Lämplig mc motor för bil?

guztaw

Mr.Speedie
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Linköping
Hoj
hayabusamotor i en hundkoja MONSTER-trimmad flaka
ett tips kolla hastighets mätaren.....tror inte att du kommer upp över 200:va

på sviestad

jodå jag håller fullt från torpar genom hela högfarts kurvan nästan urvarvad på 6:e växeln så det stämmer nog rätt bra visst kan det väl slå en del men inte så mycke...
 

rg500

www.roslagens-racing.se
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
Westfield Gen 2 hayabusa
jodå jag håller fullt från torpar genom hela högfarts kurvan nästan urvarvad på 6:e växeln så det stämmer nog rätt bra visst kan det väl slå en del men inte så mycke...

ok ! bara att gratulera då...till en bra topp fart:Bugar

Dom jag vet åker fort (under minuten ) på sviestad med typ 7 bilar kör bara runt 195 på rakan..............:va
 

guztaw

Mr.Speedie
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Linköping
Hoj
hayabusamotor i en hundkoja MONSTER-trimmad flaka
ok ! bara att gratulera då...till en bra topp fart:Bugar

Dom jag vet åker fort (under minuten ) på sviestad med typ 7 bilar kör bara runt 195 på rakan..............:va

jag kör ju iofs på klibbiga SS-Slicks.... med gatdäck måste man släppa av rejält på högfarts böjjen så det kan nog stämma...
 

Kimmen_

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
Yamaha 450
jag kör ju iofs på klibbiga SS-Slicks.... med gatdäck måste man släppa av rejält på högfarts böjjen så det kan nog stämma...
Tveksamt att du når 230 på sviestad. Jag åker precis ifrån en Radical på rakorna och jag når ca 195 på sviestad.
Att bromsa i högfartsböjen är dock inte akutellt trots att jag kör på gatdäck, hade inte varit det i 230 heller.:hojsmilie
 

guztaw

Mr.Speedie
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Linköping
Hoj
hayabusamotor i en hundkoja MONSTER-trimmad flaka
Tveksamt att du når 230 på sviestad. Jag åker precis ifrån en Radical på rakorna och jag når ca 195 på sviestad.
Att bromsa i högfartsböjen är dock inte akutellt trots att jag kör på gatdäck, hade inte varit det i 230 heller.:hojsmilie


hum konstigt ja tror iofs att radicalen har högre top men jajaj vi får la testa nästa säsong :) så får vi se..

:yoparty
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Tjaa..kollar man på Fiat 126p så är det väl en i princip ombyggd motorcykel. Vad sitter det för motorer i Aixam moppebilar och vad är det för vxl låda ? Nog borde man kunna bygga en sådan med hojspis i ! Kul grej...

Hur ska du lösa backen ..typ när du ska fickparkera eller köra ut från ett garage ?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tjaa..kollar man på Fiat 126p så är det väl en i princip ombyggd motorcykel. Vad sitter det för motorer i Aixam moppebilar och vad är det för vxl låda ? Nog borde man kunna bygga en sådan med hojspis i ! Kul grej...

Hur ska du lösa backen ..typ när du ska fickparkera eller köra ut från ett garage ?

BMW 1100 LT, de har backväxel har jag för mig
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Fiat 126p väger typ 600 kg och har en rak tvåa på 500cc. Nog fan ska det går med en litermotor i en hundkoja, man kan ju säkert passa in en billåda istället för hojlåda. Det där med backen ställer ju till det lite tycker jag. Det finns nog bara ett par att välja på.
 

busaroffe

busaroffe
Gick med
11 May 2007
Ort
tyresö
Hoj
Aprilia rsv factory 06+Hayabusa 09
Det finnes hayabusa v8motorer att köpa från england(450hästar att leka med )som säkert kan piffas opp med turbo om det inte räcker....
 

Bifogat

  • hayabusav82800.jpg
    hayabusav82800.jpg
    23 KB · Visningar: 122
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det finnes hayabusa v8motorer att köpa från england(450hästar att leka med )som säkert kan piffas opp med turbo om det inte räcker....

Fast det blir säkert skitdyrt vilket det inte fick vara.

Jag tror att växellådan är ett större problem än själva motorvalet. Man kan fan inte ha en bil som man inte kan köra baklänges liksom.
 

busaroffe

busaroffe
Gick med
11 May 2007
Ort
tyresö
Hoj
Aprilia rsv factory 06+Hayabusa 09
Så sant, men det blir heller aldrig så billigt som man kanske kalkylerat med från början men följer gärna denna tråd vidare....
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Kör en r1 eller busa och sen fixar du en bil-startmotor som får dra bilen bakåt.

MC motorns utgående drev får driva en öppen diff med kedjedrev....easy peasy.

En fördel med R1 maskinen (98-01)är att oljetråget inte sticker ned mycket, till skillnad från sukkorna.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top