Lliten, tyst, bra och billig projektor?

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
Vilken projektor är liten, tyst, grym och billig?

Jag vill sätta en projektor att lysa på min vita vägg, mest för att se på film.

Det optimala vore en projektor på 20x20x10cm som är knäpp tyst, har full-HD-upplösning, och kostar 3.995:- ;) :tummenupp

Vad är det närmaste jag kommer?
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Jag kör med en sanyo plv-z3, den är riktigt tyst och är en hd projektor som klarar 720p. Dock så kostar den runt 10k
 

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
Den var rätt snygg!
Kan man justera bilden på alla möjliga sätt, om man nu inte kan sätta projektorn mitt framför väggen, utan ställer projjen i en hylla lite längre till höger?

Hur är det att se på projektor mitt på dagen på vit vägg med gigantiska fönster i vardagsrummet?

I värsta fall får man väl sätta projektorn i sovrummet där det går att mörklägga och se på naturfilm :tuttar

-------

Sanyo PLV-Z3 fanns som billigast för 14995 på pricerunner... 5.000-6.000:- billigare så är det perfekt!
 
Last edited:

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Jag har en pl-z4. Uppföljaren till z3:an och är helnöjd. I princip samma projje men med lite förbättrade värden."TFT LCD, 1000 ANSI Lumen, 1280x720 HDTV, 304 mm, 9 kg, 22 dB, äkta widescreen"

Alltså 720p, och 1080i. Hade varit fint med 1080p men då får man hosta upp lite mer pengar...:gnissla


Den var rätt snygg!
Kan man justera bilden på alla möjliga sätt, om man nu inte kan sätta projektorn mitt framför väggen, utan ställer projjen i en hylla lite längre till höger?!
Man kan justera bilden riktigt fint i höjdled och sidled utan märkbara distortioner. Man kan förflytta bilden en halv bild. dvs. om man har en 2meter bred bild så kan man flytta mitten en meter höger eller vänster.
Hur är det att se på projektor mitt på dagen på vit vägg med gigantiska fönster i vardagsrummet?
Inte lika bra som en tv. Men du har lägen för att kräma på färgerna när så behövs. Jag har den som tv och det funkar ok (fönster hela sidväggen)

pl-Z4 finns för knappt 11000 enligt pricerunner.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top