Lelles MC, vilket d****a skämt

Status
Ej öppen för fler svar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
KÖP ALDRIG PÅ POSTORDER PÅ LELLES.

Det är inte sällan nån slags menlösa skitungar som ska sköta packninga av ordrar osv.
Typ sånna där som inte orkar gå till jobbet för att de inte har lust, vilket inte spelar nån roll för Lelles som har dem där o ränner gratis.

Det finns hur mycket stories om dem som helst när det gäller sånt här.

Det som gäller är att åka dit o i princip peka på vad man ska ha för att det ska funka bra.

Allt är väl inte skit med dem, jag har fått prvkört hojar o så utan problem iaf, en del nekar ju sånt med om man inet visar kontoutdrag först typ.
Tror nog dde servar sina kunder som köpt hojar av dem bättre med, verkar som folk med KTM är nöjda.

Men som sagt, jag har ledsnat på dem när det gäller reservdelar, för det första för att de jönsar man får prata med så ofta inte vet nåt om hojar utan måste ha artikelnummer för att kunna beställa nåt.
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Väldigt underligt att vissa företag kan vara så oseriösa mot sina kunder. Förstår inte hur man kan gång på gång skicka fel grejer till kunderna!? Och det där med att det kan ta 5-6 månader (och vissa fall ännu längre) för folk att få sina grejer är helt ofattbart!!

Mvh
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det är ganska uppenbart att det finns ett stort behov av utbildning i konsumenträtt i samhället, förstår egentligen inte varför det inte ingår i gymnasieutbildningen. Hade Lelles, eller någon annan för den delen, hållt på så här mot mig hade jag kastat hela lagboken på dem (som förutom att den väger väldigt mycket också innehåller en massa regler för just situationer som dessa)..
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Klargör?

Skickade dom påminnelse på hela beloppet?
(grejor och allt)
Eller på typ 200?
För dom skriver såhär;
Ej utlösta paket debiteras med 100:- kr + fraktkostnader.

Då har du svårt att få rätt, om det är på det dom kräver.

Att du skulle få betala för grejer som du inte fått är bara befängt...
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nej, då.. Det går alldeles utmärkt att få rätt. Felet ligger ju hos Lelles som skickat till fel adress. Om du tror annat har jag en K7:a som jag säljer för 500 spänn. Ge mig din adress så skickar jag så fort pengarna kommit in på mitt konto. För ej utlöst paket, för jag skickar med ett stort paket, debiteras 200 000 + fraktkostnader. Jag lovar att inte skicka hojen till Kongo. Ärligt.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
hehehe

Nej, då.. Det går alldeles utmärkt att få rätt. Felet ligger ju hos Lelles som skickat till fel adress. Om du tror annat har jag en K7:a som jag säljer för 500 spänn. Ge mig din adress så skickar jag så fort pengarna kommit in på mitt konto. För ej utlöst paket, för jag skickar med ett stort paket, debiteras 200 000 + fraktkostnader. Jag lovar att inte skicka hojen till Kongo. Ärligt.

Fan sitter du och röker på redan 18:00?:)
Tagga ner, jointarna ska ju räcka till på måndag...
:tungan
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag fick dubbla paket en gång, det ville de kräva mig på först, för jag sket ju i att lösa ut paket nr2.

Men jag ringde och hojtade att jag inte tänkte betala ett skit för att de inte kunde göra rätt.
Sen var ändå några av delarna fel, fick även några packningar till nåt jag inte ens visste vad det var, orkade inte bråka mer.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
bruka gå bra ifrån dom för mig tills för ett år sen,, fick en räkning på ett baklyse.. visst 140 spänn men de va bara de att de va betalt o inköpt,,, för 1,5 år innan räkningen damp ner... ringde upp nån surkärring.. nej jag kan inte bara ta bort det.. de står ju här att de inte är betalt... jag säger,, hallååå!! 1,5 år sen.. hon frågar efter kvitto men fortfarande.., 1,5 år sen.
slutar med att hon säger om du betalar liite kan jag ta bort den för då¨ser de bättre ut.. va!!! menar du allvar... jag betalar inget som jag redan betalt.. men bara 20 kr el så.. mycke tjafs senare tog hon bort den o hon skulle skriva en notering med mitt namn o tel numr så de dyker väl upp en ny räkning om nåra år :D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Man blir förbannad !
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Är det bara jag som skulle åka och snacka personligen med tomten i detta läge?

Ett annat tips är stor röd stämpel där de står FAKTURA BESTRIDES stämpla sen returnerar man bara fakturan.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Bikeshop (bikeshop.se) jobbar enligt samma princip.

Väntade i ca 8 veckor på ett par blinkers från Bikeshop som dom hade "på lager", enda stället där jag fått riktigt bra och ruggigt trevlig respons är Samsmotor.se, riktigt trevliga killar som verkligen bryr sig om kunderna, bor ända uppe i Skellefteå men beställer mer än gärna saker från dom nere i Karlstad.
 

z1000a1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Brevee min granne
Hoj
Kawa z1000.....Min hoj e äldre än dig!
Väntade i ca 8 veckor på ett par blinkers från Bikeshop som dom hade "på lager", enda stället där jag fått riktigt bra och ruggigt trevlig respons är Samsmotor.se, riktigt trevliga killar som verkligen bryr sig om kunderna, bor ända uppe i Skellefteå men beställer mer än gärna saker från dom nere i Karlstad.

Har dock bara fått dålig respons från Samsmotor, gjorde en förfrågan på kolvbultsclips hos dom, svaret efter 1.5 v blev att dom måste ha ramnr för att kunna kolla upp om dom har grejorna med motiveringen att de e svårt med gamla hojar (Kawa -77a) men dom kunde gärna köpa hojen ist med motiveringen att de var nog lika bra att skrota skitet:confused:

Så jag ringde till en bröderna hörbergs (kawa) o frågade om dom kunde ha clips till min gamla hoj?
Han: jag ska se, Hmm, visst har 10st, kostar 20 spänn
Jag: jippi, då ska vi se, 10 gånger 20 = 200kr de va billigt o bra sade jag
han: Nää, 20kr för alla 10 clipsen
jag: :tuttar
Han: sätt in 30kr på vårt konto så skickar jag hem det till dig i ett kuvert

3 dagar senare låg det 10 kolvbultsclips i en liten Kawasaki originalpåse, i min brevlåda.:yoparty

Trevligare människor än dom på de stället har jag knappt träffat på i denna bransch, kan ju bero på mitt storhandlande där som uppgått till 20 kr, :näsblod
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Vafan, hur dumma är vissa? Ni blir fett svikna av dem på postorder o nu "handlar ni enbart över disk av dem"

Jag skulle FAN inte handla där alls!
Dessutom skulle jag starkt avråda alla jag känner från att handla av en firma som misskött sig så grovt!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har dock bara fått dålig respons från Samsmotor, gjorde en förfrågan på kolvbultsclips hos dom, svaret efter 1.5 v blev att dom måste ha ramnr för att kunna kolla upp om dom har grejorna med motiveringen att de e svårt med gamla hojar (Kawa -77a) men dom kunde gärna köpa hojen ist med motiveringen att de var nog lika bra att skrota skitet:confused:

Så jag ringde till en bröderna hörbergs (kawa) o frågade om dom kunde ha clips till min gamla hoj?
Han: jag ska se, Hmm, visst har 10st, kostar 20 spänn
Jag: jippi, då ska vi se, 10 gånger 20 = 200kr de va billigt o bra sade jag
han: Nää, 20kr för alla 10 clipsen
jag: :tuttar
Han: sätt in 30kr på vårt konto så skickar jag hem det till dig i ett kuvert

3 dagar senare låg det 10 kolvbultsclips i en liten Kawasaki originalpåse, i min brevlåda.:yoparty

Trevligare människor än dom på de stället har jag knappt träffat på i denna bransch, kan ju bero på mitt storhandlande där som uppgått till 20 kr, :näsblod


Sams har i princip försett mig med allt som behövdes till rdn till ett betydligt bättre pris än Ycenter och framförallt betydligt snabbare.
Kompletta kolvar,packningar lager och lite annat krafs.

Annars är Mascot guld värda när man har bråttom.

Henrik
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
har handlat på Lelles en gång,ett drivpaket. Det enda som va rätt va framdrevet:mad: Det var över disk så man får väl skylla sig själv att man inte stod och fingranska grejorna på plats.:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top