Lördag.....

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
...då ska det bli åka av! Och nej, jag skall inte rulla ut BMW:n på Åsen och köra skiten ur dom "stora" grabbarna. jag förstår att många hade velat se det. (platsföråretsstörstaironismiley)
Nåväl, jag hade tänkt mej en sån där fantastisk tur, på vägar som iaf jag inte åkt hoj på tidigare, men som jag vet är riktigt tokbra. Såna där vägar som man blir riktigt religös av att köra på.
Jag hade tänkt mej följande rutt:
Ö-o/Fjugesta/Svartå/Åtorp/Finnerödja/Tived/Undenäs/Forsvik/Mölltorp för att sedan göra stopp och käka i Karlsborg. Där finns naturligtvis den obligatoriska Sibyllagrillen, men oxå det helt fantastiska "Idas Brygga"! Dom serverar den mest utsökta helgmeny som gör att man praktiskt taget går upp i, just det, brygga! När vi väl är klara där fortsätter vi norr ut mot Granvik/Tived/Dohnafors. Man kommer då fram på den gamla klassiska sträckan Askersund/Laxå. Lämpligtvis drar man några repor fram o tebax där innan det är dax för fika o glass i Askersund. Väl hemma i Ö-o, så lär det väl ha blivit drygt 30 mil, så man får ju innerligt hoppas att det inte regnar... :hihi

Hur som helst, om nån vill hänga på, så ses vi väl som (o)vanligt vid kistan kl 13 på lördag. Är det dåligt väder så kommer jag att åka på sön istället.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
det skulle bli fint väder i helgen med temp runt 20+ och sol men det får man ju se
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Jag vill med... Ska bara omförhandla lördagsplanerna med sambon först. :) :rolleyes: :3freak :gnissla
 

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Kyckling skrev:
Jag vill med... Ska bara omförhandla lördagsplanerna med sambon först. :) :rolleyes: :3freak :gnissla
Då behöver vi inte vänta på dig ialf.



Jag kommer om tid finns, tveksamt, men jag ska försöka.
 

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Låter som en jäkligt schysst tur.
Men jag får stå över den här vändan också. Låter säkert lite konstigt men jag prioriterar annat just nu... :)

Får väl se hur mycket åka jag hinner med innan höst/vinter.

Men jag hoppas ni får fint väder och en kanontur! :tummenupp
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Jag kanske åker med en bit om jag åker hem imorgon. Beror på när mekar conny kan fixa min framgaffel :tummenupp
 

Aero

PBR
Gick med
23 May 2003
Ort
Pennybridge
Hoj
Stor, go & tysk
:mad: :huvet :gnissla :mad: :huvet Måste åka ner till kusten i helgen, så jag kan inte åka med. Hoppas att vädret är bra nästa helg oxå.....
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Man får tacka för en trevlig tur igår...
Fast jag tycker nog att man ska äta glass i Nora om man väl har åkt dit... :)
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Hade ni fuckon i täten gasat lite istället för att ligga och slöåka som ni gjorde
så hade jag hunnit äta glass. :fatta! :4skrika


:D :D
Mycket trevlig tur faktiskt. Kanske den bästa i år t.o.m :)
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
synd att man va tvingad att fixa hojhotellet inför vintern, hade spakel och färg överallt, hade varit ballt att åkt med :(
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Kyckling skrev:
Hade ni fuckon i täten gasat lite istället för att ligga och slöåka som ni gjorde
så hade jag hunnit äta glass. :fatta! :4skrika


:D :D
Mycket trevlig tur faktiskt. Kanske den bästa i år t.o.m :)
Hmmm, slöåka....
Vi var ju tvugna att slå av för att ni med lite mindre motorer *host* skulle hinna med :D
Dessutom åkte ju "tätgruppen" så in i *censur* så att asfalten inte riktigt räckte till överallt... :)
Angående trevlig tur och kanske den bästa i år så måste jag nog hålla med... Har ju bara varit med på en tidigare och det var ju historiens kortaste onsdagstur den gången så vad som helst hade ju varit bättre... :tungan
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
raukroland skrev:
...Dessutom åkte ju "tätgruppen" så in i *censur* så att asfalten inte riktigt räckte till överallt... :)
...
Äsch, det var ju bara Stefans "Bond-gen" som spökade.
Han fick syn på lite jord i vägkanten och direkt så åkte han dit och plöjde. :D

Det där var nog första gången i år som jag lyckats köra R6'an som den är tänkt att köras. :)
Höga varv och mycket gas... Länge länge.... och kurvorna tog aldrig slut :banana :banana
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Kyckling skrev:
Äsch, det var ju bara Stefans "Bond-gen" som spökade.
Han fick syn på lite jord i vägkanten och direkt så åkte han dit och plöjde. :D
Ja just det, jag tyckte nästan att det såg ut som lite potatisblast i vägkanten där...
Det var nog det han skulle kolla upp... :)
Kyckling skrev:
Det där var nog första gången i år som jag lyckats köra R6'an som den är tänkt att köras. :)
Höga varv och mycket gas... Länge länge.... och kurvorna tog aldrig slut :banana :banana
Ja, hojen fick gå på rätt höga varv på den turen... Kom upp i hela 0,6 liter milen... :)
Tankade i Nora så det var bara körningen från likkistan med på det...
Många säger ju att ZX9R är en touringhoj, hmmmm, undra vad en retta är då?!? :7peta
Den hängde varken med i acc eller toppfart på vägen hem från Nora... :banana :banana
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
raukroland skrev:
Ja just det, jag tyckte nästan att det såg ut som lite potatisblast i vägkanten där...
Det var nog det han skulle kolla upp... :)

Ja, hojen fick gå på rätt höga varv på den turen... Kom upp i hela 0,6 liter milen... :)
Tankade i Nora så det var bara körningen från likkistan med på det...
Många säger ju att ZX9R är en touringhoj, hmmmm, undra vad en retta är då?!? :7peta
Den hängde varken med i acc eller toppfart på vägen hem från Nora... :banana :banana
kawan går fortare än r1a men busan går fortare än x9an :D

lyckades faktiskt att köra min på 0,9 :näsblod
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
blom skrev:
kawan går fortare än r1a men busan går fortare än x9an :D

lyckades faktiskt att köra min på 0,9 :näsblod
Och ZX9an går så det räcker för mig... :tummenupp
0,66 är max vad jag fått min att dra på 384mil, den snittar 0,59... :klappar
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top