Låtsaspoliser eller hojtjuvar

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
En bil med två stycken män av "utländskt ursprung" ca 20-30år hängde på oss på nynäsvägen från farsta till donken i haninge(gudöbroleden) ända in på parkeringen. Och dom hängde verkligen på så gott dom kunde för det gick bitvis i 200km/h. Hade jag sett att dom stod och kollade på våra hojar på parkeringen lite tidigare hade jag gått och pratat med dom, men tyvärr han dom sticka. Nu funderar jag bara på om dom lekte poliser och ville skrämma oss eller om dom va ute efter våra regnummer. Om nån annan har sett dom här typerna stryka omkring eller om ni ser dom så kan ni ju hålla ögonen öppna eller fråga vad dom vill. Bilen var en Audi a4, mörkgrå metallic, av ny årsmodell troligtvis 03:a eller 04:a regnumret började på u.
 

D@nne

Tetra-drinker
Gick med
24 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
R1 -02
vik plåten

jag har börjat vika plåten då jag har endast trafikförsäkring vem fan som helst kan ju kolla upp vart man bor . kostar bara 400 om man åker fast
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
D@nne skrev:
jag har börjat vika plåten då jag har endast trafikförsäkring vem fan som helst kan ju kolla upp vart man bor . kostar bara 400 om man åker fast

Vika plåten?

Varför inte ta bort den istället?
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Hade en kille från "haninge" som tittade konstigt på mig i kön vid lunchrestaurangen häromdagen. Man vet ju lixom hur DEM [tm] är....
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
t-rex skrev:
Hade en kille från "haninge" som tittade konstigt på mig i kön vid lunchrestaurangen häromdagen. Man vet ju lixom hur DEM [tm] är....

Jag tycker din avatar tittar konstigt på mig, passarej annars smäller det direkct.

gladh
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
gladh skrev:
Jag tycker din avatar tittar konstigt på mig, passarej annars smäller det direkct.

gladh

Nu är ni så där fåniga igen, du och T-Rex.

Tänk om jag också kunde få vad med i "ert sällskap" och känna mig vuxen nån gång jag med.... :rolleyes:


/Olzki
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Olzki skrev:
Nu är ni så där fåniga igen, du och T-Rex.

Tänk om jag också kunde få vad med i "ert sällskap" och känna mig vuxen nån gång jag med.... :rolleyes:


/Olzki

Jodu, hade det inte känts bra, så säg?
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
D@nne skrev:
jag har börjat vika plåten då jag har endast trafikförsäkring vem fan som helst kan ju kolla upp vart man bor . kostar bara 400 om man åker fast
Tror att jag ska börja vika ihop plåten och stoppa ner den i kutsen, då har man den med sig oxå :tummenupp Visserligen har jag ju försäkring men det betyder inte att jag vill bli av med hojen.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
jojo. det finns såna typer här. jag vågar inte köra längre, av rädsla att nån skulle se mitt regnummer och skriva upp det. tänk så hemskt om nån skulle stjäla mitt regnummer!!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det beror nog på vilken hoj man har också...

anja skrev:
jojo. det finns såna typer här. jag vågar inte köra längre, av rädsla att nån skulle se mitt regnummer och skriva upp det. tänk så hemskt om nån skulle stjäla mitt regnummer!!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
anja skrev:
jojo. det finns såna typer här. jag vågar inte köra längre, av rädsla att nån skulle se mitt regnummer och skriva upp det. tänk så hemskt om nån skulle stjäla mitt regnummer!!

Kan nån förklara för flickstackarn? Hon verkar inte förstå vad det handlar om.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Plåtniklas skrev:
Kan nån förklara för flickstackarn? Hon verkar inte förstå vad det handlar om.

Jag tror Anja vet vad som menas..
Däremot är jag rätt säker på att ALLA bilar med mörkhyade män i stockholmsrådet, som följer efter och rejsar med sporthojar inte är hojtjuvar.
Det räcker med att vara 10% paranoid i stockholm, inte 120% paranoid..
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
oFFkeFF skrev:
Jag tror Anja vet vad som menas..
Däremot är jag rätt säker på att ALLA bilar med mörkhyade män i stockholmsrådet, som följer efter och rejsar med sporthojar inte är hojtjuvar.
Det räcker med att vara 10% paranoid i stockholm, inte 120% paranoid..

..och jag var inte ironisk heller. :rolleyes:
 

Tom

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
oFFkeFF skrev:
Jag tror Anja vet vad som menas..
Däremot är jag rätt säker på att ALLA bilar med mörkhyade män i stockholmsrådet, som följer efter och rejsar med sporthojar inte är hojtjuvar.
Det räcker med att vara 10% paranoid i stockholm, inte 120% paranoid..

Vänta nu, menar du att det inte sitter i hudfärgen ????
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu drar det igång igen, någon har skrivit ett signalement - både på bil och förare - och alla spelar lustiga. Om det inte spelar någon roll hur förföljarna såg ut, vad spelar det då för roll vad det var för bil? Om trådstartaren hade skrivit att det var två män i 40 års åldern, hade det då varit diskriminerande mot män i allmänhet? Varför klankar ingen ner på att han skrev ut bilmodellen?

För övrigt så var det årsmodell 2003, om det var 'U' som första bokstav i reg#.

S=2001
T=2002
U=2003
W=2004

Fråga mig inte vad som hände med 'V'... :va
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top