Kurviga vägar någon?

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Behöver tips på bra kurviga vägar i Göteborgs området!! Helst innan 11 imorgon...& så ska det helst vara en del sevärt längs dessa vägar oxå:pannkyss

Ölärgott

...men farligt om man dricker för lite
Gick med
27 May 2007
Hoj
ZX-9R -98
Behöver tips på bra kurviga vägar i Göteborgs området!! Helst innan 11 imorgon...& så ska det helst vara en del sevärt längs dessa vägar oxå:pannkyss

Den absolut skönaste vägen jag hittat i göteborgsområdet är den mellan Fjärås och Sätila runt Lygnern. Finns väl inte så många turistattraktioner där men naturen är mysig. Enjoy :tummenupp

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i

Kör 45 mot Trollhättan...vik av efter Tudor (ale) mot Gråbo/Alingsås....sen skall du på väg 190 mot sollebrunn/nossebro (östad/stora mellby passeras på vägen....)
Passa dig/er för lite rullgrus mellan solle o nosse....

Kör mot E20 efter Nosse och backa tillbaks till Alingsås....

Ta väg 180 till Borås....fortsätt en bit på RV40....ta av väg 81 mot Hyssna....genom Hyssna och fortsätt mot Sätila.....
Följ Lyngnern mot Fjärås/Kungsbacka....blås sedan ut ordentligt på E6:an sista biten till GBG igen!
:tummenupp :tummenupp

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
TACK:pannkyss

Pysch: Vi drar nu på studs, ngt försenade!! Jag ska ut med ena österrikaren & vi behöver kanske inte diskutera mitt lokalsinne ;-) Karta medbringes *hehe*

Ses snart *kram*

& Pinky kunde gott ha hakat på en lugn "guidetur" som omväxling:tungan

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bah, sen.....

Anyway, Kungälv, gamla vägen till trollhättan, vid lilla edet sikta på stenungsund. Halvvägs kommer du till Ljungkilevägen, ta höger, åk 2 km, sedan första vänster (tror det är skyltat stenungsund igen), hitta färjan över till öarna, åk kustvägen på öarna upp till munkedal. Pittoreskt så det förslår.

Sedan antingen motorväg hem (as if...), samma väg tillbaka (och då marstrand+kornhalls färja på vägen) eller fram med kartan och arbeta er upp över fjället, bort mot 45an igen. Ni kommer att komma fram norr om vänersborg.

Heldag!

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S

Nja inte så grym när man bor 100 meter från den vägen, och man har kört den ett oräkneligt antal gånger:tungan . Men jag håller med om att den är lite rolig ändå hehe. Annars istället för att ta höger mot Fotskäl efter Sätila, fortsätt rakt fram mot 156:an när ni kommer till stora korsningen på 156:an kör rätt över bara mot Seglora. Följ vägen bara när ni kommer till Hyssna rakt fram förbi kyrkan där. En riktigt kurvig å rolig väg! Mynnar ut på Borås vägen mellan Kinna å Borås. Antingen kör man höger mot Kinna/Skene eller vänster mot Borås. Tar man höger där kör igenom Kinna/Skene ta vänster vid rödljusen mot Svenljunga sen tar ni av höger mot Öxabäck/Torestorp inte säker på skyltning. (å andra sidan tänker jag inte på skyltnamn kör bara å hoppas på att vägen är rolig:D ). Tja ett litet tips iaf.

PS. Obs lite smått påverkad av diverse alkoholhaltiga drycker när detta inlägg skrevs, men rätt säker på vägen iaf:D )

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...