Ktm 690

Snowman89

Guest
Är det någon här som har ett 2-1 system som de vill sälja eller byta till 2-2 system?
 

a.tibbling

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2012
Ort
Hallstahammar
Hoj
Kawasaki ZZR 1200 *SÅLD* KTM 690 SM-R
Hej!!
Är det någon på forumet som har service manual till KTM 690 SM-R 2008 i pdf på datorn eller har nån länk till en på nätet. Jag hittar fan inte någon. Bara ägarmanual!!
Tacksam om någon skulle ha den och skulle vilja dela med sig :)
 

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tjenare, köpte en duke -08 i våras med 1600 mil på mätaren. Jag undrar när den ska servas? Hittar inte information någonstans, står inte ens i boken om jag inte är blind? Den är stämplad senast 1100 mil, jag tänkte att de måste vara dags för inlämning snart? Den har som sagt gått ca 1650 mil just i skrivande stund.

Robin
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Tjenare, köpte en duke -08 i våras med 1600 mil på mätaren. Jag undrar när den ska servas? Hittar inte information någonstans, står inte ens i boken om jag inte är blind? Den är stämplad senast 1100 mil, jag tänkte att de måste vara dags för inlämning snart? Den har som sagt gått ca 1650 mil just i skrivande stund.

Robin

Den har 500-milsintervall, så det är dags för service.
Se http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduct/techdocs/9725H7_OM_EN.pdf för intervaller och vad som görs.
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tjenare, köpte en duke -08 i våras med 1600 mil på mätaren. Jag undrar när den ska servas? Hittar inte information någonstans, står inte ens i boken om jag inte är blind? Den är stämplad senast 1100 mil, jag tänkte att de måste vara dags för inlämning snart? Den har som sagt gått ca 1650 mil just i skrivande stund.

Robin

Dom flesta stirrar sig blinda på miltalen vid service men tänk på att servicarna har tidsintervall också.
Så även om den är servad vild 1100 mil så var det kanske ett par år sedan å då bör den varit servad fler gånger enl tidsintervallen
 

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Finns säkert redan svar på detta här men inte lyckats hitta...
Har en ktm 690 sm-r 2008. Har inte gjort nått åt den själv men förra ägaren bytte till ett annat helsystem och tror det är ett kugg mindre fram. Rätt säker han sade den var mappad efter systemet.
Finns det mappswitch så man enkelt kan byta mappning eller hur funkar det?
Känns som riktigt bra tryck ettan och tvåan men sen är den snäll...
Står soft i displayen när man startar.
 

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
https://www.youtube.com/watch?v=rpBKbJm6NZc

de sitter en sån här switch på ramen vid bakre stötdämparen på duke/sm-r 2008 om ja inte minns fel :7peta

eG36wEI.jpg
 
Last edited:

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Ok tack!
Såg på länken ovan från duken med, kanske är lika då.
Ingen fara att pilla på den där? Någon som har nån erfarenhet av de olika lägena?
 

drawen

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Arbrå
Hoj
KTM
Laddade hem manualen för min hoj, 'adjusting engine characteristic' fanns inte med där så kanske inte finns nån switch
 

Snöskoter

Medlem
Gick med
2 Jan 2015
Ort
Umeå
Hoj
Zephyr 750
KTM 690 SMR -08 som gått 775 mil, säljes för 48t... det är väl överkurs åt satan då de såldes nya för runt 50? Stämmer det? :gnissla

Vill bara ha lite tips så man inte gör en alldeles för dyr affär
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
KTM 690 SMR -08 som gått 775 mil, säljes för 48t... det är väl överkurs åt satan då de såldes nya för runt 50? Stämmer det? :gnissla

Vill bara ha lite tips så man inte gör en alldeles för dyr affär

82500kr kosta de den ny 2008...
48t känns som ett helt ok pris.
 

Snowman89

Guest
82500kr kosta de den ny 2008...
48t känns som ett helt ok pris.

Mjae SM modellen reades ut för runt 52000 ink något presentkort på KTM-delar.
Dock tror jag det var 2008-modellen som reades ut under 2009 då de inte blev av med dem.

48 tycker jag låter ganska högt.
Sålde min med akrapipor, uppgraderad slavcylinder, flera uppsättningar plast samt massa tillbehör som olja, bromsbelägg, fjädrar, kraschpuckar för 30 tidigare iår.
Då hade min gått ca 800mil, det fanns en del repor men allt var givetvis fullt fungerande.
Så mer "rätt" pris för en sån där bör ju vara runt 35000.
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Mjae SM modellen reades ut för runt 52000 ink något presentkort på KTM-delar.
Dock tror jag det var 2008-modellen som reades ut under 2009 då de inte blev av med dem.

48 tycker jag låter ganska högt.
Sålde min med akrapipor, uppgraderad slavcylinder, flera uppsättningar plast samt massa tillbehör som olja, bromsbelägg, fjädrar, kraschpuckar för 30 tidigare iår.
Då hade min gått ca 800mil, det fanns en del repor men allt var givetvis fullt fungerande.
Så mer "rätt" pris för en sån där bör ju vara runt 35000.

Jag läste inte tillräckligt noga , det är 690 SMC som kostade 82500kr, my bad :huvet
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hallå boys köpte nyligen en 690 smc 2009, fyfan vilken rolig hoj!

Märkte att det läcker endel från tanklocket efter lite slangningar. Tror det ska sitta någon form av avrinnings-slang eller nått på tanklocket, någon som har koll på art nummer på denna? Hittade endast:
2276507031044 Lagerstatus: hos lev. TANK BREAT. - MODIFICATION KIT

Är det denna man ska?

Märkte även att bränsle-nivå-sensorn inte verkar funka alls, lampan lyser när man vrider nyckeln men körde ända tills jag fick soppatorsk och varningslampan tändes aldrig... :gnissla Bara att punga ut 595:- för en helt ny sensor?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top