R0ffe
Ny medlem
- Gick med
- 18 Jul 2023
- Hoj
- Kawasaki KX250
Hej!
Grabben köpte en KX250 99:a som är ryckig vid uppsläpp av kopplingen, så vi plockade ut lamellerna och hittade 1 lamell som var av. (dom var i stor sett nybytta innan köp)
Men hur stort glapp ska det vara på kopplingskorgen, det går att vicka den nån millimeter om man håller längst ut, är det något som måste utredas eller är det normalt?
Motorn gör oljan lite grå mellan mellan körningarna och oljebytena (byts efter varje körning som varar omkring 3-4 timmar), jag tycker inte det är vatten-grå, utan mer aluminium-grå.
Vi har fyllt en pet-flaska med använd olja och efter 6 månader så skiktas det gråa till längst ner och renare olja upptill, men inget vatten syns, vad kan orsaka det utan att det blir något missljud i motorn?
Hur mycket kan yttersta lamellerna (första och sista) nöta mot aluminiumkorgen, då de ligger mot aluminiumytor, kan det orsaka slitage och missfärgning?
Grabben köpte en KX250 99:a som är ryckig vid uppsläpp av kopplingen, så vi plockade ut lamellerna och hittade 1 lamell som var av. (dom var i stor sett nybytta innan köp)
Men hur stort glapp ska det vara på kopplingskorgen, det går att vicka den nån millimeter om man håller längst ut, är det något som måste utredas eller är det normalt?
Motorn gör oljan lite grå mellan mellan körningarna och oljebytena (byts efter varje körning som varar omkring 3-4 timmar), jag tycker inte det är vatten-grå, utan mer aluminium-grå.
Vi har fyllt en pet-flaska med använd olja och efter 6 månader så skiktas det gråa till längst ner och renare olja upptill, men inget vatten syns, vad kan orsaka det utan att det blir något missljud i motorn?
Hur mycket kan yttersta lamellerna (första och sista) nöta mot aluminiumkorgen, då de ligger mot aluminiumytor, kan det orsaka slitage och missfärgning?