Kul folk i Söderhamn?

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag flyttar dit i höst för att gå Ky-utbildningen för svetsare där.
Vilka ställen festar man på? Finns det några kampsportklubbar?(har sökt men inte hittat) Tränar Ju jutsu som jag trivs med och vill gärna fortsätta, det jag hittat är gävle och huddiksvall.

Nån som vet vart man kan bo? Har bara fått erbjudande om en hyres-2:a som kostar 4550kr/mån vilket är extremt dyrt tycker jag.

Jag letar fortfarande och har ringt på en 1,5:a som jag eventuellt ska få bilder på men 55000kr är ju en slant som jag hellre hade lagt på annat det är ju hyra i nästan 1,5år liksom. Och har man otur så kanske den är värd 0kr när jag slutar och då hade jag lika gärna kunnat bo i hyresrätten.

Alla tips är välkomna!
Med vänlig hälsning.
Jon
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Hej Jon

Kul med lite nytt folk hit till Döderhamn (även om jag trivs bra här)

Festar gör i princip alla på mousquet (stavning) det är liksom det som gäller typ.

finns, judo och en kung-fu klubb i stan (judo-klubben är väletablerad) dock så går det delade meningar om kung-fu. Gävle är nog att föredra skulle jag tippa på. Det finns mycket billigare lägenheter än så, skicka mig ett PM så ska du få tele numret till en gammal hyresvärd som vi hadde innan vi köpte radhus.

Skit i Faxeholmen i den mån det går, jävla nötter på det stället bara. Vill du lära känna nytt folk när du ska komma till en ny stad så är det bara att komma upp till oss på en fika.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
3060408 Hej Jon

Kul med lite nytt folk hit till Döderhamn (även om jag trivs bra här)

Festar gör i princip alla på mousquet (stavning) det är liksom det som gäller typ.

finns, judo och en kung-fu klubb i stan (judo-klubben är väletablerad) dock så går det delade meningar om kung-fu. Gävle är nog att föredra skulle jag tippa på. Det finns mycket billigare lägenheter än så, skicka mig ett PM så ska du få tele numret till en gammal hyresvärd som vi hadde innan vi köpte radhus.

Skit i Faxeholmen i den mån det går, jävla nötter på det stället bara. Vill du lära känna nytt folk när du ska komma till en ny stad så är det bara att komma upp till oss på en fika.
Det erbjudandet kommer jag att utnyttja!:) Jag lämnar liksom allt bakom mig och åker själv dit så jag kommer vara extremt sällskapsjuk;)
Judo låter mycket intressant, Det är ju ganska likt ju jutsu i vissa tekniker och ju jutsuns Ne wasa är ju i princip samma och det är det som är kul! Karate har jag provat men det var inte min grej med kator och skit så kung fu går nog bort antagligen. Jag ska upp imorgon och kolla på lägenheter men det blir nog bara en snabbvisit, den 27:e augusti börjar plugget!

Tack för ditt pm jag ska kolla upp det imorgon innan vi åker!

Mvh Jon
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Det erbjudandet kommer jag att utnyttja!:) Jag lämnar liksom allt bakom mig och åker själv dit så jag kommer vara extremt sällskapsjuk;)

hehe, kaffe finns det gott om. Såg föresten att du bodde i avesta vart där några ggr, en polare som jobbade i hedemora bodde där. har t.o.m provat fyllecelen i avesta 1 gång. uscha... hemska natt.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag har också besökt fyllecellen.
Men bara på studiebesök när jag gick i högstadiet lysckligtvis;)
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Sådär! Då bor jag i söderhamn då:) Eller jag har iallafall en lägenhet där, på stamvägen, jäkligt fin lya, jag kommer trivas som fisken i den känner jag direkt! lite dyr hyra kanske men det kan jag ta, dom skickade ut erbjudanden om att dela två studenter på en trea för 2500 resp. 2700 och då skiljer det bara 500 spänn mellan det och min lya, det är det fan värt för att få lite privatliv och slippa slåss om toan på morgnar. Jag får lägenheten omtapetserad och med ny matta i badrummet kostnadsfritt.

Hörde med bolaget du tipsade om men han hade bara 2:eek:r för 4500+kr att hyra ut för tillfället.

Nu har jag iallafall en lägenhet!
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Sådär! Då bor jag i söderhamn då:) Eller jag har iallafall en lägenhet där, på stamvägen, jäkligt fin lya, jag kommer trivas som fisken i den känner jag direkt! lite dyr hyra kanske men det kan jag ta, dom skickade ut erbjudanden om att dela två studenter på en trea för 2500 resp. 2700 och då skiljer det bara 500 spänn mellan det och min lya, det är det fan värt för att få lite privatliv och slippa slåss om toan på morgnar. Jag får lägenheten omtapetserad och med ny matta i badrummet kostnadsfritt.

Hörde med bolaget du tipsade om men han hade bara 2:eek:r för 4500+kr att hyra ut för tillfället.

Nu har jag iallafall en lägenhet!

skoj, stamvägen är fint. min halvsyster bor där. omtapetserat... av faxeholmen?? jösses du måste ha utfört några "personliga" tjänster du :p

när flyttar du upp då ?
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Hur kul vi är vet jag inte,men vi åker hoj ibland...Vissa av oss varje dag:D !!Det finns allt fr rettor till hd i klubben...

Dyk upp nån onsdag!!!!//Stefan
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
3063748 skoj, stamvägen är fint. min halvsyster bor där. omtapetserat... av faxeholmen?? jösses du måste ha utfört några "personliga" tjänster du :p

när flyttar du upp då ?
"personliga tjänster" = Nej!
Jag fick det utan att be om det ens:) Glömde dessutom skriva att jag får parketten i vardagsrummet omslipad och lackad:)
Dom skulle försöka ha lägenheten klar till denn 24:e augusti, plugget börjar 27:e, det blir tajt, jag får sova på golvet tills det är klart:p

3065426 Hur kul vi är vet jag inte,men vi åker hoj ibland...Vissa av oss varje dag:D !!Det finns allt fr rettor till hd i klubben...

Dyk upp nån onsdag!!!!//Stefan
Dyka upp kan jag göra, tråkigt nog inte med hoj då studiemedlen inte tillåter såna utsvävningar, jag får dränka mina sorger i öl istället;-) Det dricker ni väl i Söderhamn också, hoppas jag?;-)
 
Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
25 dagar tills jag förhoppningsvis får tillträde till min lya! Fan, det är lite läskigt att byta liv sådär men förhoppningsvis leder det till nåt bra!
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
25 dagar tills jag förhoppningsvis får tillträde till min lya! Fan, det är lite läskigt att byta liv sådär men förhoppningsvis leder det till nåt bra!
synd att du inte får hojen med dej...Det brukar vara en massa kul på höstkanten..... http://www.smksoderhamn.com/

typ crusing,dragrace,test&tune.....Även smtt.nu brukar ha ett höstrally en lördag på hösten...
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
3083579 Förhoppningsvist leder det till jobb :tummenupp
Jag var in på arbetsförmedlingen och skulle anmäla mig till a-kassan medans jag går utan kneg och enligt honom så visste han inte så mycket om svetsarna då han sällan kom i kontakt med dom då dom oftast går direkt till jobb efter utbildning och direkt till andra jobb om dom slutar.
Det bådar gott iallafall!
Imorgon går första flyttlasset, på söndag flyttar jag in och på måndag drar det igång!
Mvh Jon
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Skoj, välkommen till metropolen då :D


Jag var in på arbetsförmedlingen och skulle anmäla mig till a-kassan medans jag går utan kneg och enligt honom så visste han inte så mycket om svetsarna då han sällan kom i kontakt med dom då dom oftast går direkt till jobb efter utbildning och direkt till andra jobb om dom slutar.
Det bådar gott iallafall!
Imorgon går första flyttlasset, på söndag flyttar jag in och på måndag drar det igång!
Mvh Jon
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Sådär ja! Första lasset avklarat! Men det har kört ihop sig lite.
Pga. semestrar och shit så har dom rört ihop det lite så min lägenhet jag skulle ha inte var klar.... Men jag får en 2:a under tiden att ställa prylarna i så det är väl inte hela världen men jag hade väl helst sluppit flytta 2ggr.
Problemet blir nästa fredag när släkt o.s.v. är hemma och jag ska flytta igen. Bovärden lovade fixa några som kom och hjälpte mig med det tyngsta så jag hoppas dom håller vad dom lovar!
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
Sådär ja! Första lasset avklarat! Men det har kört ihop sig lite.
Pga. semestrar och shit så har dom rört ihop det lite så min lägenhet jag skulle ha inte var klar.... Men jag får en 2:a under tiden att ställa prylarna i så det är väl inte hela världen men jag hade väl helst sluppit flytta 2ggr.
Problemet blir nästa fredag när släkt o.s.v. är hemma och jag ska flytta igen. Bovärden lovade fixa några som kom och hjälpte mig med det tyngsta så jag hoppas dom håller vad dom lovar!

Kör det ihop sig så får du hojta till så kommer jag och hjälper till. (såvida det inte var fredag den 31/8) då är jag borta.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top