Letar handledare för övningskörning (och betalar för det)

Suedish

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Återstår att se ...
Tjena,

Ja, det här kanske är ett märkligt förslag, men jag började övningsköra förra sommaren och körde en hel del men hann inte med att köra upp. Nu till denna säsong har jag dock ingen att övningsköra med, så jag tänkte komma med ett förslag; Jag undrar om det är någon här på forumet som har möjlighet att övningsköra med mig, jag kan pröjsa 150:-/timmen plus soppan. För min egen del är det mycket bättre än att ta körlektioner på körskolan för 600:-/timmen (eller nåt liknande) och samtidigt kanske det är nån med hojkort som studerar, arbetslös, eller av vilken anledning som helst vill ha lite extra pesetas i fickan.

Vem är jag då ... 31 år, haft b-körkort i 10 år snart, har en egen gammal gixxer jag kör med. Körde kanske 30-40 timmar förra sommaren totalt, gjort risk 1 & 2 redan. Jag kommer ta ett antal körlektioner för tips & tricks såklart, så det här förslaget är "bara" för att få fler timmar på hojen och mer körvana. Jag kommer ha möjlighet att köra i princip varje kväll, och hela helgerna. Ett litet eventuellt krux är att vi isåfall måste utgå från Nynäshamnsområdet (Stora Vika för att vara exakt) eftersom det är där hojen står.

Nåväl, that's it. Hoppas man inte blir superflamed nu, skadar ju inte att fråga iaf ;)

Edit: Jag fixar såklart handledarpapper och pröjsar den avgiften.
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Hade gärna stått till tjänst om det inte vore för att jag inte haft lappen i 5år.

btw. vart hittar du körlektioner på skola för 600/tim? dom flesta tar närmare 1100-1300 för 80min
 
Last edited:

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Samma här... Men har du inte tagit den till nästa år ställer jag gärna upp! :)
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Bumpa tråden lite närmare våren så får du nog mer napp. :)
 

Granqvist

because norrland is the shit
Gick med
1 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1198s
har kört handledare åt några som tagit kort, hittar du körskola för 600 kör på det, låter som sagt billigt. Är ju en plåga att ligga att köra lagligt så kör inte för en krona under 250 i timmen :)
 

lindman

Ajko for the sound
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
räknade ut driftkostnaden på min hoj den låg på dryga 50kr/milen så inte en kr under de skulle ja ta dock har jag redan 2 elever jag ska hjälpa i år
 

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Vallentuna
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Jag kan ställa upp i vår om du vill få en handledare som gillar mc och inte är ung. Hör av dig om du vill.:hej
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Löste det sig för dig Suedish?

Jag är i samma sits och är en "kopia" av Suedish. Fyller 32 i sommar, haft B kort i 11 år. Kört 6st 100min på trafikskola, gjort risk 1 & 2.

Behöver framförallt öva på låg- och högfart. Har egen utrustning + hoj (Duke 690 -12)

Skriver teori på fredag (8:e).

Självklart står jag för omkostnader osv.

Håller till i norrort, men är självklart mobil om situationen kräver det.

Alternativet är om någon vet vart man kan öva på detta LAGLIGT utan handledare? Har släp osv så transport av hojen är inga problem.

Tack!
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag kan vara handledare men jag bor i Uppsala... Är handledare nu åt min bror som håller på med kortet oxå...
Men då måste man ju kunna ta sig till uppsala med hojen... Jag vill nog inte pendla till sthlm för att vara handledare men här i Uppsala hjälper jag gärna till mot lite pengar så klart!

Har plats att förvara MC oxå!

Mvh Fredrik
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Löste det sig för dig Suedish?

Jag är i samma sits och är en "kopia" av Suedish. Fyller 32 i sommar, haft B kort i 11 år. Kört 6st 100min på trafikskola, gjort risk 1 & 2.

Behöver framförallt öva på låg- och högfart. Har egen utrustning + hoj (Duke 690 -12)

Skriver teori på fredag (8:e).

Självklart står jag för omkostnader osv.

Håller till i norrort, men är självklart mobil om situationen kräver det.

Alternativet är om någon vet vart man kan öva på detta LAGLIGT utan handledare? Har släp osv så transport av hojen är inga problem.

Tack!

Om de e funkis med en liten Tant så kan jag vara handledare
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Alternativet är om någon vet vart man kan öva på detta LAGLIGT utan handledare? Har släp osv så transport av hojen är inga problem.

Tack!
Parkeringen på solvalla?
Är du där utom tävlingsdagar och när inte trafikskolorna är där så borde det inte vara några problem. Den här tiden på året är det också ljust rätt länge.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Parkeringen på solvalla?
Är du där utom tävlingsdagar och när inte trafikskolorna är där så borde det inte vara några problem. Den här tiden på året är det också ljust rätt länge.

Tack för tipset, men vill inte äventyra mitt framtida hoj-kort på ett "borde". :tummenupp
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
På Tullinge flygplatsen kan man träna låg och högfart.
Gjorde det senast förra året med sambon.
Åk dit en dag utan hoj och se om du hittar en infart så är det bara att köra på.
Markeringar för banorna efter körskola/trafikverket finns kvar också. :tummenupp
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Tack för tipset, men vill inte äventyra mitt framtida hoj-kort på ett "borde". :tummenupp
Det är bommar där, så iom att det är inhägnat område borde det inte vara några problem. Ring nån trafiksnut och fråga om du tvekar.
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Jag har hört att det åker väktare där numera (och tydligen kan utdela böter) De som bor där började köpa go-carts och körde race på kvällarna vilket föranledde åtgärd från vv och körskolan som hyr marken.

Som sagt detta är hörsägen men någon annan kanske kan bekräfta ovanstående.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top