Ladda utan att koppla bort batteriet?

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Är det någon av er som själv lyckats kvadda hojens elsystem med att ladda ett batteri monterat på hojen?
Inga vandringssägner tack.
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Är det någon av er som själv lyckats kvadda hojens elsystem med att ladda ett batteri monterat på hojen?
Inga vandringssägner tack.

Nope.

Däremot har ett batteri som det var kortis i sabbat en regulator för mig en gång. Dock var det en 80-tals hoj och regulatorerna har väl blivit bättre på senare år.

Jag har nästan alltid laddat batteri som sitter på hojen. Ofta med en AMP-kontakt dragen från batteriet för att slippa montera bort kåpor etc.

//T
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Tack bra! Inga problem, det där hittepålarmet lever sitt eget liv när det kommer till sånt där. :lol
Hojen går iaf som den ska!
Mitt larm (Spyball) har gått igång några gånger när jag ändrat klockan i instrumenteringen etc men annars har det funkat hyfsat smidigt, har vurpat två gånger med hojen och jag har då varit rädd att larmet skulle balla ur och låsa elektroniken, men jag har haft tur *peppar peppar*...

Läste igenom manualen för larmet idag när jag bytte batteri och insåg att det är bäst att alltid ha manualen under kutsen, så slipper man förhoppningsvis bli ståendes på exempelvis en gungig färja när larmet tror att någon försöker våldföra sig på hojen... :gnissla

Larmet gick inte i alla fall inte igång när jag skulle byta batteri när jag följde manualen, nästan så man blev lite förvånad! :brinnerup
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top