Ktm 950 sm

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
För mig 30+, Kalmar så vill Bilsport-mc ha EXAKT lika mkt som för min 660 smc = knappt 4000 hel/helår (offroadförsäkring)

Superduke skulle kosta knappt 8000 hel/hel (30+ försäk.)

Alltid kul att man fått nåt ut av å fylla 30 :)

Hm, ju mer man snackar försäkr, desto mindre begriper man. Jag som är Sthlm/40+ (suck) betalade 6600/hel/hel för min 640 hos Bilsport&MC. För min SuMo betalar jag 7400/hel/hel hos Bilsport&MC inkl trafikförsäkringsskatten.
Och nu kommer det helt sjuka: Länsförsäkringar har samma pris som B&MC för 640 försäkringen enl ovan, men en SuMo enl ovan kostar 24 (tjugofyra) papp...!
Slutsats: Ring runt som fan och kolla, det lönar sig.
En sak till: i några SuMo-till-salu-annonser hävdas att man betalar 1600 hel/hel. Antingen är man då 300 bast och bor på the dark side of the moon (världsklass-bra Pink Floyd-platta förresten) eller också hade dom tur att stöta på nån extremt bakfull försäkringstjänsteman som såg fel på 950 och 95...?!??
Som sagt, ju mer man snackar försäkringar.....:confused:
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Bilsport-Mc vill ha 7400 när smc rabbatten e avdragen av mig för en 950.
28 år körtkort sen 2004 bor i stockholm..

/F
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Bilsport-Mc vill ha 7400 när smc rabbatten e avdragen av mig för en 950.
28 år körtkort sen 2004 bor i stockholm..

/F

För en hel eller halvförsäkring? Jag är ju äldre än dig och bor i stockholm så att jag kan ha 30+ försäkringen. Ger smc mycket rabatt?

Edit:
Jag ringde till bilsport och mc nu och nu fick jag ett helt annat pris!!
På hemsidan kunde jag bara få pris på en 30+ försäkring. När jag försökte räkna på offroad stod det att det var för stor kubik så att det inte godkändes, men när jag ringde dit så sa han att det visst går att köra offroadförsäkring och då blev priset 5724kr/år eller 5165kr/år om jag går med i smc. Nu är jag glad igen :D
 
Last edited:

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Hm, ju mer man snackar försäkr, desto mindre begriper man. Jag som är Sthlm/40+ (suck) betalade 6600/hel/hel för min 640 hos Bilsport&MC. För min SuMo betalar jag 7400/hel/hel hos Bilsport&MC inkl trafikförsäkringsskatten.
Och nu kommer det helt sjuka: Länsförsäkringar har samma pris som B&MC för 640 försäkringen enl ovan, men en SuMo enl ovan kostar 24 (tjugofyra) papp...!
Slutsats: Ring runt som fan och kolla, det lönar sig.
En sak till: i några SuMo-till-salu-annonser hävdas att man betalar 1600 hel/hel. Antingen är man då 300 bast och bor på the dark side of the moon (världsklass-bra Pink Floyd-platta förresten) eller också hade dom tur att stöta på nån extremt bakfull försäkringstjänsteman som såg fel på 950 och 95...?!??
Som sagt, ju mer man snackar försäkringar.....:confused:

Hade också Länsförsäkringar på min 640 men när jag skulle försäkra 950:n där så skulle dom ha 28.000kr.hel/hel.då sa dom att är det över 800cc så räknar dom inte hojen som offroad längre. är 30+ och betalar 7800 på bilsport mc.får nog gå med i smc jag med om man spar 7-800 på att va medlem.
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
För en hel eller halvförsäkring? Jag är ju äldre än dig och bor i stockholm så att jag kan ha 30+ försäkringen. Ger smc mycket rabatt?

Edit:
Jag ringde till bilsport och mc nu och nu fick jag ett helt annat pris!!
På hemsidan kunde jag bara få pris på en 30+ försäkring. När jag försökte räkna på offroad stod det att det var för stor kubik så att det inte godkändes, men när jag ringde dit så sa han att det visst går att köra offroadförsäkring och då blev priset 5724kr/år eller 5165kr/år om jag går med i smc. Nu är jag glad igen :D

Jo, de 7400 jag betalar är en offroadförs med 10% SMC-rabatt.
Så du fick samma sak för 5165? Hmm..... Ska nog slå en signal till sagda bolag...
(5 min senare): Vännerna på Bilsport&MC berättade att den som bor i Sthlms innerstad betalar 2000 pix mer än den som bor i t ex Huddinge/Värmdö etc.
Surt men sant.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Hehe gubbjäklar :gnissla

ok så det e inte bara nackdelar med att bo i förorten:D
Får ringa å kolla jag med kanse :)

För en hel eller halvförsäkring? Jag är ju äldre än dig och bor i stockholm så att jag kan ha 30+ försäkringen. Ger smc mycket rabatt?


Det var för hel..
 
Last edited:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jo, de 7400 jag betalar är en offroadförs med 10% SMC-rabatt.
Så du fick samma sak för 5165? Hmm..... Ska nog slå en signal till sagda bolag...
(5 min senare): Vännerna på Bilsport&MC berättade att den som bor i Sthlms innerstad betalar 2000 pix mer än den som bor i t ex Huddinge/Värmdö etc.
Surt men sant.

Jag bor i innerstan. Jag bor på kungsholmen.
 

Cussler

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2007
Ort
Houston, Texas
Hoj
Ducati Streetfighter S -10 / KTM 950 SM -06
Jag betalar 4600 hel/hel utan smc-rabatt för min 950 hos Bilsport & MC.
Jag är 26 år och har haft mc-kort i 2 år. Bor i Skellefteå.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Kom ut en annons på en 950 sm 05 nu med sebringdämpare för 61.000!!! blev såld på en halvtimme och det var tyvärr inte jag som var snabbast. det var ett bra pris!! hade gått 1600 men det tycker jag är skitsamma.

Hur som helst.

Det här med servicarna undrar jag lite mer om. Jag är extremt emot att lämna in bilar och hojar på verkstad. Jag vill göra själv. Vad gör dom på en service? Typ byter olja + filter samt ställer ventiler eller? Kostnad typ 3-4000kr.
Om man gör det själv kostar det ju kanske max 200kr för oja och filter. Ställa ventiler kan väl inte va nå svårt, har gjort det själv på fireblade, gixxer 750, husa 650, ktm 525, ktm 660, yamaha 450. Jag vill serva själv helt enkelt.
Förlorar man garanti eller något på att göra själv?

Om den 950 jag köper inte har slip-on så måste det inhandlas direkt. jag har läst hela denna tråd och det verkar som att bos är ett bra val tycker jag. ganska billiga jämför mot de andra och lika bra effekt. köper man dom biligast från tyskland eller?
När man sen har monterat slipon, räcker det med att flytta brickan på nålen i förgasaren något snäpp eller måste man lämna in den för bänkning?

Edit:
Sökte lite på ebay.de på bos och där verkar man kunna köpa för ca 4800kr inkl frakt, känns som helt ok pris.

Funderar lite på vad dom skiljer ett slipon från orginaldämpare? Kan man inte bygga om orginal på något sätt så att man får lika bra effekt ut dom?
 
Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Funderar lite på vad dom skiljer ett slipon från orginaldämpare? Kan man inte bygga om orginal på något sätt så att man får lika bra effekt ut dom?

Orginaldämparna har katt isig och väger bly..
allt går ju och modda o man vill, men jag tror att det blir bättre å snyggare å köpa.
jag körde sebring på min. fungerade inte så dyra heller.
(har tyvär glömt bort vad dom gick på)
Det ena som gjordes när dom kom på var å flytta upp nålen ett hack.

/Freddan
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
......verkar som att bos är ett bra val tycker jag......
Jag kan inte annat göra än att rekommendera BOS varmt, grymmaste ljudet (dovt o mulligt) av dom slip-on jag hört (Akra, Sebring, Wings, BOS) på en 950. Att det sen dessutom är riktigt bra kvalité till ett bra pris gör ju inte saken sämre.

MEN, man behöver nödvändigtvis inte ta dom utomlands ifrån om man inte vill. Jag kollade runt och räknade o.s.v. när jag skulle köpa mina och det visade sig att det blev billigast att ta dom från TS Motor (kolla http://www.bos-exhausts.com/other.html). Kolla även in http://www.bos-exhausts.com/cat/0500195sm-eng.html där du hittar lite bilder, specar och bänkpapper.

.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
2 frågor..

Är garantin 2 eller 3 år på 950ń?

Räknar KTM sina effektsiffror på veven eller bakhjulet?
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
det var två år när jag köpte min iallfall.
KTM har väl alltid bakhjulshästar?:va
 
Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Ok, riktiga siffror mao, inte fantasisiffror jag japsarna :tungan

Provkörde en 950 igår, säger bara daum vad den gick då.. Så snart står den i mitt garage :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top