Moggina
Ung och vild ^_^
riktigt bra siffror då ju Jensen! fan va sugen jag blev på ny burk nu!
riktigt bra siffror då ju Jensen! fan va sugen jag blev på ny burk nu!
Är det värt att köpa pc3 när man slänger på dna eller motohooligan boxen?
Verkar inte som många gör det utan endast kör med acra mappen.
Ja jag har svårt att tänka mig att NÅN som kör 990SM/SD skulle ångra ett köp av en Motobox/DNA. Håll utkik på ebay efter Motoboxar nu.. finns alltid folk som ska ha det värsta och upgraderar till DNA nu
Ja räknar man på att man tappar 10-15% av motoreffekten i drivlina osv så bör jag väl ha närmare 130 i motorn nu.
Här är dyno kurvan: http://s87.photobucket.com/albums/k134/Jensen84_/Nya hojbilder/?action=view¤t=Dyno.jpg
Är det värt att köpa pc3 när man slänger på dna eller motohooligan boxen?
Verkar inte som många gör det utan endast kör med acra mappen.
Beror på. Jag har hört mig runt på lite olika firmor som gör jobbet och fått offert på 8-9k för Powercommander + inställning. Finns ju säkert ett gäng hästar till att hämta. Tycker inte riktigt det är värt dom pengarna i mitt eget fall, finns massa mos i motorn och den västa av/på effekten är borta med de modifikationerna jag gjort.
Funderar dock på att köpa en TuneECU kabel och ändra lite inställningar, då kan man ju ladda in andra mappningar dessutom.
Och alla ktm återf kan mappa orginalsprutet?
Tydligen skulle ryckutjämnarna behöva bytas, vad kostar sådana? Någon där ute som har koll?=)
läst på en sida att det räknas inte som onormalt att en 950 sm drar mellan 0,3L - 0,5L på 1000km för mig låter det ganska mycket bara där. vet flera som tycker deras hoj drar mycket olja vissa drar mer än andra väldigt varierande kanske har med körningen i sig också.
någon annan som har samma problem? lr bara tycker det e konstigt?
läst på en sida att det räknas inte som onormalt att en 950 sm drar mellan 0,3L - 0,5L på 1000km för mig låter det ganska mycket bara där. vet flera som tycker deras hoj drar mycket olja vissa drar mer än andra väldigt varierande kanske har med körningen i sig också.
någon annan som har samma problem? lr bara tycker det e konstigt?
Jag vill skaffa mig en 950 sm tills nästa säsong . Det enda som jag är lite skeptisk till är vikten. 190kg torr känns lite i överkant och en lätt hoj är alltid roligare än en tung. Har även kollat på hypermotarden som har 5 hk mindre men en torrvikt på 177 kg....Hur ställer ni er till det här??
Jag sitter precis i samma sits! Har funderat på detta länge och jag kommer nog satsa på en ktm 990 sm. Mera effekt och rimligare pris än Hypermotarden. Hur kommer det sig att du just vill ha en 950?
Så ställer jag mig till denna fråga
Jag vill skaffa mig en 950 sm tills nästa säsong . Det enda som jag är lite skeptisk till är vikten. 190kg torr känns lite i överkant och en lätt hoj är alltid roligare än en tung. Har även kollat på hypermotarden som har 5 hk mindre men en torrvikt på 177 kg....Hur ställer ni er till det här??
Jag sitter precis i samma sits! Har funderat på detta länge och jag kommer nog satsa på en ktm 990 sm. Mera effekt och rimligare pris än Hypermotarden. Hur kommer det sig att du just vill ha en 950?
Så ställer jag mig till denna fråga
Ärligt talat så ger LC8:an i 990 i orginal utförande 116,8hk vid 9300rpm.. På bakhjulet enl. "Bike nr 7, 2011" så runt 127-128 finns redan på svänghjulet!
Jag tror säkert att hojen går super bra med moddning av luftfiltret osv.. men +10-15hk njaa.
Bike lär ha Feltryckt i så fall . Orginal säkert mellan 100-107hk på slangen .
Luftburks modden Motoholigan/Dna gör mkt på dessa igentäppta orginal luftburkar.
http://www.karlstrommotor.se/sv/articles/2.1772.815883/damping-rubber-05
Om det är alla 5 eller 1 vet jag dock inte...(bör vara alla)
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |