LMS Trafiksäkerhetsutbildning

jokkali

dolphins are gay sharks
Gick med
18 May 2008
Ort
linköping
Hoj
GSXR-600 k1
Hallå!!

Är det någon som vet villka försäkringsbolag som tillåter att man deltar på Lms trafiksäkerhetsutbildning ??

:yopartyÄntligen helg:fyllisar //Jocke
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Kan bara tala för bolaget jag har mina hojar på, Bilsport och MC.

De tillåter alla bankörningsevent som det inte är tidtagning på. :tummenupp

Det bästa är att ringa sitt bolag och kolla med dem vad som gäller.

Vi ses på Sviestad! ( om du har rätt f-bolag )

mvh Johan
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Att ringa försäkringsbolaget och prata med en handläggare gällande bankörning är goddag yxskaft, du kan få vilket svar som helst.

Läs alla paragrafer själv i villkoren. Där kommer du troligen se att vagnskadan gäller med ökad självrisk eller inte alls. Vissa bolag godtar vagnskadan om du kan visa att körningen varit i utbildningssyfte, t.ex. kvällskörningar på Sviestad kan nog räknas dit.

Däremot kan inte bolagen friskriva sig från trafikdelen i villkoren då den är lagstadgad. Vad vi vet har inget bolag hittills vägrat ersättning för personskada eller till tredje part, och det finns ingen vägledande dom angående det här. Se'n vet man inte om något bolag kanske vill dra upp en skada i högre instanser för att få till ett prejudikat, men det kan nog vara vilket bolag som helst eller gemensamt.

Så, har du bara trafikförsäkring och original ljuddämpare är du välkommen!
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Att ringa försäkringsbolaget och prata med en handläggare gällande bankörning är goddag yxskaft, du kan få vilket svar som helst.

Läs alla paragrafer själv i villkoren. Där kommer du troligen se att vagnskadan gäller med ökad självrisk eller inte alls. Vissa bolag godtar vagnskadan om du kan visa att körningen varit i utbildningssyfte, t.ex. kvällskörningar på Sviestad kan nog räknas dit.

Däremot kan inte bolagen friskriva sig från trafikdelen i villkoren då den är lagstadgad. Vad vi vet har inget bolag hittills vägrat ersättning för personskada eller till tredje part, och det finns ingen vägledande dom angående det här. Se'n vet man inte om något bolag kanske vill dra upp en skada i högre instanser för att få till ett prejudikat, men det kan nog vara vilket bolag som helst eller gemensamt.

Så, har du bara trafikförsäkring och original ljuddämpare är du välkommen!

På bilsport och mc är det raka besked, det är kanske färre yxskaft som jobbar där än på de andra bolagen? :tungan. När jag skulle köra på mantorp som inte var en kurs eller kvällskörning bad jag dem för säkerhets skull svara via mail vad som gäller med.

Hej!
Försäkringen gäller fullt ut på bandagar.
Med vänlig hälsning
Margareta/Bilsport & Mc Specialförsäkring
Telefon 0470 - 76 59 64



// J
 

jokkali

dolphins are gay sharks
Gick med
18 May 2008
Ort
linköping
Hoj
GSXR-600 k1
Tack för svaren..
Ska höra med mitt FB och hoppas dom har goda nyheter till mig el får ja ju bytta!! :)
Så hoppas att vi ses på sviestad!!

//Jocke
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top