Laga nyckel?

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hej lånar tråden lite. Har fått hem min extra nyckel från honda och den är slipad och klar, bara kodningen som saknas har original nyckeln kvar. Någon som vet vart man kan få den kodad billigt ?
 

Str1der

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2009
Ort
Bromma
Hoj
2007, Honda Transalp
Hej lånar tråden lite. Har fått hem min extra nyckel från honda och den är slipad och klar, bara kodningen som saknas har original nyckeln kvar. Någon som vet vart man kan få den kodad billigt ?
Hittade du något ställe som kodar den billigt? Jag har fått pris på 1500 spänn för endast kodning!
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Trådlyft som heter duga ? Följer då det blir intressant att se om du får svar på över ett 10 år gammalt inlägg och om TS fortfarande är i livet ?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hittade du något ställe som kodar den billigt? Jag har fått pris på 1500 spänn för endast kodning!
Tillräckligt "gammal" hoj för att det borde gå att göra själv relativt enkelt.
På Yamahan är det inga problem att fixa det själv, och Honda verkar kunna gå att fixa på liknande sätt.
Kolla på Youtube, man är sällan först med sina funderingar:
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Chippet sitter antagligen i plast delen. Kan du inte kopiera nykeln, kapa av nyckel delen,behålla plasten, på gamla nyckeln o låta den sitta kvar på knippan. Funkar det?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Som Hannuse säger, oftast har nyckelchippet en kod som man programmerar ECUn i hojen att acceptera.
Kan bara Yamaha och där måste man ha kvar den röda nyckeln som följer med hojen för att komma in i programmerings mode...

Sen finns det nycklar med programmerbara chip som gör att vissa nyckelfirmor kan klona koden från en gammal originalnyckel...

Eller så gör man som stylengrace-fzx
föreslår och sparar det gamla nyckelgreppet med chip och sätter ihop med nya nyckeln.

Obs, om det finns ett chip i den nya nyckeln kan hojen vägra starta om den känner en främmande kod samtidigt...
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top