Kvällens förnedring: kawa zx10r -med bil :D

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
Simp skrev:
Mäktig volvo.. Finns det mer info om denna någonstans?
Den har varit med i bla Bilsport. Tror det va förra året. Han kommer från skåne någonstans och körde flitigt på alla race för ett par år sedan. Ägaren kallas "Fnatte". Han heter Martin Lundkvist (osäker på efternamnet) Det lär finnas en hel del info om denna bil
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
TomTen6 skrev:
Och sedan vaknade du eller? :7peta

Om du är den jag tror att du är(ni kan inte vara så många med det där efternamnet), vad säger isf din pappa om att du kör så fort med hans bil?

:tummenupp

Kostar ju säkert kring 200000kr per år att hålla både Mersan och Millen i drift.

Men visst, räntorna är låga och det är verkligen inte så svårt att få ett lån till något sådant här så länge man kan stå på sig.-AVUNDSJUK-...och fortstter vara det så länge som det behövs! :banana
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
#78# skrev:
Den har varit med i bla Bilsport. Tror det va förra året. Han kommer från skåne någonstans och körde flitigt på alla race för ett par år sedan. Ägaren kallas "Fnatte". Han heter Martin Lundkvist (osäker på efternamnet) Det lär finnas en hel del info om denna bil
Den gul/svarta?
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
IronMike skrev:
Är det så mkt :) .. jo den är skön att glida med, men framförallt praktisk med fällbart plåttak t ex. Förstår inte varför bmw etc å flertalet andra märken fortsätter med sina tygsuffletter å lösa hardtops .. Amg'n är även en alldeles utmärkt bil på vintern, körs året runt mao, framåt oktober åker friktionsdäcken på :tummenupp


Vad är det för dimension på dom??
:D
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
IronMike skrev:
Bak: 285-45-18
Fram: 245-40-18

=)

Sådana däck skulle man inte kunna åka på här vintertid. Man hamnar ju ovanpå snön och kommer inte ha det minsta grepp. Men det är säkert spännande det också, sedan så är väl vägarna bara där nere ändå på grund av allt salt?
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
MrGooFy skrev:
Friktionsdäck eller inte, det lär väl knappast gå att köra med den på vinterväg ivf? :confused:

Jag skulle då inte våga det... Motorn måste kännas något extremt slö om man trycker till och anti-spinn hela tiden griper in. Vet hur tråkigt det är att köra med den ikopplad med min stackars 118hk bmw =)
 

IronMike

Guest
MrGooFy skrev:
Friktionsdäck eller inte, det lär väl knappast gå att köra med den på vinterväg ivf? :confused:
Det går alldeles utmärkt faktiskt, det är inge vidare kul, men det går bra, lite slirigt om det är mycket snö, men inte alls så farligt som man skulle kunna tro..
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
GSXR1100R skrev:
Precis samma sak hände mig, jag va ute och luftade min Golf kombi Cab 98:a (hyvelbänkad till 580 hastkräftor mätt med GPS) då kom jag jämsides med en vråltrimmad Puch Dakota Turbo vid rödlyset, vi tittade på varandra och nickade, sen när det slog om till gult så drog bägger iväg, Golfen gick upp på bakhjulen trots att den är framhjulsdriven, men moppen va inte långt efter, då öppnade jag kranen till luftgasen och sen va han en prick i backspegeln.

Ni moralkärringar som inte tror på min historia kan kamma er och gå i säng, min Golf torkar er alla på strippen.

(sen vaknade jag svettig med hela kudden i min mun och lovade mig själv att aldrig mer äta pizza innan läggdags)
Menar du att det inte var en helsann historia :confused:
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Pejo skrev:
Det var ju alltså bra att nån orkade, jag hade inte energin riktigt... (effekten alltså :tungan ).

Fel fel fel. effekt och energi är inte samma sak. Energi är effekt under viss tid :tummenupp
 

IronMike

Guest
Fick chansen att hänga av en hoj till nyligen ... på midsommar, samma väg, 222an, men började redan vid statoil (mindre vägar...innan motorvägen) tror det va en cbr av nyare slag. Måste varit en 600 för den kunde inte dra ifrån ens från 50 och uppåt =) .. på motorvägen vart de ännu tuffare för hojjen.

Tror du finns på sporthoj.com, träd fram ;)

Visserligen hade du en extra-hjälm runt ena armen, men du verkade hissa på för fulla muggar ändå?


:tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top