JakobTheOne
Ny medlem
Detta har hänt:
Ca 40 mil efter service så hittar jag en stor pöl med olja (ca 1 dec?) under motorn när jag kommer ner på morgonen, ingen oljetryckslampa som lyser och efter kontroll så kan jag konstatera att oljenivån ligger långt över "max" på stickan.
Verkstaden tar på sig felet och byter topp packning på ena sidan, nu en dryg vecka senare så pissar det från andra packningen också..
1 Vad jag vet så har nivån aldrig vart för låg så skador p g a för lite smörjning lär ju inte ha uppstått iaf men vad mer riskerar jag förutom topp packningarna som här redan gett sig?
2 Ett klantigt misstag av "märkesverkstaden", som efter att felet konstaterats dock varit hjälpsamma och "limmat" toppen i väntan på italienska reservdelar.. alla kan göra fel men vad är nu rimligt?
när allt är bytt och klart vill jag såklart dels ha en garanti på utfört arbete, vad är rimligt? att jag behövt åka 2mil enkel väg vid 4 tillfällen ska såklart också räknas in, nästa service utan kostnad? vad säger experterna?
Ca 40 mil efter service så hittar jag en stor pöl med olja (ca 1 dec?) under motorn när jag kommer ner på morgonen, ingen oljetryckslampa som lyser och efter kontroll så kan jag konstatera att oljenivån ligger långt över "max" på stickan.
Verkstaden tar på sig felet och byter topp packning på ena sidan, nu en dryg vecka senare så pissar det från andra packningen också..
1 Vad jag vet så har nivån aldrig vart för låg så skador p g a för lite smörjning lär ju inte ha uppstått iaf men vad mer riskerar jag förutom topp packningarna som här redan gett sig?
2 Ett klantigt misstag av "märkesverkstaden", som efter att felet konstaterats dock varit hjälpsamma och "limmat" toppen i väntan på italienska reservdelar.. alla kan göra fel men vad är nu rimligt?
när allt är bytt och klart vill jag såklart dels ha en garanti på utfört arbete, vad är rimligt? att jag behövt åka 2mil enkel väg vid 4 tillfällen ska såklart också räknas in, nästa service utan kostnad? vad säger experterna?