KTM hjälp !

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
tror du missförstått mig, anledningen är ju att jag ska få ihopa min nya utbytes motor (-06) på en -03 ram, där jag inte har något förberett i ramen för olja :tungan är du med :7peta :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Jag är med....

Och jag svarade bara i största allmänhet. HAr man en ram som inte har plats för olja så är det bara att skippa och koppla om istället.
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Jag är med....

Och jag svarade bara i största allmänhet. HAr man en ram som inte har plats för olja så är det bara att skippa och koppla om istället.

ok då är jag oxo med :tummenupp

du skrev något om ev, elproblem, är det mycket problem ?
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Så då var den igång igen, perfekt till det fina vår vädret =)

eftersom jag fick hojen i lådor och inte delade den själv så
råkade jag bild.jpgfå lite delar över, vet inte om det är till nya eller gamla motorn... vet du boris ?
 

rasmussen

Guest
Så då var den igång igen, perfekt till det fina vår vädret =)

eftersom jag fick hojen i lådor och inte delade den själv så
råkade jag View attachment 356094få lite delar över, vet inte om det är till nya eller gamla motorn... vet du boris ?


Den långa biten, till kedjeskyddet? Den andra biten ska väl sitta mellan svingen/motorn?
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
lyckades klara kedje skyddet själv, men den andre.... mellan svingen o motorn ? vad skulle den ha för funktion ?

btw, det blev en extra hemmatillverkad olje behållare gömd inne i den "moddade" luftburken =)
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
vet vad det är nu, bakbromswiren ska löpa igenom den.
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Man skall byta olja på alla LC4 var 250 mil gärna något oftare om cykeln går mycket bana/race. KTMs marknadsföringsavdelning förlängde bytesintervallet till 500mil som marknadsföringstrick där ändrades inget i motorn.

Ett oljebyte tar 20min och kostar en hundring, det är din KTM värd.

OT(Sorry): Vad rekommenderar du för intervall på en 690 - 10?

Blev även en ökning där med 250 mil ifrån 500 till 750 mil.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
OT(Sorry): Vad rekommenderar du för intervall på en 690 - 10?

Blev även en ökning där med 250 mil ifrån 500 till 750 mil.

Oljevolymen är inte särskilt mycket större 1,7L och det är fortfarande en trimmad stånka som går varmt och har höga oljefilmskrav så inga 750 mil ivf. Jag har dock inte lika stor erfarenhet av nya motorn men 300-500 mil beroende på körsätt.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Oljevolymen är inte särskilt mycket större 1,7L och det är fortfarande en trimmad stånka som går varmt och har höga oljefilmskrav så inga 750 mil ivf. Jag har dock inte lika stor erfarenhet av nya motorn men 300-500 mil beroende på körsätt.

Jag kommer inte låta min gå över 450 mil innan jag byter olja på min 690. Har alltid minskat intervallerna på mina KTM:er. Känns bättre att byta olja en gång för mkt än att få en rasad motor,,,,
 

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Oljevolymen är inte särskilt mycket större 1,7L och det är fortfarande en trimmad stånka som går varmt och har höga oljefilmskrav så inga 750 mil ivf. Jag har dock inte lika stor erfarenhet av nya motorn men 300-500 mil beroende på körsätt.

Jag kommer inte låta min gå över 450 mil innan jag byter olja på min 690. Har alltid minskat intervallerna på mina KTM:er. Känns bättre att byta olja en gång för mkt än att få en rasad motor,,,,

tack för svaren, blir att minska intervallen då.
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
någon som vet vad hålet mellan avgasrören på cylindern har för funktion ? det står en svetslåga ut därifrån rakt ut på ramen.... bult i ?
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Det är till "SAS:en". Den har jag själv pluggat, och det finns SAS-pluggar att köpa på exempelvis Lelles. En plugg och en tätring spänns fast under kanterna på fästena till krökarna.
(SAS = secondary air system. Går tillbaka till insugsluft när SAS-ventilen styr att det ska ske)
 

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Söder
Hoj
660, KTM SMC
Det är till "SAS:en". Den har jag själv pluggat, och det finns SAS-pluggar att köpa på exempelvis Lelles. En plugg och en tätring spänns fast under kanterna på fästena till krökarna.
(SAS = secondary air system. Går tillbaka till insugsluft när SAS-ventilen styr att det ska ske)

tackar ! hittade på lelles ! :)
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top