LMS Roadracing SM 16-17:e juni

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
.....

Sen tycker jag att de kunde lära sig använda blåflaggan lite mer.
Höll på att bli en hel del sammankomster in i nya sektionen och Bergskurvan.
Stod en gubbe med blåflaggan i handen i posteringen innan nya sektionen men visste nog inte vad den skulle användas till!!!!

....

Ups, det var en annan vinkling än vad jag själv skulle göra angående blåflagg.

Var det söndagen du menade? Om ja, då tror jag "gubben" definitivt vet hur en blåflagg ska användas och även gör det.

Var själv vid postering 8 (ut ur nya sektionen) och posteringschefen där (Hej hej Lasse) var en hejjare på blåflagg. Skulle vilja påstå att topp-5 i samtliga race där det var varvningar fick hjälp av blåflaggan. Funderar fortfarande på hur han lyckades hålla koll på alla varvningar.

Däremot var det sämre med förarna, en del verkar ha glömt vad blåflagg betyder. Lilja tex när Watz skulle köra om, han lämnade inte speciellt mycket utrymme för det. Att jag tar mig friheten att hänga ut Lilja här beror på att han kanske har en bra ursäkt. Det var nämnligen en förare som Lilja i sin tur skulle varva och det är väl rimligt att tro att han trodde att blåflaggan var till för att hjälpa honom. Andra, inte nämnda vid namn, tror jag inte har något bra ursäkt för att inte lämna lite plats när de blivit blåflaggade.

:)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ups, det var en annan vinkling än vad jag själv skulle göra angående blåflagg.

Var det söndagen du menade? Om ja, då tror jag "gubben" definitivt vet hur en blåflagg ska användas och även gör det.

Var själv vid postering 8 (ut ur nya sektionen) och posteringschefen där (Hej hej Lasse) var en hejjare på blåflagg. Skulle vilja påstå att topp-5 i samtliga race där det var varvningar fick hjälp av blåflaggan. Funderar fortfarande på hur han lyckades hålla koll på alla varvningar.

Däremot var det sämre med förarna, en del verkar ha glömt vad blåflagg betyder. Lilja tex när Watz skulle köra om, han lämnade inte speciellt mycket utrymme för det. Att jag tar mig friheten att hänga ut Lilja här beror på att han kanske har en bra ursäkt. Det var nämnligen en förare som Lilja i sin tur skulle varva och det är väl rimligt att tro att han trodde att blåflaggan var till för att hjälpa honom. Andra, inte nämnda vid namn, tror jag inte har något bra ursäkt för att inte lämna lite plats när de blivit blåflaggade.

:)


jupp söndan jag menade och såg den situationen mellan Fredde och Petjo från första parkett på vallen.
Nu var det posteringen innan jag menade, vi var flera som reagerade på vad "blåflaggasgubben" höll på med eller rättare sagt inte höll på med.

Var flera incidenter i div klasser pga detta som i ren tur och en del skicklighet inte blev några sammanstötningar.

Nån som hört nåt mer om Caroline?
Snackade med hennes mek och han snackade om nåt ligament som förmodligen gått åt helvete.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nån som hört nåt mer om Caroline?
Snackade med hennes mek och han snackade om nåt ligament som förmodligen gått åt helvete.


Inte hört eller läst nån rapport från vad som hänt från sjukan, men pratade med sjukvårdarna som överlämnade henne till den "riktiga" ambulensen.

Enl. dem var det "kanske/förmodligen/eventuellt" en ligamentskada. Det finns så mkt olika både hårda och mjuka delar i knät som kan gå trasigt att det är närmast omöjligt att svara på utan röntgen och/eller öppna och se efter. Vi får helt enkelt hålla tummarna för att det läker fint vad det än är och vänta snällt på rapporter tills vidare.

(Jag har själv opererat knät efter att dragit det ur led, och knäckt brosket inne i leden. De var innan helt övertygade om att det var minisken som gått, och blev förvånade först när jag låg under kniven att de inte hittade nåt. Så de fick lite spontant dra knät ur led igen för att flytta runt lite broskbitar så de låg på plats. Läkaren bad rätt ödmjukt om ursäkt för att antytt att jag var en skolflicka som inte "kunde" röra knät när han ville undersöka innan op. när han fortf. trodde det var minisken.)

Med det sagt, vad läkare eller vårdpersonal än sa innan, så vet de/vi inte hur verkligheten ser ut.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
För övrigt var Sleven helgens stora överraskning (pun intended), sluta kör så jävla fort! Blir syr! Sänka pers med två sekunder och hota med oändligt stora överlägsenhet så där. Jag byter klass! =)

Äsch smickrare där. :rodnar

Annars var helgens höjdpunkt förutom alla härliga fajter jag fick ha på banan när Mattias möter upp i parc fermé på lördagen med depåstödet, och säger med ett gravallvarligt ansiktsutryck värdigt Max von Sydow i det sjunde inseglet.

Pär, du körde på 1,02,3

Allt var bara bäst, som vanligt suveränt arrangemang, och att ha dom bästa teamkamrater man kan tänka sig trots fy fan jävla skit-seges ständiga ångest och svårmod, och Mattias dåliga försök till att prata redig småländska.

Taeck!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Äsch smickrare där. :rodnar

Annars var helgens höjdpunkt förutom alla härliga fajter jag fick ha på banan när Mattias möter upp i parc fermé på lördagen med depåstödet, och säger med ett gravallvarligt ansiktsutryck värdigt Max von Sydow i det sjunde inseglet.

Pär, du körde på 1,02,3

Allt var bara bäst, som vanligt suveränt arrangemang, och att ha dom bästa teamkamrater man kan tänka sig trots fy fan jävla skit-seges ständiga ångest och svårmod, och Mattias dåliga försök till att prata redig småländska.

Taeck!

Jag är alltid gravallvarlig. Min småländska går dessutom inte att skilja från en infödds. Skippa bokstaven R och få allt att låta som en fråga. "Pää, Pää! Din bakfälg är tasig?" och "Pää, du köde en nolltvå te?".

Tack för alla smuggelöl. Märkligt att jag lyckades klistra Fille Hellbergs siffror åt rätt håll på fredagkvällen. :zpy
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
272 oredigerade bilder från fredagsträningen och race lördag. Om ni vill använda de kommersiellt så PM:a mig för RAW.

DSC_2830ed.jpgDSC_2847ed.jpgDSC_2900ed.jpgDSC_2905ed.jpgDSC_2908ed.jpg

/Daniel

PS. Gråter ut lite och whinar om att det inte är roligt att posta sina bilder efter Ilaris mästerverk.DS
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Skulle vilja påstå att topp-5 i samtliga race där det var varvningar fick hjälp av blåflaggan.

Håller med. Eller, det vet jag egentligen inte, men jag VET att flaggposteringarna skötte blåflaggandet perfekt! Jag hade det tvivelaktiga nöjet att bli blåflaggad både lördag och söndag, och flaggandet sköttes BRA. Det vill säga, man fick blåflagg ALLDELES INNAN man blir omkörd! Vanligt är annars att blåflaggen dyker upp ett halvt varv innan man blir omkörd, med påföljd att man tröttnar på att lämna plats och skiter i den.
Bra gjort! :tummenupp
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Blåflaggen funkade kanon på söndagen! Jag var imponerad av att dom hade sådan koll fast man låg ca 7-8 plats. Kanon!:tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top