Ktm 690 smc-r

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
Jag trodde lödde eventet startade kl 13.00 men du pratade om att samlas 9.30 strulas? Vädret ser för övrigt tråkigt ut för lördag nu...

jag beställde sol på lördag :) såg tiden nu vi kanske skulle samlas vid coop vid 1100 ?

så kan vi öva lite bakhjul på vägen dit :confused:
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Är det nån mer som fått problem med insprutningen på sin 690?
Min går snålt trots mappningen och bike kan inte mappa om den har jag förstått, dom har provat att byta styrbox utan resultat.
Tänkte om det är nån som varit ute för samma sak så man kan hjälpa Bike lite på traven o hitta felet.
Har varit hojlös i 2 veckor nu och det blir garanterat en 3e till. Fy fan vad surt nu mitt i sesången och när det är fint väder och flera kompisar har köpt motard........ :gråta
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Är det nån mer som fått problem med insprutningen på sin 690?
Min går snålt trots mappningen och bike kan inte mappa om den har jag förstått, dom har provat att byta styrbox utan resultat.
Tänkte om det är nån som varit ute för samma sak så man kan hjälpa Bike lite på traven o hitta felet.
Har varit hojlös i 2 veckor nu och det blir garanterat en 3e till. Fy fan vad surt nu mitt i sesången och när det är fint väder och flera kompisar har köpt motard........ :gråta

Är den låst eller trasig?
 

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Ort
sjöbo
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
vad har dom bytt mer ? prova utan lamda


Är det nån mer som fått problem med insprutningen på sin 690?
Min går snålt trots mappningen och bike kan inte mappa om den har jag förstått, dom har provat att byta styrbox utan resultat.
Tänkte om det är nån som varit ute för samma sak så man kan hjälpa Bike lite på traven o hitta felet.
Har varit hojlös i 2 veckor nu och det blir garanterat en 3e till. Fy fan vad surt nu mitt i sesången och när det är fint väder och flera kompisar har köpt motard........ :gråta
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Jag skulle bara göra första årsservicen när dom fick se att tändstiftet va helt vitt. dom trodde att jag körde o-mappat till acrat först men så va inte fallet. sen trodde dom att det va fel mapp i när dom försökte mappa om den så avbryts mappningen som jag förstod det som. det gick inte uppdatera boxen så dom bytte den och när jag ringde idag så sa dom att det inte gick med nya boxen heller. känns trögt när dom inte hittar felet. finns det ingen KTM-expert här på forumet som lagat en med samma fel??
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Är det nån mer som fått problem med insprutningen på sin 690?
Min går snålt trots mappningen och bike kan inte mappa om den har jag förstått, dom har provat att byta styrbox utan resultat.
Tänkte om det är nån som varit ute för samma sak så man kan hjälpa Bike lite på traven o hitta felet.
Har varit hojlös i 2 veckor nu och det blir garanterat en 3e till. Fy fan vad surt nu mitt i sesången och när det är fint väder och flera kompisar har köpt motard........ :gråta

Har läst på Supermotojunkie att en del verkar ha problem att bränslefilter filtrerar dåligt och spridare (injectors?) får göras rent för att hojen ska gå riktigt. Kan var värt att be dem kolla det.. Även om dom som är mekaniker bör veta sånt.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Har läst på Supermotojunkie att en del verkar ha problem att bränslefilter filtrerar dåligt och spridare (injectors?) får göras rent för att hojen ska gå riktigt. Kan var värt att be dem kolla det.. Även om dom som är mekaniker bör veta sånt.

Tack för tipset. ska ringa ner till Bike imorgon och vidarebefordra det.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Kolla på KTMforum och se om någon känner igen problemet. Låter rätt sunkigt det där.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Låter kanon! Kör vi oavsett väder ser ut att komma lite regn enligt klart!?.

Får se avvaktar tills imorgon och ser om prognosen ändras som det ser ut nu är det från 16.00. Vad är där för aktivitet imorgon i Lödde körning eller posör träff vet du Strulas?

Update: lovas bra med regn runt 14.00 kollar man radarn på smhi är där påväg ett stort regnområde in över Skåne..
Jag blir hemma tar en lokal runda nu på morgonen.
 
Last edited:

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Får se avvaktar tills imorgon och ser om prognosen ändras som det ser ut nu är det från 16.00. Vad är där för aktivitet imorgon i Lödde körning eller posör träff vet du Strulas?

Update: lovas bra med regn runt 14.00 kollar man radarn på smhi är där påväg ett stort regnområde in över Skåne..
Jag blir hemma tar en lokal runda nu på morgonen.
Ok jag är själv på väg nu!! Tycker inte vädret ser så farligt ut jag är i Hörby 1030 ifall du ångrar dig
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Nu har min Brappelina fått av sig munkaveln!
Provkörde en smc-09 med LV slipon och blev kär så valet va rätt enkelt.
Som synes är det ganska mycket mindre än akra och därmed lika mycket skönsjungande.
Utan db-killer är det en fröjd för mig. Vännen klagade dock i bil bakom för att han inte hörde sin egen stereo, fast han log lika mycket som jag och barq skakade på huvudet när vi senare stannat.
Mapp och luftfilterlock är utbytt.
Nästa vecka år ett set Aero, frontfork, swing& barends-sliders/krashpuckar på från R&G!
Syns snart :)
20130525_111858.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top