Kwack Z650-F2 -1981 Cafénågonting

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Är du nöjd med m-Uniten? Hur har du löst kabelanslutningarna in i den? Är det flatstift som du skruvar fast, eller ringkabelskor? Ser ut som att du använder motogadgets reglage/knappar också, nöjd med dem isf?

Också lite nyfiken på hur du kopplat in tändningen (för det är väl CDI på din harv?) och om du använder dödaren?

Jo M-uniten levererar precis det dom säger att den gör så jag får säga att jag är nöjd. Det är runda stift avsedda för att sitta i denna typ av skruvkontakt som är klämda på kablarna.

Jag har inte motogadgets knappar då jag tyckte de var för dyra. Köpte dessa: http://chop-it.de/en/electrical-connection/black-aluminium-switch-for-22-mm-handlebar

Verkar som chop-it har höjt priset på dem vill minnas att det skilde mer än det gör nu.
De funkar bra än så länge.

Jag har CDI på min det stämmer. Tändspolar och CDI-box matas från AUX på M-uniten, START är kopplad till styrkretsen på solenoiden.
 
Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
fc07f32f1d4b803437a38e315651dbfe.jpg


Bytte olja och kollade ventilspel, passade på att byta ventilkåpspackning men den nya svettas lite den med. :/

Nya hantag och en styrändsspegel.

4096fa98de10fa404e0da994c6b84cf7.jpg


Lackat lamphuset svart och flyttat ner det lite. Tror det kommer åkas så här tillsvidare, fortsättning följer till vintern.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
 
Last edited:

Adse

Ny medlem
Gick med
10 May 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z500, GSX-R 600
Oh, ser riktigt bra ut!! Själv ärvt farsans gamla z500.. blir nog liknande stuk! :tummenupp
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Blev jy riktigt snyggt med lackat lamphus!



Adse, ser att du bor i Malmö. Blir du sugen på att göra dig av med fin Z500 så hojta till. Alltid bra att ha en i reserv:)
Oh, ser riktigt bra ut!! Själv ärvt farsans gamla z500.. blir nog liknande stuk! :tummenupp


Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Adse

Ny medlem
Gick med
10 May 2016
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z500, GSX-R 600
Blev jy riktigt snyggt med lackat lamphus!



Adse, ser att du bor i Malmö. Blir du sugen på att göra dig av med fin Z500 så hojta till. Alltid bra att ha en i reserv:)



Skickat från min A0001 via Tapatalk

Tjena Tim!

Just nu läcker cylinderfotspackningen, och ska försöka fixa det innan sommaren är slut.
Den har gått 7100 mil, Men visst, Vad är du beredd att ge? ;)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top