Lack förslag... Hjälp...!?

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Hallå jaa..! sitter som bäst och funderar på vad man skulle kunna ha för färg/dekor på hojen och tänkte att det finns säkert många som har bra ideer...

Så iaf snälla hjälp till ge mig lite tips...!
 

Bifogat

  • DSC00505.JPG
    DSC00505.JPG
    168.4 KB · Visningar: 99
  • DSC00547.JPG
    DSC00547.JPG
    93.5 KB · Visningar: 105

BlackSheep

Eliten
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Säffle
Hoj
bygge
Tkr mörkt röd och vitt är fint tsm.. ska ju lacka min hoj vinröd och svart men (nya) bilen blir vinröd med vita detaljer..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tycker du skall våga dig på en raceinspirerad lack.
Det blir snyggare än man tror även om man inte har helkåpa.

Annars så kör lite samma stuk som nyaste Hayabusan. Lamborghini orange med svarta partier baktill. Du har ju redan mycket svart på hojen så jag tror det skulle bli snyggt med en del av bakdelen avdelad i svart och resten i orange.
 

Bifogat

  • fiat.jpg
    fiat.jpg
    42.2 KB · Visningar: 57
  • gulf.jpg
    gulf.jpg
    32.5 KB · Visningar: 58
  • rizzla.jpg
    rizzla.jpg
    53.4 KB · Visningar: 56
  • Hayabusa.jpg
    Hayabusa.jpg
    28.8 KB · Visningar: 55

custompainter

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
målaskog
Hoj
ingen just nu
självklart ska du göra nån grym motivlack kontakta www.wickedpaint.se dom gjorde min bil i photoshop innan dom lackade skit bra blev det dom vann pris för bästa lack på Elmia i år så dom kan sin sak ...håller till i blekinge
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Tkr mörkt röd och vitt är fint tsm.. ska ju lacka min hoj vinröd och svart men (nya) bilen blir vinröd med vita detaljer..
tackar för förslaget! jag är inne på det röd/vit och svarta hållet helt klart:)

Jag tycker du skall våga dig på en raceinspirerad lack.
Det blir snyggare än man tror även om man inte har helkåpa.

Annars så kör lite samma stuk som nyaste Hayabusan. Lamborghini orange med svarta partier baktill. Du har ju redan mycket svart på hojen så jag tror det skulle bli snyggt med en del av bakdelen avdelad i svart och resten i orange.
Tackar...! ja jag hör till dom som inte riktigt gillar när man bara kör en färg rätt över jag vill gärna ta det lite längre med racing insperation precis som du säger. dock inte så det blir för mycket... hehe ja hur man då ska få ihop en rå racing inspirerad look med något som fortfarande ser rent och snyggt ut har jag ingen aning om...:D

självklart ska du göra nån grym motivlack kontakta www.wickedpaint.se dom gjorde min bil i photoshop innan dom lackade skit bra blev det dom vann pris för bästa lack på Elmia i år så dom kan sin sak ...håller till i blekinge
tackar tackar kollade lite bilder på deras sida och dom verkade veta vad dom sysslar med...:) man kanske skulle köra med svart grund vita fält blandat med lite old school racing motivlack i rött...? kan det vara något...? hehe ja jag vet inte alls...
 
Last edited:

Ekerholm

Guest
ja du det är svårt det där med färg val... vad är du ute efter då? showe bygge med glada färger eller ska det vara mer åt det råa tuffa stuket.. men lacka inte ramen svart bara tycker jag... det har ju alla andra... testa en annan färg på ramen röstar jag på...
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
ja du det är svårt det där med färg val... vad är du ute efter då? showe bygge med glada färger eller ska det vara mer åt det råa tuffa stuket.. men lacka inte ramen svart bara tycker jag... det har ju alla andra... testa en annan färg på ramen röstar jag på...
Hmm ja asså det ska ju vara en lack som tål att synas helt klart. men jag vill ju inte ha för mycket det ska ändå vara cleant...? det känns så om det kommer bli svårt att hitta den perfekta lacken:S

ja jag blev sugen nu på att ha någon annan färg på ramen men jag tror inte det kommer hinnas med innan denna säsongen börjar:S
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Rosa, gärna med barbie dekaler. Helt klart uppseendeväckande. Fast kanske inte så mycke race:va
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det är faktiskt ingen dålig idee...! hehe fan vad förvånade folk hade blivit...

Så snopet det hade känts att bli dragen på autostradan för att vid nästa rödljus se en rosa turbohoj med barbiedekaler och en asgarvande förare.
Tror heltklart att det är rätt tema för hojen.
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Så snopet det hade känts att bli dragen på autostradan för att vid nästa rödljus se en rosa turbohoj med barbiedekaler och en asgarvande förare.
Tror heltklart att det är rätt tema för hojen.
Haha...! jag kan se det framför mig fan vad lack man hade blivit själv... hehe
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Vit* och svarta fälgar med röd rimstripe.



*) Suzukis vita pearl
 

-BOMBER-

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Ystad
Hoj
Yamaha Fazer 600 -00, gixxer 750 -96
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top