KTM 690 Smc 2008

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har just köpt en 690 SMC-09, är det stor skillnad på en helt ny Acramapp mot någon av de första mapparna som fanns -08-09?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Bra fråga de har ja med undrat:confused:
Det har suttit ett Acra-slipon på min hoj tidigare o den första ägaren bekräftade att den är ommappad, nu köpte jag ett nytt system o ommappningen ingår i priset, frågan är bara om jag ska byta mapp till en ny Acra-mapp, högt vrid är prio 1!
 

Snowman89

Guest
Skruvade lite med hojen igår och hittade en kontakt som bara hängde löst.
Den sitter på höger sida som ni ser på bilden. Vad kan den vara till för något? Ska den vara inkopplad?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Som toppen av allt som strulade när jag köpte min hoj så fick jag evo-2-mappen i den när jag äntligen kunde köra. Med bara Akra-ljuddämpare blev den extremt ryckig runt 2500-3000 rpm. Fullkomligt omöjligt att köra i stan. Efter byte till Akra-mapp gick den mycket lugnare vid lägre varv.

Den mappen är väl gjord för högt varv kombinerat med rally-kammen.
 

Rödskägg

Medlem
Gick med
9 Feb 2011
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 SMC
DSC_0054.jpg


Tjena!

Jag har ett acra system på och som ni ser är det skadat i kolfibern. Den lokala MC ÅF skulle ha 1050:- för en ny vilket jag tycker är sjukt dyrt. Något förslag på lösning? Köra utan eller såga/fila till det så snyggt som möjligt. Ska besiktiga samt köra upp nu i vår, tror ni någon där skulle ha synpunkter?
 

Snowman89

Guest
View attachment 356246


Tjena!

Jag har ett acra system på och som ni ser är det skadat i kolfibern. Den lokala MC ÅF skulle ha 1050:- för en ny vilket jag tycker är sjukt dyrt. Något förslag på lösning? Köra utan eller såga/fila till det så snyggt som möjligt. Ska besiktiga samt köra upp nu i vår, tror ni någon där skulle ha synpunkter?
Till att börja med så tror jag inte du kan besikta hojen med akrat. Vet inte hur det är på uppkörningen ifall man får ha sånt då dock.. Bara den inte låter alltför mycket så bör det nog vara ok..
 

Rödskägg

Medlem
Gick med
9 Feb 2011
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 SMC
Har köpt DB killer men ej satt dit den än. Men tanken var att såga till änden så det blir runt och fint. Men om man plockar på kolfibern helt, kan dom säga nåt då? Vad gör den för nytta?
 

Snowman89

Guest
Har köpt DB killer men ej satt dit den än. Men tanken var att såga till änden så det blir runt och fint. Men om man plockar på kolfibern helt, kan dom säga nåt då? Vad gör den för nytta?

Jag har inte kollat så noga på hur mitt akra ser ut men jag tror kolfibern i sig bara är för utseendet.

De besiktning och så kan störa sig på är väl om den låter för mycket, eller om man helt enkelt inte får besikta med något annat än original? Är 690n helfordonsgodkänd?

Ett annat alternativ om du är lat är väl att sälja det där för runt 2-3k eller vad man nu kan tänkas få och köpa ett wings ;)

Om du är sugen på att dra ut och åka något framöver så är det bara att skicka ett pm :)
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Den mappen är väl gjord för högt varv kombinerat med rally-kammen.

Evo2-mappen är gjord för rally-kam och luftfilter satt i rak anslutning till ett kort insugningsrör. Den kombinationen ger mer effekt på mellan men framför allt högre varv. Kammen och luftfiltret påverkar sannolikt även lägre varv varför mappen måste anpassas över hela registret.
Jag hade bara mappen under inkörningsperioden så jag kan egentligen inte säga om den funkade dåligt på toppen. Runt 2500-3000 rpm med jämn gas var den urkass. Trots jag höll gasen så stilla som möjligt ryckte hoj hejdlöst. Man var tvungen att antingen släppa helt eller gasa på. Stor skillnad efter ommappningen till "vanlig" Akra-mapp.
 

Mange200

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 smc
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!:)
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!:)
Kontakta "Rasorblade" här på sporthoj, han har koll på sånt!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!:)
131357-Lightech_led_nummerplatshallare_samlingsbild.jpg124918-Nummerplatsbelysning.jpg

Du har PM!:banana
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Sålde min gixxer idag, så nu kan letandet på en 690 smc ta fart på allvar :banana

Någon som sitter på en 2010 eller nyare och som är sugen på att sälja kan skicka ett PM :tummenupp
 

eDw

Guest
Ni som kör med miniblinkers, vad använder ni för relä för att det ska blinka i rätt takt?
Hört att biltema har ett som är lastoberoende? Skräp? Finns det bättre alternativ?

Vill inte använda motstånd..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top