Longboard nån som åker det ?

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Är grymmt sugen på en longboard och behöver ingen dyr bräda.
Nån som vet vart man kan hitta hyvens bra bräda för billig peng ?
har kollat runt lite på blocket osv , men hittar inte som verkar vettigt.
Nån här kanske har någon som dom kanske skulle vilja bli av med.
 

Dominator-Rocks

Guest
Är grymmt sugen på en longboard och behöver ingen dyr bräda.
Nån som vet vart man kan hitta hyvens bra bräda för billig peng ?
har kollat runt lite på blocket osv , men hittar inte som verkar vettigt.
Nån här kanske har någon som dom kanske skulle vilja bli av med.


Lite Ot: Men vad är en såndäriga lonboard till för egentligen? Jag provade en idag i en affär... kändes som att det enda man kan göra me en sån är att sätta på sig ett par balla shorts/sunbrilers och sparka sig igenom stan!=!?!
 

FreddaGädda

Guest
Jag åker. Överallt och alltid.

Vad är en billig peng?

Vad ska du ha brädan till?

Prisskillnaden mellan en bra och en dålig bräda är marginellt.
Köper du en billig bräda får du så mycket sämre grejer. Till exempel små hjul, ostabila truckar, bräda utan själ, och så vidare.

www.kahalani.se
www.longboard.se
www.top12.se

Vi kan säga såhär.. Sector 9 är inte asdåliga brädor, men de marknadsförs med en teknik á la TV-shop. Allt är bäst och allt är perfekt. De levererar helt enkelt inte vad de utger sig för att göra. Sector 9 är sånt du hittar i din lokala sportaffär, ihopslängda kit gjorda för folk som varken vet om eller bryr sig om vad de åker med.

Vill du prompt köra på den billigaste har top12 en Sector 9-pintail för 1500 spänn. Lägg till 800 och du får en bra bräda.

Kahalani har en Arbor Pintail under "kompletta brädor", det är en riktigt fin bräda med bra grejer. De hjulen har jag på en av mina brädor. Rullar mjukt och lätt. Med lösdragna truckar är det en fin allroundbräda och går fort som satan med hårddragna. Dock är den tämligen lång, så hade du tänkt ta den på bussen eller köra i storstan så passar en kort slalombräda mycket bättre. Kahalani har en massa korta och kvicka Fibretec-brädor. Dock ser jag inte truckarna till dessa på hemsidan. Det skall sitta smalare grejer på korta brädor.

Som sagt, allt beror på vad du ska ha den till och hur mycket du vill lägga ut.
 
Last edited:

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Jag åker. Överallt och alltid.

Vad är en billig peng?

Vad ska du ha brädan till?

Prisskillnaden mellan en bra och en dålig bräda är marginellt.
Köper du en billig bräda får du så mycket sämre grejer. Till exempel små hjul, ostabila truckar, bräda utan själ, och så vidare.

www.kahalani.se
www.longboard.se
www.top12.se

Vi kan säga såhär.. Sector 9 är inte asdåliga brädor, men de marknadsförs med en teknik á la TV-shop. Allt är bäst och allt är perfekt. De levererar helt enkelt inte vad de utger sig för att göra. Sector 9 är sånt du hittar i din lokala sportaffär, ihopslängda kit gjorda för folk som varken vet om eller bryr sig om vad de åker med.

Vill du prompt köra på den billigaste har top12 en Sector 9-pintail för 1500 spänn. Lägg till 800 och du får en bra bräda.

Kahalani har en Arbor Pintail under "kompletta brädor", det är en riktigt fin bräda med bra grejer. De hjulen har jag på en av mina brädor. Rullar mjukt och lätt. Med lösdragna truckar är det en fin allroundbräda och går fort som satan med hårddragna. Dock är den tämligen lång, så hade du tänkt ta den på bussen eller köra i storstan så passar en kort slalombräda mycket bättre. Kahalani har en massa korta och kvicka Fibretec-brädor. Dock ser jag inte truckarna till dessa på hemsidan. Det skall sitta smalare grejer på korta brädor.

Som sagt, allt beror på vad du ska ha den till och hur mycket du vill lägga ut.



Fan du var ju kunnig , ska endast ha den och sparka runt med bort till polarna o dricka bärs o så vidare cykelväg Vill säga , och glida runt på nu i sommar när man rastar hunden. Vill givetvis att den ska rulla mjukt o bra så då kanske det lönar sig med lite dyrare bräda då. hmm
 

FreddaGädda

Guest
Jag skall troligen sälja min stora bräda för att byta till någonting längre och mer downhillbetonat. Min nuvarande är allround. Dock känner jag att jag lika gärna kan använda min lilla slalombräda till sån åkning, och ha en ren downhillbräda vid sidan av.

Brädan i sig kostar:
Bräda 1400
Hjul 400
Lager 200
Truckar 650
Risers och skruvar 100

Totalt 2750.

Kan kanske köra så att jag säljer plankan för 800, alternativt hela kitet med gröna hjul, inte de rosa på bilden, för typ.. 1900..
 

Bifogat

  • namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    75.5 KB · Visningar: 77

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
Inte för att det har nått med longboards att göra.

Men är det någon här som vet något om den där brädan man kunde använda som en snowboard typ. Alltså den hade två extrahjul som gjorde att man kunde "ploga" om ni förstår vad jag menar?!

Jag har haft adressen till den amerikanska hemsidan innan men efter en formatering så har jag den inte längre och kommer inte heller ihåg vad brådan kalla.

Help please!
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3054599 Inte för att det har nått med longboards att göra.

Men är det någon här som vet något om den där brädan man kunde använda som en snowboard typ. Alltså den hade två extrahjul som gjorde att man kunde "ploga" om ni förstår vad jag menar?!

Jag har haft adressen till den amerikanska hemsidan innan men efter en formatering så har jag den inte längre och kommer inte heller ihåg vad brådan kalla.

Help please!
Jag tror den var med i något urgammalt nummer av Slitz.
 

FreddaGädda

Guest
Funtar också på en freebord. Får nog dock vänta till nästa sommar.

Jaeinte skitrik just nu.. :gnissla
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top