Ktm 890 smt

eakl

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2023
Hoj
Tuono
Helloj!
Jag funderar på en ktm smt 890 och undrar om nån här har lite mer erfarenhet än mig av dom. Jag har provkört med höga förväntningar och tyckte att den va lite tam. Jag åkte en tuono till och från den gången så kanske var det därför.
Men den har kanske mer att erbjuda i längden tänker jag? Den är ju bekvämare tuono och mer användbar.
Finns det nånting som gör den mindre ful undrar jag oxå :)?

Finns det bra alternativ? Ganska prisvärd är den ju i alla fall..

Dålig frågeställning men fyll på med info ni som har!
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är nog en alldeles utmärkt hoj.
Känns den tam så gasar du för lite ….😎
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Varför i hela friden skulle du överväga att byta till en hoj som, dels du tycker är slö, dels tycker är ful? Ful är den absolut, inte många KTM ser vettiga ut nuförtiden.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Tam håller jag med om. Hade förväntat mig att den skulle gå "mer" när jag körde en.
Till och med min Tracer hade mer inspirerande framtoning.

Sen kör man ju som alltid mer vettigt med en självrisk på 15000:-...
 

eakl

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2023
Hoj
Tuono
Varför i hela friden skulle du överväga att byta till en hoj som, dels du tycker är slö, dels tycker är ful? Ful är den absolut, inte många KTM ser vettiga ut nuförtiden.
Jag försöker ju få vatten på min kvarn att byta ner mig effektmässigt här :)
Skämt åsido så är jag ute efter lite mer praktisk hoj med mer komfort. Hade gärna köpt Multistrada v4 eller s1000xr men priset kontra hur mkt jag jag kör gör det svårmotiverat.
Btw, Touno vinner inga skönhetstävlingar den heller. Få hojar som gör nuförtiden.
 

Beebop

Medlem
Gick med
10 Mar 2021
Hoj
2019, BMW S1000r
Jag gick från Tuono till en 890 (dock en Duke R). Saknade faktiskt inte effekten från tuonon. Tyckte duken kändes betydligt mer rapp och var dessutom roligare på slingervägar på grund av dess lägre vikt.

Har testat smt’n också och tyckte den kändes likvärdig med duken rent effektmässigt, men med än mer komfort.
Jag säger: kör 😃
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tuono om man piskar bana, SMT om man piskar landsväg.

Personligen är jag väldigt förtjust i SMT, lite lätt motardstuk men praktisk. Bland det roligare man kan ha på svenska landsvägar.
 

Vantskruv

Övning ger färdighet
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Sillfittan
Hoj
Triumph Sprint ST ABS -06, CRF300L
Hur är omdömena över 890-motorn? Är ju lite orolig över kvalitets-problem, men det kanske är en skröna?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Du behöver nog inte vara orolig🙄
KTM har historiskt varit bättre än sitt rykte….😎
 

eakl

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2023
Hoj
Tuono
Tackar för input! Kanske nån här som vill ta över min original 2016 Tuono med 900mil på mätarn? 🙄
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top