KTM gnista kommer och går (startar aldrig)

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Tjenare! Besiktade min 625a i förrgår, utan anmärkning. På vägen dit så dog den, jag bytte till reservkranen, körde lite på startmotorn och sen startade den på första kicken. Inga problem resten av vägen och inga problem för han som testade hojen (han sa inget iaf ^^) När jag körde hem den tankade jag o satte på on-kranen o hann att komma 1km så stannade den igen. Tänkte att de måste vara skit i on-kranen men denna gång startade den inte igen, fick putta hem den o kikade på den igår. Gjorde rent lågfarten där de va lite skit, men den startade inte för det... Tog av tändstiftet o fick ingen gnista (inte konstigt att den inte starta)

Idag va de gnista på det stiftet de inte va gnista på igår, men den startade fortfarande inte. Efter att försökt få igång den i 10 minuter tog jag av stiftet igen, och nu fanns ingen gnista igen -.- Inte med nåt annat stift heller.

Hörde ett litet konstant pip ifrån cdiboxen som slutade när jag drog ur kontakten men fortsatte när jag satte tillbaka den. Kan detta ha nåt me gnistan o göra tro?
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Det var brytaren på stödet som inte stod rätt.. Nu finns gnista, bensin kommer... Men inga livstecken ändå!
Tog av förgasaren som va helt svart inne i (antagligen bensinslangen som börjar ge upp?) gjorde rent alltihop o satte på men fortfarande inget liv. -.- Börjar tröttna! Har kört 1.5 timme med den sen jag köpte den o har redan helrenoverat den o nu startar den inte -.-
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top