Ktm 690 smc-r

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
44 har jag jag funderar på en runda i helgen hör av dig om du har tid :):)

Den kommer har inte haft tid att redigera!. Hör av er om ni ska ut och köra var sjukt kul!. Vad hade du för drev bak? Tyckte du sa 45 har hittat massor 44 fast inga 45
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Har en 660 SMC som jag är oerhört nöjd med men saknar lite extra pulver på rakorna vid bankörning. Hur är 690 SMC-R att köra jämfört med 660 SMC?

Gick själv nyss från en 660 smc 2004 till 690 smc r.
660 har något bättre vrid 3-5k varv men sen tuffar 690r på rätt mycket bättre och tappar inte draget lika fort på högre varv :)
Min 660 hade originalblås men större munstycke och öppen luftbox. Min nuvarande har öppen burk luft och mapp. Så det är min upplevelse och jämförelse.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Någon som haft läckande fälgar?
Någon lösning?
Kört några mil utan problem och vips nästa runda jag tog började det läcka friskt i framhjulet och håller inte alls luften länge, låter som det pyser vid ekrorna.
Kunde iallafall inte hitta någon skada/hål på själva däcket.

Nytt fälgband som gäller?
Någon annan lösning?
Garanti grej?
Alternativt stoppa i slang?
 

Migesson

Guest
Hade samma problem :( verkar inte som det tar det garantin. Men prova att lämna in den. Mitt hjul var redan på en däck verkstad så jag slängde i en slang. Verkar vara ett vanligt problem :)
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Äntligen fått min hoj och hunnit köra 3mil så nu börjar det bli dax för ny mapp till slip-on och luftfilter, skaffat kabel och laddat ner tuneecu men fungerar EVO1 mappen 2012 till årets modell?
Hitta bara mappar för orginalsystem till -13
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Hade samma problem :( verkar inte som det tar det garantin. Men prova att lämna in den. Mitt hjul var redan på en däck verkstad så jag slängde i en slang. Verkar vara ett vanligt problem :)

Verka inte så vanligt enligt en KTM försäljare.
Pratade med dom idag ang gällande garanti på sådant men då måste dom få in hela hojen för ett framhjul.
Kolla och sedan kontakta KTM om ärrendet,garanti grej.

Besökte däckfirman och fick av hjulet, då hade det tätande gummi skyddet korvat sig ut på något sätt,gick inte få på plats då det verkar ha sträckt sig något.
Det får bli slang istället.
Ny fälgtejp för ekrerna kostar 94 kr,sen gummiskyddet 465 kr ( för en jäkla gummi bit/ring - inte klokt)
Ny slang kostar 312 kr, så då känns valet enkelt och säkrare på något sätt med slang.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Börja med att kolla efter kabelbrott alt om kontakten lossnat från givaren.
Givaren bör sitta på vänster sida, på undersidan av luftburken.

Nu har jag fått släckt på lampan.
Det var som du sa brott på kontakten till givaren, så jag fick löda om den. Tackar för hjälpen.
Hade samma fel på blinkersen när jag köpte den. då var ena kabeln av på kontakten till blinkreläet..
 

sturesten

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2013
Ort
Hemma
Hoj
Nja
Har klantat till det och tappat min hoj, ingen större skada men fotbromsen blev lite krökt, alltså själva pinnen. Går absolut att köra, men hade gärna fått den inböjd igen, vågar man prova eller kommer det gå av? Värma?
 

Snowman89

Guest
Har ett par frågor:

1. Var köper man K&N filtret förutom på Ebay?

http://www.ebay.com/itm/KTM-690-SMC...673&pid=100033&prg=1011&rk=2&sd=230993702416&

2. Var köpte ni/köper man kraschpuckar fram o bak (gärna rampuckar också aka AERO)? Ebay har kit för 800kr för allt men i Sverige då?

Rampuckar:
http://www.ebay.com/itm/KTM-690-END...torcycle_Parts_13&hash=item35c84c2e10&vxp=mtr

KN-filtret samt kraschpuckar för fram och bakhjul köper du smidigast via valfri KTM åf.
Puckar för ramen däremot vet jag inte vart du får tag på i Sverige.
 

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
jag vände jag kör orginal fram så får man kortare hjulbas så blir den lättare och få upp på ett hjul :banana:banana när kommer du ner så vi kan ta en wheeli runda:yoparty
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Jag fick vända också tror jag fick fram hjulet två cm:yoparty
Blev sjukt sugen när jag såg dig dra upp på slangen i femman och sexan!!
Vädret ska bli kanon till helgen har du tid på söndag förmiddag? Hade varit sjukt kul
Någon annan som är sugna på lite körning på söndag,
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Jag fick vända också tror jag fick fram hjulet två cm:yoparty
Blev sjukt sugen när jag såg dig dra upp på slangen i femman och sexan!!
Vädret ska bli kanon till helgen har du tid på söndag förmiddag? Hade varit sjukt kul
Någon annan som är sugna på lite körning på söndag,

Från fredag eftermiddag och framåt kommer jag vara ute och åka. Nämn en tid och jag är där!
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Last edited:

MZ660

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2013
Ort
Skåne
Hoj
MZ 660
Hej alla.

Jag har ingen erfarenhet alls av KTM 4-taks hojar, men de nya 690cc encylindriga har synnerligen imponerande effekt. Dom måste ju gå som skollade troll .......håller de bra med? Jävligt snygga hojar. :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Den går fruktansvärt bra skulle jag säga. Inte stött på några problem med min. Service intervallerna är ju rätt långa för en motard vilket är bra. Jag är supernöjd med min, enda jag inte gillar är att sadeln är lite hård. Dock är den bättre än genomsnittet, men kan va mitt arsle som e känsligt med:p
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top