Lätt mc/ föräldrarna

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Haha, din farsa är grymm :D :tummenupp

Han köpte en halvskruttig bara så att han skulle få styla och grejja mer än bara med sin egen. :D


Men ontopic nudå. Nsr125: Som de andra sagt, snacka med dom att det är bättre att du kör 125a än en söndertrimmad moppe då det är säkrare både körmässigt och "snutmässigt". Och det medför ju ett visst ansvar att ha mc så säg också att det kan göra dig mer ansvarsfull och riskmedveten.
:va Fast sen om det är så är en annan sak, men det låter bra iallafall :)
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
jag som sa te farsan fan man skulle haft 125a då sa han: betalar du kortet så betalar jag hojen ja ba okej :) :)
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
Jag: jag vill ta mc kort.
Farsan: nej
Jag: jag vill ha mc kort
Farsan: Nej
Jag: jag vill ha mc kort.
Farsan: ok ja har åsså kört mc hela livet och vill inte hindra dig från att leva och ha kul.

Sen blev de fart :tummenupp
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Varför skulle man INTE får skaffa 125a? Det är ju bra mycket bättre än att åka runt på en trimmad moppe. Så resonerade iaf mina föräldrar då tiden begav sig.

Exakt så resonerade jag, det är Mitt liv och jag får göra vad som hellst med det, PUNKT. Det var svårare att övertala farsan om att skjutsa ner mig till Vänersborg för att hämta 125:an. :D
 

Lezo

HiPerJace Tuna!
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Rs 125, en Pr2 extreme tuned edit roxXx. Samt skuren 250&Novolette!
Tror inte jag berättade för morsan, och farsan gillar allt förutom utgifterna när han ska köpa den :D
 

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
västerås
Hoj
CBR600RR-05
ehm övertygade dem att dom kunde lita på mig och att jag klarade av att ta eget ansvar!



blir det nått mc köp finns det en hojj i närheten iaf:yoparty

Ja jag ska förssöka att övertyga dom ja kan ju höra av mig om det går framåt:) Går den bra elr?:D
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Ja jag ska förssöka att övertyga dom ja kan ju höra av mig om det går framåt:) Går den bra elr?:D
Jadå=) dock står priset fel på den här sidan det är 20000 (finns annons på blocket).
Den toppar 140, men har ett grymt acc=) går att få upp den på bakan med viljan men ska man kunna köra nån längre sträcka så borde man dreva om den!
 

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
västerås
Hoj
CBR600RR-05
Jadå=) dock står priset fel på den här sidan det är 20000 (finns annons på blocket).
Den toppar 140, men har ett grymt acc=) går att få upp den på bakan med viljan men ska man kunna köra nån längre sträcka så borde man dreva om den!


Joo jag såg den på blocket/ det är ju grymt om man kan gå upp på bakan.:D
har du mera bilder på den?
 
Last edited:

KTM_Driver

Gudfader
Gick med
17 Oct 2005
Ort
Sollefteå
Hoj
KTM 300 EXC-E - 08 || KTM 125sx - 07
Jag tog den långa å hårda vägen ja.:gnissla

Jag:
- Pappa, jag ska ta lätt-mc kortet!

Pappa:
- Jaha, fan va kul!!

Morsan:
- Ne men gud va roligt!

Å på den vägen är det:rolleyes:
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Okej, märker typ snutarna nått alltså med röret menar jag,elr är det lungt att köra med trimsystem åndå?:)

har blivit stoppad två gånger... dom har inte sagt något! så det enda sättet dom ska bevisa att du kör trimmat på om dom skruvar isär hojjen eller att dom har en bromsbänk... har varit här på sh i två år och har ALDRIG hörtalas om nån som åkt dit för att ha haft en ostrypt hojj!

Har ialla fall fått komentaren på ljudet på hojjen = "det låter som det är en 250cc som är ute:yoparty"
 
Last edited:

BigM

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2007
Ort
västerås
Hoj
CBR600RR-05
har blivit stoppad två gånger... dom har inte sagt något! så det enda sättet dom ska bevisa att du kör trimmat på om dom skruvar isär hojjen eller att dom har en bromsbänk... har varit här på sh i två år och har ALDRIG hörtalas om nån som åkt dit för att ha haft en ostrypt hojj!

Har ialla fall fått komentaren på ljudet på hojjen = "det låter som det är en 250cc som är ute:yoparty"

Okej tack för svaren/ det måste vara rätt så nice ljud alltså:tummenupp
 

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Ort
I Verkligheten, Falun
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Jadu, började nog när jag var 14 att jag pratade lite om det. Då trodde de nog inte att jag var allvarlig, men de sa egentligen inte heller något. Sen har det nog egentligen aldrig varit nå klagomål, de tycker nog bara att det är bra att jag kan ta mig runt själv utan att behöva fråga om skjuts hela tiden (bor långt ute i skogen). Konstiga är att när jag åkte moppe (otrimmat:yoparty ) så kunde de sitta uppe och vänta på mig på kvällarna så att de visste att jag kom hem helskinnad. Men vad jag kan minnas har de aldrig gjort det sen jag började åka mc:rolleyes:

Det bästa argumentet enligt mig är: att det är ju egentligen dårskap att åka moppe (speciellt trimmat) som man gör. Åker med badbyxor å t-shirt med hjälm som enda skyddet i minst 40km/h. Finns folk som har skador för livet som har vurpat i den farten. För att inte tala om dom som kommer farandes på trimmade grejer som lätt gör 70km/h idag utan problem. Utan någon som helst utbildning i trafikvett eller trafikvana, låt gå för de med EU-kort då fast hur seriöst är det egenligen? har inge koll på det. Består inte uppkörningen på av en liten konbana på nån bakgård??
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07


Det bästa argumentet enligt mig är: att det är ju egentligen dårskap att åka moppe (speciellt trimmat) som man gör. Åker med badbyxor å t-shirt med hjälm som enda skyddet i minst 40km/h. Finns folk som har skador för livet som har vurpat i den farten. För att inte tala om dom som kommer farandes på trimmade grejer som lätt gör 70km/h idag utan problem. Utan någon som helst utbildning i trafikvett eller trafikvana, låt gå för de med EU-kort då fast hur seriöst är det egenligen? har inge koll på det. Består inte uppkörningen på av en liten konbana på nån bakgård??

Jo det enda är att man måste bevisa att man kan bromsa utan att lyfta baken och så att man kan ställa upp den på stödet:D
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top