Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?


  • Antal röstningar
    0

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Och dessutom fipplandes med att hitta bra låtar på Ipoden, inte lätt att vara teknikberoende i löpspåret inte...

210:an är väl i princip en deluxevariant av 110:an om jag förstått det rätt, så vill man bara åt puls, tid och snittid så duger 110:an lika bra. Ska bli skitskoj att se hur pulsen ligger till, nu gäller det bara att plåga skiten ur sig i närmaste backe för att hitta maxpulsen......:gnissla

Jag har för mig att jag kör med 210:an också, jag har inte vågat använda den i år, jag vill inte se hur långsam jag har blivit efter vinteruppehållet. :) Men igår kändes det faktiskt som om det börjar funka igen, så snart ska jag nog använda den igen.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Och dessutom fipplandes med att hitta bra låtar på Ipoden, inte lätt att vara teknikberoende i löpspåret inte...

210:an är väl i princip en deluxevariant av 110:an om jag förstått det rätt, så vill man bara åt puls, tid och snittid så duger 110:an lika bra. Ska bli skitskoj att se hur pulsen ligger till, nu gäller det bara att plåga skiten ur sig i närmaste backe för att hitta maxpulsen......:gnissla

Det där är intressant. Jag köpte en pulsklocka och kollade hur mkt det kunde bli som mest. 210 bpm tror jag att jag var uppe i.
Efteråt. Är jag intervallat så kommer jag upp i 173 bpm som mest. Var det månne någon tillfällig topp eller mesar jag mig nu bara?
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Det där är intressant. Jag köpte en pulsklocka och kollade hur mkt det kunde bli som mest. 210 bpm tror jag att jag var uppe i.
Efteråt. Är jag intervallat så kommer jag upp i 173 bpm som mest. Var det månne någon tillfällig topp eller mesar jag mig nu bara?

Det kan bli någon glitch ibland så att den mäter fel, speciellt om pulsbandet är torrt. Jag har aldrig kommit över 185 när den har mätt rätt, någon gång har det blivit högre, men då har det bara varit en kort spik vilket jag ser som en felmätning.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Idag har jag tänkt ut och skutta lite med nya pulsklockan, ska bli intressant. Sen gäller det bara att plåga skiten ur sig nån dag framöver för att hitta maxpulsen...:näsblod
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
1:37 på halvmaran i lugnt tempo (140 snittpuls, ingen koll på max än) så 1:30 känns lugnt att fixa innan sommaren är slut.:tummenupp
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Inte ett löpsteg på tre månader, strul med hälsena och senorna under foten (klassisk löparskada för oss utan löpsteg).
Kul att besöka sjukgymnasten som ser bekymrad ut eftersom rehabiliteringen dessutom går åt fel håll just nu.

Man blir förbannad.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Inte ett löpsteg på tre månader, strul med hälsena och senorna under foten (klassisk löparskada för oss utan löpsteg).
Kul att besöka sjukgymnasten som ser bekymrad ut eftersom rehabiliteringen dessutom går åt fel håll just nu.

Man blir förbannad.

Du är gammal!! Lägg ner. Börja på vattengympa eller nåt. :näsblod
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Drog iväg och körde drygt 2km löpning med 5:10/km tempo och sen efter det 3km intervallträning... åh fy satan, trodde jag skulle dö!!! :crash
Körde typ 2min löptempo (typ 6min/km) sen springtempo (snabbare) och sen kuta satan tempo... sen stå vid gräskanten och torrhulka och sen snabbt promenadtempo och repetera.
Blev fyra sådana intervaller på 3km där löp/spring/kuta var ungefär samma distans och torrhulka/promenad var typ 15meter.

Kom hem och la mig i fosterställning på köksgolvet med en skrattande fru bredvid mig... :crash
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Första löprundan sedan Tough Viking. 5 km i 5.25min/km. Helt ok. Ska hålla mig till 5km och försöka pressa mig ner till under 5min/km. :banana
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Igår 7.52 km på 41.51 innan jobbet.
idag 12.6 km på 1.11.15 på lunchen.
Skönt att va igång igen, 2 rundor förra v sen vare 3 v vila pågrund av sjukdom.

Får öka tempot nästa vecka..

Siktar på 3 löprundor och 2 innebandypass i veckan sen mars, under vintern var det bara gym.

Snart är det bara fika till hösten igen:crash:rodnar
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Konstaterade att det börjar bli vår och plockade fram kutarkläderna.
Blivit så fet att det var på håret att jag kom i grejorna :gnissla

Börjar bli dags att sätta igång igen.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Har knappt rört mig en meter i år, men tog mig nyss igenom Göteborgsvarrvet vilket gav lite mersmak.
Funderar på en pulsklocka, men har ingen aning om hur sånt funkar. Hur tränar jag bäst med pulsklocka? Leta upp maxpuls och sen löpträna på en viss procent av den? Enlighten me! :)
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Har knappt rört mig en meter i år, men tog mig nyss igenom Göteborgsvarrvet vilket gav lite mersmak.
Funderar på en pulsklocka, men har ingen aning om hur sånt funkar. Hur tränar jag bäst med pulsklocka? Leta upp maxpuls och sen löpträna på en viss procent av den? Enlighten me! :)

Oj, finns massor om det...
En början till förklaring:
http://www.traningsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=fa8cd5df-30b1-440a-89f9-968cf3673eb9

En snubbe som heter Maffetone har skrivit en del böcker i ämnet uthållighetsträning, är det långdistans som gäller så googla honom.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Oj, finns massor om det...
En början till förklaring:
http://www.traningsguiden.se/Article.aspx?ArticleID=fa8cd5df-30b1-440a-89f9-968cf3673eb9

En snubbe som heter Maffetone har skrivit en del böcker i ämnet uthållighetsträning, är det långdistans som gäller så googla honom.

Dom där träninsnivåerna är nog mer individuella än vad dessa gurus vill berätta. När jag köpte min första pulsklocka och började följa sådana där rekommenderade nivåer så insåg jag efter några månader att jag tappat i både uthållighet och fart trots att jag snarare ökade mängden träning.
Min kropp ville alltid träna intensivare men jag följde råden från dessa gurus och sprang långsammare för att jag följde de pulsnivåer jag läst om på internet.

Numera använder jag bara klockan för att hålla pulsen under 170 när jag springer. Har märkt att åerhämtningen för mig tar längre tid om jag överstiger 170. Och det räcker att jag gör det en kortare tid i någon backe.

Det är som sagt var min egen personliga erfarenhet.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top