livsprognos.se, Bluff!

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Hej.

Hoppas ingen annan råkat ut för detta...
Fick en faktura häromdan av en hemsida, livsprognos, där jag är skyldig att betala dem 199kr för ett test som jag inte gjort.
Verkar som att jag är tämligen ensam om att få en räkning från detta företag utan att ens varit inne på hemsidan. Men däremot finns det många andra som har råkat komma in på sidan och gjort testet och därefter fått hem en räkning.
Man måste skriva i personnumret för att göra testet. Sidan skickar sedan en räkning till personen genom folkbokföringen.

Vill bara varna folk från dessa bluffmakare. Polisanmäl och betala inte räkningen.
Läs mer här: http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat.aspx?PostID=90927

MVH Jonas
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Jag känner en som blev lurad på samma sätt, men är det säkert att du inte gjort testet? isåfall hur kunde dom skicka en faktura till dig? (har för mig att man skriver in sina personuppgifter innan testet börjar) :gnissla
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Du säger att folk har fått räkningar som bara varit inne på sidan, och omtänksam som du är lägger du upp sidan så vi andra kan få räkningar också! :) Strålande.
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Jag känner en som blev lurad på samma sätt, men är det säkert att du inte gjort testet? isåfall hur kunde dom skicka en faktura till dig? (har för mig att man skriver in sina personuppgifter innan testet börjar) :gnissla

Precis, det gör man. Jag sökte på IP:adressen som gjort testet och den är ju såklart inte min, utan den kommer från sthlm. Jag läste någonstans att någon råkat ut för samma sak. Och då var den något Mustafa 40+ som gjort testet i hans namn. Så jag tror att företaget har börjat anställa folk som letar upp folks personnummer och gör testet i blindo.
 

Jax

O-('-'Q)
Gick med
9 Jan 2004
Ort
Växjö
Hoj
Student?
Du säger att folk har fått räkningar som bara varit inne på sidan, och omtänksam som du är lägger du upp sidan så vi andra kan få räkningar också! :) Strålande.

Det visste jag varken hört eller läst. Men jag åtgärdar gärna detta såklart. Och läs gärna hela inlägget nästa gång. Men har gjort det extra tydligt nu.
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jahapp, då blir det till att sitta och knappa in personnumret till alla jag ogillar här i natt då. Jag som hade tänkt sova ut men jaja, det är väl bara att gilla läget.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Precis, det gör man. Jag sökte på IP:adressen som gjort testet och den är ju såklart inte min, utan den kommer från sthlm. Jag läste någonstans att någon råkat ut för samma sak. Och då var den något Mustafa 40+ som gjort testet i hans namn. Så jag tror att företaget har börjat anställa folk som letar upp folks personnummer och gör testet i blindo.

Oki då förstår jag, riktigt läskigt om vem som helst kan skriva in vilket personnummer som helst så får den person en faktura, riktigt fult alltså.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Det jävliga är att det finns en direkt länk till sidan på Bilddagboken. Många unga folk där som säkert också gjort det :mad:
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Nu står det iaf på hemsidan om villkoren för att använda tjänsten och man behöver inte skriva in sitt personnummer utan sin e-postadress.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top