Lite vårbilder (aprilia RSV)

Joakim_Bech

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
hojlös =(
Kul att du gillar bilderna. Kanske dyker upp fler här så småning om. Har ett par till som inte är retucherade än. Vem vet, kanske stöter på varandra på rörken sen :).

Mvh

Jag tackar och bockar, vilka fina bilder det blev!

Jag måste säga att valet av kuliss är fantastiskt bra! Bakrunden är verkligen enkel, grå och står i enorm kontrast till det fotade objektet, i detta fall en Aprilia RSV Mille 02a. Fast bakgrunden är enkel finns där trots allt detaljer som förstärker skillnaden mellan objektet och bakgrunden, putsen, stålstängslet och den enkla rörkonstruktionen som håller upp stängslet står i kontrast mot en Italiensk räcer fullproppad med tekniska detaljer och en färgsättning som formligen skriker ut "se på mig".

När det gäller beskärningen så tycker jag att det kan fotografen bestämma lite själv beroende om man vill framhäva en känsla (framförallt kontrast mellan objekt och kuliss) eller om man vill helt enkelt fokusera på objektet och att bakgrunden då får en mindre framträdande roll i kompositionen.

Jag har tittat på en del bilder på Joakim Bechs sida på nätet http://www.mrbech.com/ och där finns många fina bilder! Jag hoppas och tror att det kommer hamna en och annan hoj där så småningom.

Fortsätt att plåta hojar! :tummenupp
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top