Länsförsäkringar Bank, bra eller anus?

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Är det någon som har något att säga om länsförsäkringar bank?

Jag funderar på att byta till dom från Swedbank men jag vågar inte riktigt ta steget.
 

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Daytona 675
Är jättenöjd med dom på alla punkter utom en, och det är att dom inte har så många kontor med bankmöjligheter. Det innebär att jag som bor i Alingsås måste ta mig till Borås eller Göteborg om jag vill sätta in eller ta ut pengar.

Dom har visserligen samarbete med Forex vilket är ett plus men det blir ändå omständigt för mig.

I övrigt, supernöjd. Har haft dom i nästan 10 år, hade Swedbank och Nordea innan.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag har noll i ränta på allt utom e-kontot där jag har ca 1,8%. Förutom det är jag nöjd.Jag byte från Swedbank till LF och inte ångrat mig en sekund. Jag blev lack på en ur swedbankspersonal så då drog jag :yoparty
 

Username

:-)
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Strawcity
Hoj
Suzuki DR650 SE, i ett dike nära dig.
Jag är också nöjd med Länsförsäkringar och funderar inte på att byta bank som det känns nu iallafall. Jag har även bil och hemförsäkring genom Länsförsäkringar vilket gör att man får en del rabatt. Räntan är väl som i andra banker antar jag. Kontot till visakortet är det 0% på, 1,8% på sparkontot. Jag har även en del pengar som jag inte har tänkt använda just nu i ett 3-månaders fasträntekonto med 3% ränta. De gånger jag har behövt besöka banken fysiskt så har jag fått snabb och bra hjälp.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har också tänkt tanken. Hur meckigt är det? Kan den "nya" banken lösa all byråkrati med den gamla? Har ju lite pensionsspar på Swedbank med låsning fram till 67års ålder eller något sådant bösigt, är det något man torskar eller går det att flytta över?
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Har också tänkt tanken. Hur meckigt är det? Kan den "nya" banken lösa all byråkrati med den gamla? Har ju lite pensionsspar på Swedbank med låsning fram till 67års ålder eller något sådant bösigt, är det något man torskar eller går det att flytta över?

LF pratade om hur duktigt de kunde flytta över alla autogiro osv men de missade nåt. Skattefullmakt (är enskild) hade jag ett helskotta med att få dem till att fixa. :huvet

När jag för 3års sen byte till dem kändes de inte riktigt redo som bank men idag verkar de ha landat.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[YOUTUBE-ID]5dEaq7HpWrk[/YOUTUBE-ID]
 

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia Shiver-11
LF snabba och smidiga med lån....
LF var enda banken som kunde ge mig pengar på kontot/i handen direkt vid skoter köp.
Det kunde inte handelsbanken för 2år sedan iallafall....
LF får ett stort + för alla billiga försäkringar också så som villa, bil, skotrar, liv och olycksfallsförsäkringar.
 
Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Då var det gjort. Sitter precis och kollar runt på internetbanken. Det ser bra ut, skönt att ha översikt över alla bank och försäkrings ärenden (nästan iaf, hojen är försäkrad hos Folksam..)
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Bytte från Swedbank till Lf och har allt hos dom. Försäkring på bil, hoj, hemmet osv. och det funkar tveklöst dag in och dag ut utan några som helst strul. Mycket nöjd!

Internetbanken är snygg och funktionell med fin översikt på allt man behöver veta. Till och med den snyggaste och mest användarvänliga appen till smartphonen (iPhone) också vilket är ett stort plus i min vardag.

Med Swedbank märkte man att man var den lilla kunden i en storbank.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Dyrt pensionssparande samt en kass kontaktperson har gjort mig besviken och förbannad åtaliga gånger i år.
Innan detta var jag riktigt nöjd!
 

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Ort
På landet
Hoj
Ducati 848
Kör All-in på LF...Funkar klockrent och har så gjort i 8 år nu. Skönt/smidigt att samla allt på ett ställe!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top