra medmänniskor som riskerar att drabbas. Och inte heller vill jag vara med och betala räkningen för vad ni ställer till med!

Kör omkring på era plastraketer om ni tycker det är kul, själv har jag enligt vissa en riktig gubbhoj, och väl så! Men snälla, lek någon annanstans.

/Thomas
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jag menar inte att man ska gasa överallt såklart man ska väl ha begrepp att veta vart man ska gasa.
Men att säga att alla ska köra lagligt för att försäkringarna är dyra o polisen inte gillar oss är väl rätt dumt,ska man köra lagligt finns det 125cc o andra mindre maskiner,dom har även billig försäkring.
sen kommer man inte ifrån riskerna någonstans men man ska välja ställen att gasa på med insidan såklart.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Holger skrev:
jag menar inte att man ska gasa överallt såklart man ska väl ha begrepp att veta vart man ska gasa.
Men att säga att alla ska köra lagligt för att försäkringarna är dyra o polisen inte gillar oss är väl rätt dumt,ska man köra lagligt finns det 125cc o andra mindre maskiner,dom har även billig försäkring.
sen kommer man inte ifrån riskerna någonstans men man ska välja ställen att gasa på med insidan såklart.

Bra, då är vi överens!

Fast det där med 125cc får faktiskt stå för dig för de vassaste 125:eek:rna gjorde utan problem 170 - 18 km/h och hade runt 37 - 38 hk. Dessutom kan man mycket väl glida omkring på hojar med större motorvolym än så. Vem vet man kanske vill kunna göra en säker omkörning i laglig hastighet :D

// Niklas
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top