Ktm exc 125 2011 tändningslås

Flippen_s

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2022
Hoj
Ktm exc 125 2011
Tja är lite osäker om jag postar det här inlägget på fel tråd med jag har nyligen införskaffat mig en Ktm exc 125 2011. Jag är i jakt på att installera ett tändningslås på den då de inte har det original. jag har kollat runt lite på internet efter ett tändnings lås som skulle passa och jag har däremot bara hittat tändnings lås som skulle passa mellan modellerna 2004 - 2006 här är länken till tändnings låset: https://www.trailriderswarehouse.co...-Keyed-Kill-Switch-2004-22-Various-p233791751. Hur ska jag göra för är inte så jätte kunnig med elektronik på hojar och skulle gärna vilja införskaffa mig ett tändningslås för att få hojen lite säkrare. Ska jag köpa ett universalt tändnings lås från till exempel 24mx och försöka koppla ihop det på något vänster eller hur ska jag göra. Skulle uppskattas enormt om jag skulle kunna få svar på hur jag ska lösa mitt problem.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Montera en dold strömbrytare istället som bara du känner till. Både billigare och mer tjuvsäkert än ett synligt tändningslås.

Eller ännu hellre två strömbrytare som måste stå i rätt läge.
 

Flippen_s

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2022
Hoj
Ktm exc 125 2011
Tack för alla bra svar, som sagt så är jag ganska okunnig några förslag på bra brytare?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top