Licenskurs Linköping 28-29 april?

Autohuligano

Full fart spar tid
Gick med
14 Jul 2009
Ort
Köping
Hoj
Garaget fullt :D
Idag ringde jag till kansliet och undrade hur upplägget kommer att vara, typ när man börjar på morgonen osv. Man ska ju ta sig nästan 20 mil, så det kan va bra att börja i tid.
Svaret jag fick var inte det jag hoppats på:
-Den kursen är nog inställd, tyvärr.
- Öööö, va!!:confused:
-Vi skickar ut information när vi vet mer.
-Öööö, ok.:confused:
Snacka om att luften gick ur en.
Bytt bort gathojjen och skaffat banhoj, börjat träna och är taggad som f-n för att ta licens och delta i erf på Gelleråsen som premiärtävling för mig.

Vad gör man nu?:huvet
Kommer det ett annat datum? Finns det kurser nån annanstans?
Frågorna är många, men man kan ju alltid hoppas på att det löser sig.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag skulle också anmäla mig till den så snart jag vet att de beställda däcken hinner komma.. Fast mig gör det inget om det blir lite senare. Har massor annat nu under våren och vardagar är inte så lätt att komma loss :(

Men en fråga. Vart ringde du då? För jag tänkte ringa kansliet men hittar ingen kontaktinfo på hemsidan?

Doh.. Det var inget.. Stod på förstasidan.
 
Last edited:

Autohuligano

Full fart spar tid
Gick med
14 Jul 2009
Ort
Köping
Hoj
Garaget fullt :D
Fiver har fortfarande några platser kvar på tisdag den 19 april. Mer info på www.fiver.se

Nu är det så att vi är 4 st som planerat detta, tagit ledigt från jobbet, försökt att planera in delbeställningar osv( ny hoj, ingen riktig koll på vad som behövs, har inte provkört än). Samt att 2300kr x-tra inte är inplanerat i budgeten. Att det är 37mil isf 17, gör ju sin skillnad med. Fast ingenting är omöjligt, som Gunde sa!

Hur många platser finns det kvar, och hur sent kan man bestämma sig?
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Det här känns inte okej. Jag ska försöka lösa detta under morgondagen/helgen så att kursen kan bli av. Finns det någon som tror att de kan hjälpa till med något som gör att kursen blir av, tveka inte att höra av er till mig!
 

Autohuligano

Full fart spar tid
Gick med
14 Jul 2009
Ort
Köping
Hoj
Garaget fullt :D
Det här känns inte okej. Jag ska försöka lösa detta under morgondagen/helgen så att kursen kan bli av. Finns det någon som tror att de kan hjälpa till med något som gör att kursen blir av, tveka inte att höra av er till mig!

Jag pratar för mig själv nu,men jag hjälper gärna till och jag tror nog att dom andra 3 också hjälper till i den mån det går, för att se till att kursen blir av. :krama
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag pratar för mig själv nu,men jag hjälper gärna till och jag tror nog att dom andra 3 också hjälper till i den mån det går, för att se till att kursen blir av. :krama

Kanon!

Min plan ser ut såhär just nu, i morn ringer jag kanslit och kollar hur många som är anmälda. Därefter jagar jag ihop lagom antal instruktörer. Jag har 1,5 instruktörer klara just nu.

Torsdag kör vi teori från 17.00 fram tills vi känner oss nöjda. Fredag kör vi hoj varvat med teori från 9.00/10.00-16.00. Vi gör provstarter, LeMans-start och mini "race"m.m. Vi kommer även ha en besiktningsman på plats så vi kan gå igenom frågor om reglemente/besiktning inför träning/tävling.

Ingenting är omöjligt! :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nu är det så att vi är 4 st som planerat detta, tagit ledigt från jobbet, försökt att planera in delbeställningar osv( ny hoj, ingen riktig koll på vad som behövs, har inte provkört än). Samt att 2300kr x-tra inte är inplanerat i budgeten. Att det är 37mil isf 17, gör ju sin skillnad med. Fast ingenting är omöjligt, som Gunde sa!

Hur många platser finns det kvar, och hur sent kan man bestämma sig?

Vi stänger bokningen i eftermiddag. Jag kan ordna så att alla får plats.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kanon!

Min plan ser ut såhär just nu, i morn ringer jag kanslit och kollar hur många som är anmälda. Därefter jagar jag ihop lagom antal instruktörer. Jag har 1,5 instruktörer klara just nu.

Torsdag kör vi teori från 17.00 fram tills vi känner oss nöjda. Fredag kör vi hoj varvat med teori från 9.00/10.00-16.00. Vi gör provstarter, LeMans-start och mini "race"m.m. Vi kommer även ha en besiktningsman på plats så vi kan gå igenom frågor om reglemente/besiktning inför träning/tävling.

Ingenting är omöjligt! :)


Om torsdag morgon utgår från schemat så ökar sannolikheten rejält att jag finns med på deltagarlistan också. Jag skulle ha anmält mig för länge sen, men har lite tidsbudget-dilemma där.

Om Alex lovar beställa torr kotte och åtminstone några plusgrader ;).
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Fan, detta måste bli av! Jag har köpt banhoj och grejer... Jag hjälper gärna till där jag kan behövas! Ring på 0709964070

/Janne
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Som jag ser det så får vi komprimera körningen till fredag och köra mesta teorin på torsdag kväll. Jag förstår att det är svårt att ta ledigt två veckodagar.

@Hund, klart det blir plusgrader! Du kommer det har jag bestämt! :)
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jaha, mina damer och herrar, eftersom jag inte kan hålla fingrarna borta från någon syltburk så ska jag nu hålla licenskurs!

Tidigare mail från LMS kansli om att kursen är inställd kan ni bortse ifrån, ny info kommer under dagen att kursen blir av! Info finns här!

Vi kör från 17.00 torsdag, som jag skrev tidigare! Tveka inte att höra av er till mig om det är något ni undrar över! Fan va kul vi ska ha det! :yoparty
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Vet inte vem du är men du skall ha creds ALX!!!!!!!!!!! Love you!!!

Lite nyfiken bara...varför skulle det inte gå och hålla kursen? Någon större klubb som bokat banan eller?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jaha, mina damer och herrar, eftersom jag inte kan hålla fingrarna borta från någon syltburk så ska jag nu hålla licenskurs!

Tidigare mail från LMS kansli om att kursen är inställd kan ni bortse ifrån, ny info kommer under dagen att kursen blir av! Info finns här!

Vi kör från 17.00 torsdag, som jag skrev tidigare! Tveka inte att höra av er till mig om det är något ni undrar över! Fan va kul vi ska ha det! :yoparty

du hade behövts här nere i falkenberg i förra veckan då licenskursen även här blev inställd 2 dagar innan den skulle gå av stapeln, surt värre asså, sålde gathojen och skulle satsa på bankörning men som det ser ut nu säljs banhojen och mc-körat läggs på is tills vidare,, tyvärr då jag vart sugen som fan på att ta licens å börja träna
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
du hade behövts här nere i falkenberg i förra veckan då licenskursen även här blev inställd 2 dagar innan den skulle gå av stapeln, surt värre asså, sålde gathojen och skulle satsa på bankörning men som det ser ut nu säljs banhojen och mc-körat läggs på is tills vidare,, tyvärr då jag vart sugen som fan på att ta licens å börja träna
Har du möjlighet så kom upp och gå kursen i Linköping istället. Synd att lägga körningen på is, speciellt om du ändå har banhoj fixad och klar. Se Alx länk för anmälningsinfo.

Fan va kul vi ska ha det! :yoparty
Att vi ska! Du rockar, vet du det? :rock
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
du hade behövts här nere i falkenberg i förra veckan då licenskursen även här blev inställd 2 dagar innan den skulle gå av stapeln, surt värre asså, sålde gathojen och skulle satsa på bankörning men som det ser ut nu säljs banhojen och mc-körat läggs på is tills vidare,, tyvärr då jag vart sugen som fan på att ta licens å börja träna

Sälja hojen när det finns kurser på andra håll? Då letar du bara en ursäkt att sälja. Välkommen till Anderstorp på tisdag!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sälja hojen när det finns kurser på andra håll? Då letar du bara en ursäkt att sälja. Välkommen till Anderstorp på tisdag!

Tyvärr, era tider och priser passar inte!
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top