Lacka om GSX-R1000 Svart eller vit?

svart eller vit?


  • Antal röstningar
    0

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Har en K3 som är silver, Riktigt bra skick och med lite mil, men trivs inte med färgen, så som ett vinterpyssel har jag klätt av den och sodablästrat kåpor och tank så allt blev "plåtrent" jag är väldigt övernoga så att bara matta ner funkar inte i min värld.
Nu så ska det lämnas till en riktigt bra lackerare (kommer självklart att lackas med Suzuki original färgkod samt att original dekaler ska användas)
Men så till frågan, svart eller vit?
Den svarta kommer se ut som K4 limited förutom guldfälgarna.
Eller den vita som kommer få sin vita färg och dekaler från k9
2004pearlwhitegsxr1000.jpgP8050010.jpg
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Svart med vita fälgar blir smutt :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag tycker du ska köra på det mönstret som den blåvita k3:an har fast byta ut det vita till neongul :) kommer bli riktigt häftigt.

Annars tycker jag svart var snyggt!
 

midas

smiskar asfalt igen
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Tyresö
Hoj
BMW S1000RR -11 , Gixxer 1000 K6, CBR 900 RR -96 *såld*
om du nu är less på färgen så är ju vitt snyggt men frågan är om det blir tillräckligt stor skillnad för
att det skall kännas bra ?
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
finns bara en färg för sukki och det är svart...
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Suzuki är snyggast i blå/vit. Sorry, men så är det. :)
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Helt klart svart!
Försök hitta stripes och loggor i rött, blir mycket snyggare än dom vita, lovar :)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Svart är ser inte lika skitigt ut medans vit är helt omöjlig och tvättar man som jag 1 gång per säsong så blir det svart...
Har haft hojar med båda färgerna bör tilläggas!
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Ja fördelarna väger upp till svarts fördel, plasten är ju svart utan färg, så får man ett stenskott eller så så syns det ju igenom direkt med vitt..
Sen så är väl svart den snabbaste färgen? :rock
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nepp. Blåvit är snabbast :fakta ;) men av alternativen här röstar jag på vit med vita fälgar. Bräkleen tar bort smuts och silikonspray skyddar och gör lättvättat

// en med vita fälgar
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ameh!

Du menar inte att du förstört dina fräscha orginalkåpor, för att istället kladda på med nåt egenpåhittat?! Du hade väl åtm. kunnat sabbat nåt Kinacrap som redan är sopmässigt?

// hälsn upprörd orginaltaliban!
 

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
KTM 640
Tja, Jag hade en K3a som jag lackade alpinvit skit fräscht! det tyckte tjuven också så den blev jag av med, men fick tillbaka och sålde. men snyggt blev det!
:banana
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Ameh!

Du menar inte att du förstört dina fräscha orginalkåpor, för att istället kladda på med nåt egenpåhittat?! Du hade väl åtm. kunnat sabbat nåt Kinacrap som redan är sopmässigt?

// hälsn upprörd orginaltaliban!
Förstört? Det blir ju knappast till det sämre, sen så ska jag ju använda originaldekaler/färg också.
Jag är inte imponerad över originallackens finish alla gånger på motorcyklar. så bättre lack + klarlack utanpå kommer ju bara bli bättre i mina ögon iaf.
Men det blir svart då just k3/k4 såldes i den färgen som standard
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Varför slipat ner till plåtrent om du inte hade några skador på tanken? Mvh nyfiken bilplåtslagare.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Förstört? Det blir ju knappast till det sämre, sen så ska jag ju använda originaldekaler/färg också.
Jag är inte imponerad över originallackens finish alla gånger på motorcyklar. så bättre lack + klarlack utanpå kommer ju bara bli bättre i mina ögon iaf.
Men det blir svart då just k3/k4 såldes i den färgen som standard

Orginaldekaler sa du?

Mja okej, det slipper väl igenom nålsögat för den här gången... DÅ!
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Varför slipat ner till plåtrent om du inte hade några skador på tanken? Mvh nyfiken bilplåtslagare.
Sodablästrar gör jag.. Ser det som ett enkelt val när jag liks blästrar allt annat. Varför börja putsa ner en lack då det tar sån tid? Och ingen som helst risk för putsrepor.
Tanken har ju dekaler under klarlacken osv så det hade blivit massor mer jobb.
Sen så är det så svårt att komma åt precis överallt om man bara ska slipa med, Det ska ju lackas under tanken och inne i skrymslet där tanklocket sitter, så lättast att allt blir perfekt om det är plåtrent precis överallt. (jag är lite av en perfektionist) ;)
MAO så kommer det aldrig synas någonstans att den har varit en annan färg, precis så som jag vill ha det.
 
Last edited:

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Vit!

Varenda crashad och därefter fullackad gixxer är ju svart.. Dare to be different!:tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Sodablästrar gör jag.. Ser det som ett enkelt val när jag liks blästrar allt annat. Varför börja putsa ner en lack då det tar sån tid? Och ingen som helst risk för putsrepor.
Tanken har ju dekaler under klarlacken osv så det hade blivit massor mer jobb.
Sen så är det så svårt att komma åt precis överallt om man bara ska slipa med, Det ska ju lackas under tanken och inne i skrymslet där tanklocket sitter, så lättast att allt blir perfekt om det är plåtrent precis överallt. (jag är lite av en perfektionist) ;)
MAO så kommer det aldrig synas någonstans att den har varit en annan färg, precis så som jag vill ha det.

Är detta något du gör själv eller vet av till en vettig peng, ska nämligen fixa och trixa en aning med min k3a i vinter? :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top