Lite problem med sajten.

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Det är otroligt svårt att felsöka detta.

Om du vet hur man gör, så gå till en sida som fungerar. Öppna Utvecklingskonsolen via någon rubrik i Firefox.

När den är öppen, besök www.sporthoj.com igen.

Se om det spottar ut röda texter där och om det gör det, så kopiera och klistra in dom här.

Har aldrig använt den. Ställer det till något om jag gör fel?
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Har du testat Googles egna webläsare CHROME? Har ett svagt minne av att den ska vara mindre resurskrävande än vad FF är. Du kan ju testa. Funkar det inte så är det bara att avinstallera den. OBS bara att om du installerar den så klicka INTE för att du vill att CHROME ska bli din ordinarie webläsare. Detta kan du göra i efterhand om du blir nöjd med den. Klicka bara för att du vill ha en ikon på skrivbordet men INGET i aktivitetsfältet/startmenyn.

Jag har Chrome i min Androidtelefon men inte i datorn. Kanske jag skall testa med Safari som jag har installerad?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Haft mkt problem med FF det senaste rent allmänt. TYVÄRR!
Slukar minne och beter sig skumt. Kör allt mer Chrome.

Kanske inte har med saken att göra alls men verkar inte vara ensam om FF strul...
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Haft mkt problem med FF det senaste rent allmänt. TYVÄRR!
Slukar minne och beter sig skumt. Kör allt mer Chrome.

Kanske inte har med saken att göra alls men verkar inte vara ensam om FF strul...

Hittills har FF funkat bra för mig. Det senaste dygnet har jag inte sett till mitt problem något mera. Väntar lite och ser vad som händer.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Inget har ändrats på SH. Så det är troligen din webbläsare som av någon anledning får hicka pga något innehåll på sidan. Om alla andra webbläsare är OK, så är det troligen fel på webbläsaren i de flesta fallen.

Men återkom med om det händer igen, samt med den logg jag bad om. Inget hemskt kan hända av det.
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Haft mkt problem med FF det senaste rent allmänt. TYVÄRR!
Slukar minne och beter sig skumt. Kör allt mer Chrome.

Kanske inte har med saken att göra alls men verkar inte vara ensam om FF strul...
Jag skulle ju lägga en slant på att det INTE är Firefox som är problemet... eller snarare... det blir lätt få mycket "temporary internet files" i registret. Vad de som har problem med FF bör göra är att "storstäda" datorn med ex CCleaner.

Dock vet jag inte just om TS problem beror på detta men det kan ju i vart fall vara värt att testa just för dig.

PRO-versionen är värt att satsa på. Finns på nätet för den som söker. :lol
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag skulle ju lägga en slant på att det INTE är Firefox som är problemet... eller snarare... det blir lätt få mycket "temporary internet files" i registret. Vad de som har problem med FF bör göra är att "storstäda" datorn med ex CCleaner.

Dock vet jag inte just om TS problem beror på detta men det kan ju i vart fall vara värt att testa just för dig.

PRO-versionen är värt att satsa på. Finns på nätet för den som söker. :lol

'säkta men vad är TS?
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Tack för tipset men provat lite olika saker inklusive installerat om och portabel.
På 2 datorer dessutom. Läs en platta och en laptop. Något stök är det med FF. Märker inte av dessa problem alls i Chrome. Googlat och konstaterat att jag inte är ensam att ha problem just nu.
Började för ett halvårsedan kanske. Installerat om plattan från scratch men fick samma problem i FF igen.
Samsung TAB 10.

Ursäkta trådkapningen. Ville bara tipsa om att FF verkar ha lite issues sedan ett tag tillbaka.



Jag skulle ju lägga en slant på att det INTE är Firefox som är problemet... eller snarare... det blir lätt få mycket "temporary internet files" i registret. Vad de som har problem med FF bör göra är att "storstäda" datorn med ex CCleaner.

Dock vet jag inte just om TS problem beror på detta men det kan ju i vart fall vara värt att testa just för dig.

PRO-versionen är värt att satsa på. Finns på nätet för den som söker. :lol
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Silja har du prövat att ta bort all cache och kakor för webbläsaren (ctrl+shift+del i webläsaren) och sen starta om den, använder själv FF med flera tillägg och upplever inga problem.
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Silja har du prövat att ta bort all cache och kakor för webbläsaren (ctrl+shift+del i webläsaren) och sen starta om den, använder själv FF med flera tillägg och upplever inga problem.

Tack för tipset! ctrl+shift+del finns inte i Mac-världen men jag vet hur man gör. Skall prova, men mitt problem har inte synts till de senaste dygnen.
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Tack för tipset! ctrl+shift+del finns inte i Mac-världen men jag vet hur man gör. Skall prova, men mitt problem har inte synts till de senaste dygnen.

Hehe misstänkte att det kommandot inte fanns, men gjorde en chansning :D, är själv ingen Macmänniska :tungan

Gött att det fungerar bättre
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Tack för tipset men provat lite olika saker inklusive installerat om och portabel.
På 2 datorer dessutom. Läs en platta och en laptop. Något stök är det med FF. Märker inte av dessa problem alls i Chrome. Googlat och konstaterat att jag inte är ensam att ha problem just nu.
Började för ett halvårsedan kanske. Installerat om plattan från scratch men fick samma problem i FF igen.
Samsung TAB 10.

Ursäkta trådkapningen. Ville bara tipsa om att FF verkar ha lite issues sedan ett tag tillbaka.
Ungefär det problemet du nämner med FF har jag med min äldsta dator - en 3.0Ghz Intel P4 med MS Win XP Pro Sp3 jag köpte ca 2003. Datorn som sådan är snabb och bra på det jag använder den till men FF har blivit otroligt segt sedan hästkanten -14. Har aldrig haft något AV-program installerat men rensar den en gång i månaden med CCleaner. IE använder jag aldrig utan har nu installerat CHROME istället. Men mitt problem beror troligen på att OS aldrig blivit ominstallerat. Och att det samlats för mycket skitfiler i XP/FF som inte CCleaner fixar att ta bort. Vet killar på SWECLOCKERS som för att få en "snabb" dator formaterar om hdd en gång i månaden och ominstallerar om OS. Jag har inte gjort det på 12 år. :rodnar
 

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Jag har nu installerat K9-MacOptimizer och det verkar som det löste mitt problem!
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top