Ktm rc8r

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Tjenixen :) !

Tänker investera mig i en ny, nja snarare nyare beg RC8 :rolleyes: !
Åker idag på en Tiller från sent 90tal, å jag är helt såld på dunket mellan benen :D
Försöker hitta någon sida med RC8an, men hittar absolut ingen :va,menar någon sida här ! förmodligen gör jag nått fel !
Någon som kan hjälpa en stackars borttappad stackare :rofl ? Å har du någon erfarenhet av RC8an uppskattas komentarer, annars låt bli :hihi är inte intresserad av att höra att den eller den hojen är ett mycket bättre val :tungan !

/ A.B
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Brorsan har en 2012 och den går extremt bra:) Gillar verkligen rc8:an, designen är unik samt man sitter skönt på den. Många har sagt att den är bra om man är lite längre. Motorn är riktigt skön med, väldigt lätt att wheela med:) Den går väldigt bra på låga varv när man åker ut från stan och liknande, rycker inte alls och sen när man ger "på det" så drar den vansinnigt hårt:) (iofs så drar väl alla sportis lika hårt, men iaf:p)

Enda som är tråkigt att att nåt annat avgassystem är väldigt dyrt. Akran med underliggade burk går ju lös på 30k eller liknande. Finns ju JC exhuast att köpa som ligger under hojen och låter bra dock, men inte lika snyggt som akrat:p
Ljudet är lite lågt, men jag bryr mig kanske lite mycket om just en sån sak:p
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Supernöjd med min 2008a som är en vanlig RC8a utan R. Första gången jag körde iväg trodde jag den var trasig! Ryckig i sprutet vid låg fart, MEN upp i fart och gärna på en bana är den lättkörd och kvickstyrd! :kär
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Supernöjd med min 2008a som är en vanlig RC8a utan R. Första gången jag körde iväg trodde jag den var trasig! Ryckig i sprutet vid låg fart, MEN upp i fart och gärna på en bana är den lättkörd och kvickstyrd! :kär

Ang ryckigheten på lågfart, går att fixa med Power Comander eller ?
Min Tiller gick så jävla ryckigt i stan, lågfart så jag blev tamejfan galen av det :huvet, ef montering av Comandern så drar den benhårt på alla växlar och även från lågfart i stan :tummenupp.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ang ryckigheten på lågfart, går att fixa med Power Comander eller ?
Min Tiller gick så jävla ryckigt i stan, lågfart så jag blev tamejfan galen av det :huvet, ef montering av Comandern så drar den benhårt på alla växlar och även från lågfart i stan :tummenupp.

Köper du en nyare rc8r så ska det vara mycket bättre än på tidigare rc8. Annars så finns det mängder med knep för att få mindre ryckande via mindre moddar. Men vad jag har läst och hört så ska man satsa på nyare årsmodell av rc8r för att slippa detta.
 

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Jag fick ny programvara i min 08 vid service i höstas, det blev stor skillnad på körbarhet på låg varv med mycket mer kraft i botten och går mycket smidigare.jag har ett acra system på och är nöjd med min. Visst man kan säkert köra snabbare med en Honda eller nåt men den har massor med karaktär som ingen japanare har.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Ang ryckigheten på lågfart, går att fixa med Power Comander eller ?
Min Tiller gick så jävla ryckigt i stan, lågfart så jag blev tamejfan galen av det :huvet, ef montering av Comandern så drar den benhårt på alla växlar och även från lågfart i stan :tummenupp.
Jag tror det är relaterat till vilken årsmodell man har, ktm hade väl lite problem med det i början. Min brors 12:a rycker inget och går hur mjukt och fint som helst. Jag tror det står i den stora rc8:a tråden som linkades här innan om man orkar läsa hela:D
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
TL1000R, Tiller:n ge oss lite info om din tid med den. Den har ju kommit lite i skymundan utav Duccarna och Hondas RC51:eek:r. Har själv en TL1000R motor i ett Bimotachassie.... med Bimota-sprut och ett titaniumavgassysten handbyggt här i Sverige.... grov dimension. Bimotas sprut är inte så bra kalibrerat på lågfart och mellanregistret..... så mitt intryck utav TL1000R motorn är "JÄTTERÅ" BRUTAL" Mvh Tony

IMG_0464 (1024x768).jpg IMG_0013.jpg
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
TL1000R, Tiller:n ge oss lite info om din tid med den. Den har ju kommit lite i skymundan utav Duccarna och Hondas RC51:eek:r. Har själv en TL1000R motor i ett Bimotachassie.... med Bimota-sprut och ett titaniumavgassysten handbyggt här i Sverige.... grov dimension. Bimotas sprut är inte så bra kalibrerat på lågfart och mellanregistret..... så mitt intryck utav TL1000R motorn är "JÄTTERÅ" BRUTAL" Mvh Tony

View attachment 398749 View attachment 398750
Hej Tony,

Kan väl inte påstå att jag har ägt min Tiller i så många år, typ 5 el 6år är det nog !
Det har tidigare varit en ägare före mig, å skicket var det absolut inget fel på när den inhandlades, men då man är lite av en pedant så ordnades och mordeniserades lite saker :D
Däremot ville jag sätta min prägel på cyckeln, så det blev en ny lack med mina färger på :), innan var den gul och svart !
Själva motorkaraktären blev jag helt överförtjust i första gången jag provade den :kär, åkt många år med radfyra, men detta var något helt galet brutalt :D !
Kan väl bara samanfatta i korthet, jag blir absolut lika glad varje vår jag startar upp maskinen :D !
Har fått några förfrågningar om den är till salu, svaret har hitils varit nej :tungan ! Den ska luftas även fast jag köper en till maskin :hihi!

/ A.B
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top