Lister med kanal för kabel

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Någon som vet var man kan köpa vita vägglister med kanal för kabeldragning? Orkar inte fixa med fräs.

//oscar
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Hornbach har bra kabelrännor som fungerar utmärkt som golvlister. Har själv lagt runt hela vardagsrummet, inte en sladd synlig. Lätta att öppna och lägga till/ta bort kablar.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Hornbach har bra kabelrännor som fungerar utmärkt som golvlister. Har själv lagt runt hela vardagsrummet, inte en sladd synlig. Lätta att öppna och lägga till/ta bort kablar.

Jag har en sambo som gör att det är vääääldigt viktigt att det verkligen ser ut som lister och inte bara funkar som det. :näsblod Men man kanske skulle åka dit och fråga iaf. Bauhaus likaså.

Gör ett tillägg efter att ha Googlat runt lite.

Det ska alltså vara golvlister, dvs den som sitter på väggen längst ner mot golvet.
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Clas i sjön lär ha. Alternativt snor du lite från närmst tillgängliga kontorskomplex.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Har biltema sådana?
Han söker väl golvsocklar "med inbyggd kabelränn" och inte vanliga kabelrännor...

Problemet är att dylika golvsocklar är trånga och nästan aldrig räcker till att rymma alla kabelhärvor. De kabelrännor som finns på Hornbach finns i 3 olika färger, svarta, gråa och vita, dessutom finns de i flera olika storlekar. De är helt rektangulära och är varken snygga eller fula men väldigt diskreta. Frågan är vilket som är snyggast, synliga kablar eller en funktionell ränna. Vi har ljusgråa golv och de gråa kabelrännorna är ett par nyanser mörkare, blev faktiskt riktigt snyggt.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
jag behöver också kabelkanaler, men de blir så satans stora om man ska klämma in en VGA, SCART och TP kabel i samma ränna.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Som jag fattar det så vill du ha vanlig vitmålad träsockel med "inbyggd" kabelränna på baksidan istället för nån ful ränna i plast? Ring UNE-produkter i Leksand så fixar dom biffen. Hjälpt flertalet kunder med detta istället för att spåra i väggen.
 

Dr.Bike

Guest
Oscar!

Ska jag bli din byggherre på heltid!? :D

Först värmepumpstipset, nu detta!
(jepp jag har satt in en värmepump nu!)

Lister med kanaler (snygga) för både rör eller kablar hittar du lite varstans.
Men du är ju (frivillig eller ofrivillig) Skåning, så du kan titta på :

http://www.summervvs.se/vvs/Default.htm

Varsågod!
(igen)

:lol
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top