Lelles dåliga (läs obefintliga) kundbemötande.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Nej, jag är inte galen. Men jag jobbar i en bransch där seriöst kundbemötande är A och O samt att man gör sitt yttersta för att hjälpa en kund (utan att ljuga, vara otrevlig eller typ slänga på luren). Uppfyller jag inte ovanstående blir jag inte anlitad och/eller långlivad i branschen. Därför förväntar jag mig att andra också ska klara av den biten av sitt jobb.

Och blir jag automatiskt galen sett från Lelles svar? Måste det inlägget vara mer sant än mina inlägg (om du orkat läsa hela tråden)?

Vill du diskutera vad som är rätt eller fel i tråden så kom med konstruktiv kritik där du förklarar din tanke eller åsikt. Att bara skriva är du galen tillför absolut inget till en tråd, mer än att den med stor sannolikhet kommer att spåra ur.

Jag har sagt mitt i detta ärende nu. Alla andra inlägg fortsätter hålla tråden i liv, på gott eller ont för Lelles (beroende vad som skrivs).

Utifrån alla inlägg i tråden kan vi säkert alla lära oss något. Jag/vi som kund(er) samt Lelles i deras sätt att hantera kunder.

Låt mig förklara, jag läste hela tråden, nickade igenkännande åt allting eftersom jag själv har historier om Lelles uselhet nog att fylla en tråd till.

Men fastnade, visst förstår jag att deras mail inte är mer värt än ditt, men om du hasade runt där i fem timmar på riktigt, fuckade upp det med alla rekvisitioner och skrev en tråd om det, då är frågan berättigad:7peta
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Måste åter igen nämna att deras KTM del är helt ok ktmshop.se , är det frågor ringer dom upp samma vid leveranstid över förväntat.
Alex tror jag han heter som jag alltid varit nöjd med där.

Puss
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Måste åter igen nämna att deras KTM del är helt ok ktmshop.se , är det frågor ringer dom upp samma vid leveranstid över förväntat.
Alex tror jag han heter som jag alltid varit nöjd med där.

Puss

Det e ju en ktm jag vill ha snyft:(
 

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Köpte Knäpuckar av dem , fick dem dagen efter ..... snabbt tycker jag ....
Synd att det inte fungerar lika fint för alla de övriga .....
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Köpte siffror och dekalark på postorder till enduron från webshopen, blev något förvånad när de ringer därifrån dagen efter och frågar om jag verkligen vill ha det jag har beställt, det visade sig att jag, klantigt nog skrivit fel siffra på den ena artikeln så att båda skulle få samma färg, suveränt tycker jag att kontakta mig i det läget, vid ett annat tillfälle fick jag inte SMC-rabatten, men när jag påpekade detta vi nästa beställning så drog de av den summan på min beställning.
har alltid fått väldigt bra service när jag har handlat där.
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Har väldigt olika erfarenhet av deras postorder. Å ena sidan, för ett par år sedan beställde jag reservdelar till en KTM som de skulle ha i lager, det gick ungefär tre veckor, omöjliga att få tag på i telefon, inga svar på mail, inte ingenting. till slut när jag kom fram och fick tag på nån så hade de cancellerat ordern för det var för lång leveranstid på varorna från fabriken... suck.

Å andra sidan, i våras beställde jag skinnjacka och skinnbyxor från deras fyndsortiment. Ringde efter helgen (vis av tidigare erfarenhet) för att kolla status. Säljaren ursäktade med att byxorna jag beställt tyvärr sålt slut under veckan i butiken men att jag kunde få ett par ur ordinarie sortiment som passade ihop med jackan till samma pris. Jag tackade ja och paketet damp ner på posten dagen efter.

Så det är nog mycket personberoende det där... Samma när jag varit i butiken, ibland är det mycket hjälp och ibland ingen alls.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
beställde lite grejer till supermoppen av lelles ktm idag.
så får vi se när jag har grejerna hemma eller om dom hör
av sig om det skulle strula.....
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Till TS: Jag fattar inte, provade du kläder i typ 5h? Seriöst?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Hänger du upp dig på att folk provar skinnställ tills dom hittar ett som sitter perfekt?

nja , kan faktiskt hålla med .... 5 timmar å prova e väldans länge ... å hitta ett som sitter perfekt märker du väll först efter en tur på hojjen
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
nja , kan faktiskt hålla med .... 5 timmar å prova e väldans länge ... å hitta ett som sitter perfekt märker du väll först efter en tur på hojjen[/QUOTE

Håller inte alls med dig iofs. Själv testar jag ett märke, först ska jag hitta rätt storlek, sen rätt modell som passar bäst. Sen jämföra med andra (och deras rätt storlek och modell). För mig betyder det att hoppa i och ur minst 2storlekar/modell bara för att hitta gränsen för hur dom sitter.
 

Remo

a million miles away
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Hellhole
Hoj
GSX-R1000, -03
Till TS: Jag fattar inte, provade du kläder i typ 5h? Seriöst?

Hur många inlägg har du läst innan du ställer denna fråga? Seriöst (för att använda dina egna ord)?

Om Lelles skriver att jag varit 5 h i butiken och jag svarar att under dessa timmar har jag provat skinnställ på f.m och hjälmar på e.m. Hur får du det till 5 h skinnställprovning?

Hela huvudberättelsen finns i första inlägget, med vissa kommentarer/förtydligande i efterföljande inlägg. Det finns även en del förtydligande i mitt svar på Lelles inlägg.

Det är för övrigt inte så lätt att svara på alla mer eller mindre viktiga detaljfrågor innan tråden spårar ut i en massa ”ordbajsande” som igen orkar läsa…

Här kommer i alla ytterligare fall några tillägg till det tidigare skrivna samt diskuterade:

Jag provade skinnställ i lite drygt 2 h, dvs anlände ca kl 10 och åkte på andra ärenden strax efter kl 12 (om det nu är viktigt att veta).

Jag återkom efter kl 15 för att prova hjälmar i ca 2 h. Bestämde mig för en Shoei, som dock inte fanns i önskad storlek och färg på lager.

Säljaren rekommenderade istället en Arai som jag kunde ta ut direkt med det till butiken bifogade och uppvisade uttagsintyget (dvs här och nu var denna s.k. rekvisition OK)

Det till butiken bifogade och uppvisade uttagsintyget var även OK att maila in nästa dag enligt Lelles, då jag istället önskade beställa en Shoei om den fanns för leverans från huvudlagret.

Dock ändrade sig Lelles nästa dag och ville ha ett nytt intyg/rekvisition innan hjälmbeställning (utan att själv bemöda sig med ett samtal till Folksam)

Uttagsintyget/rekvisitionen är inte en med bläck förifylld och specificerad rekvisitionblankett, utan mer ett skrivet bevisdokument i A4 där det står att Folksam godkänner fakturering av en hjälm och ett skinnställ av vissa värden.

Uttagsintyget innehåller alla skadenummer, mina uppgifter samt samtliga uppgifter till Folksam och dess utfärdare, så att berörd(a) butik(er) kan kontrollera att detta stämmer vid uttag och/eller eventuella frågor.

Folksam i sig hade inget behov av rekvisition/uttagsintyg för mina köp, eftersom jag hela tiden haft en bra dialog med Folksam. Dock bad jag Folksam om ett dokument för att tillmötesgå Lelles önskan inför uttag av utrustning. Detta dokument mailades till mig.

Skulle jag försöka utnyttja detta dokument på mer än ett ställe skulle jag med all sannolikhet bli åtalad för försäkringsbedrägeri, av både Folksam samt berörd butik. Dessutom blir jag nog avvisad som försäkringskund hos Folksam.

Oklarheter angående denna rekvisition hade alltså lätt kunnat kollas med ett telefonsamtal till handläggaren/Folksam, speciellt eftersom alla butiksbesök skedde under vardag och kontorstid.

Vad gäller hjälp med skinnställpsrovning så önskar jag det för att delge expediten mina åsikter om passning, så att expediten kan leta fram ett alternativ att prova. Dessutom så varken hittar jag bland butikens alla ställ eller känner till alla olika modellers egenskaper (om jag t.ex. vill prova något med annan benlängd, vidare bröstkorg osv). Det kan även vara bra med hjälp att komma in i samt ur ett nytt och tajt skinnställ i en svettig butik.

Med ”Walk the Talk” menar jag att Lelles hamnar i ett moment 22 med det felaktiga påståendet att jag beställt men inte tagit ut ett skinnställ, som de nu tvingas lagerföra. Antagligen finns inte det påstått lagerförda skinnstället kvar i butik och då står Lelles med byxorna nere. Alternativt så tvingas Lelles behålla stället för sin trovärdighet och får då kostnader.

Läs gärna hela tråden innan ni frågar saker som redan är belysta.
 
Last edited:

mojja83

Guest
En djävla massa tjafs..

Hade jag varit lelles hade jag lyft luren ringt folksam och sökt personen som ställt ut rekvisationen tar typ 3 minuter. Hade denna varit ledig alternativt ej på plats hade jag sökt någon istället för denna.

Hallo Lelles här vi har en kund som vill hämta ut detta och detta är det ok enligt denna rek?
FB javisst inge problem fakturera oss.

Kund nöjd säljare än mer nöjd som fått sälja.

Massa trams och bekymmer orkar ingen med då tar man sina surt förvärvade slantar och går vidare, Man ska för fan inte behöva tjata på säljare för att göra sina jobb.
 

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen :´(
En djävla massa tjafs..

Hade jag varit lelles hade jag lyft luren ringt folksam och sökt personen som ställt ut rekvisationen tar typ 3 minuter. Hade denna varit ledig alternativt ej på plats hade jag sökt någon istället för denna.

Hallo Lelles här vi har en kund som vill hämta ut detta och detta är det ok enligt denna rek?
FB javisst inge problem fakturera oss.

Kund nöjd säljare än mer nöjd som fått sälja.

Massa trams och bekymmer orkar ingen med då tar man sina surt förvärvade slantar och går vidare, Man ska för fan inte behöva tjata på säljare för att göra sina jobb.

Och den andre som svarade hade hänvisat dig till handläggaren av ärendet..

Du måste ha tag i rätt människa.. Och kan vara svårt under semestertider..

Men.. man får väl sälla sig till kören.. Lelles är det sämsta sedan restskatt och måndagar uppfanns?
 

mojja83

Guest
Och den andre som svarade hade hänvisat dig till handläggaren av ärendet..

Du måste ha tag i rätt människa.. Och kan vara svårt under semestertider..

Men.. man får väl sälla sig till kören.. Lelles är det sämsta sedan restskatt och måndagar uppfanns?

Begär man någon istället för handläggaren som finns på plats antar man att den samma har befogenhet att yttre sig i ärendet.
Är inte så fallet går man högre upp i herakin tills man träffar på rätt människa.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Tråkigt som fan att favvobutiken EJFA i Jönköping lade ner. Det blir nog svårt att hitta en ny favvo-mcaffär i närheten av GBG.


ÖÖÖ vi har ju Kenneth`s Mc-service och Cross & EnduroCompaniet trevligare och bättre bemötande har jag aldrig varit med om.
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
De kör digitalt system, med det menas att antingen etta eller nolla. Antingen får du grejerna, eller så får du många veckor av frustration i deras obefintliga support och grötiga bortförklaringar. Kommer aldrig handla där igen personligen.
 

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Farsan beställde en ny cdi och packboxar till stötdämparna på våran quad och det tog 7 månader innan vi fick delarna och då hade vi fått en cdi med inbyggd tändspole men vi behövde utan inbyggd tändspole så vi skickade tillbaks skiten och sen dess har vi inte handlat av dom nå mer. Polaren som kör cross har handlat av dom några få gånger också och det har bara vart problem med dom tyvärr förutom när man handlar KTM-delar verkar det som.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top