KTM 690 Smc 2008

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
har smuts på plasten som inte går bort med vanlig tvätt med svamp o såpa vatten , finns det nåt annat medel som e bra som biter på detta...?
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jo jag har bytt 2010 mätare 1 gång än så länge.
Illa, ja detär svin dåligt.
Å andra sidan är väl inte ktm kända för sin gedigna kvalité direkt.
 

Mange200

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 smc
Nu så var de första 100milen klara :)
Så imorgon blir det första servicen o sen på med Akra dämparn o mapp.
Ska bli kul att få lite morr i maskin :)
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
någon som har testat köra med originalmapp och öppnad luftburk än då? blir det någon skillnad? vill inte att nåt ska ta skada..
 

crassappeal

Pillar...
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 SMC -10
Hallå,
har en 690 -10 med ktm slipon och öppen burk samt acramappen, ska köra upp på hojen nu så min fråga är:
Kan jag sätta på orginaldämparn, ställa om från läge 2 (där mappen ligger) till läge 3 utan att saker och ting tar skada? Mycket okunnig så tar gärna emot tips!

(vill inte reta upp handledaren i onödan med powerparts dämparen)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hallå,
har en 690 -10 med ktm slipon och öppen burk samt acramappen, ska köra upp på hojen nu så min fråga är:
Kan jag sätta på orginaldämparn, ställa om från läge 2 (där mappen ligger) till läge 3 utan att saker och ting tar skada? Mycket okunnig så tar gärna emot tips!

(vill inte reta upp handledaren i onödan med powerparts dämparen)
Jag skulle sätta på orginal luftfilterlock och db-killer ist för att byta till orginal dämparen.
Det som kan hända med orginaldämparen är att Katalysatorn kan ta stryk. (eftersom hojen går fetare än tidigare)
Din styrbox har acra mappen oavsätt vilket läge du kör på!
Jag har läst någonstanns att hojen låter ännu mindre på läge 0 eller 1. inte testat dock.

btw så skulle jag köra på läge 1 om jag skulle köra upp :tummenupp

mapping.jpg
 

crassappeal

Pillar...
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag skulle sätta på orginal luftfilterlock och db-killer ist för att byta till orginal dämparen.
Det som kan hända med orginaldämparen är att Katalysatorn kan ta stryk. (eftersom hojen går fetare än tidigare)
Din styrbox har acra mappen oavsätt vilket läge du kör på!
Jag har läst någonstanns att hojen låter ännu mindre på läge 0 eller 1. inte testat dock.

btw så skulle jag köra på läge 1 om jag skulle köra upp :tummenupp

mapping.jpg

Jättetack för svaren! Fick tyvärr inte med orginal luftfilterlocket :(
Inte heller db-killer :( kan verkligen tiden uppkörningen tar skada märkvärt? Fan va drygt detta blev :p
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jättetack för svaren! Fick tyvärr inte med orginal luftfilterlocket :(
Inte heller db-killer :( kan verkligen tiden uppkörningen tar skada märkvärt? Fan va drygt detta blev :p
Aha. Nä Katten kommer troligtvis inte gå sönder under tiden du körupp :tummenupp (hittade matnyttig info om katalysatorer här: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=38142&sid=fe005b1b3dccfdeca4491c506ad9d66b )

Du kan tejpa för luftburken så kommer det låte lite mindre därifrån.

Om du inte kör upp de närmaste dagarna kan du beställa db-killer samt ett nytt lyftfilterlock från din lokala KTM handlare :tummenupp
 

JimdOe

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Örebro
Hoj
-01 GSXR 1000
Hur mycket har ni betalat för 100 mils servicen? Jag har fått ett pris på 2500kr, tycker det låter dyrt eller är jag ute och cyklar?

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Hallå! Vad är ett rimligt pris för en 690SMC under 500mil? Något man ska tänka på? Är intresserad av denna då mitt förstaval kostade skjorta att försäkra :)
 

Mange200

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 smc
Efter jag vart o mappa om hojen o satt på akra så stannar min hoj ibland när jag släpper av gasen? Kan mappningen blivit dålig inlagd? För när mappningen gjordes så stannade hojen 2 gånger när han skulle reset insprutningen i 15min. Men 3gången fungerade det.. sen har jag även sj gjort likadant o reset. Tacksam för svar på detta?? Har ju dock bara rullat hem en kort sväng när detta var gjort.

//Mange
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hallå! Vad är ett rimligt pris för en 690SMC under 500mil? Något man ska tänka på? Är intresserad av denna då mitt förstaval kostade skjorta att försäkra :)

Priserna verkar ligga på 60k och uppåt, sen vet jag inte om det är rimligt eller ej, finns ju dock inte allt för många ute på blocket...
 

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Efter jag vart o mappa om hojen o satt på akra så stannar min hoj ibland när jag släpper av gasen? Kan mappningen blivit dålig inlagd? För när mappningen gjordes så stannade hojen 2 gånger när han skulle reset insprutningen i 15min. Men 3gången fungerade det.. sen har jag även sj gjort likadant o reset. Tacksam för svar på detta?? Har ju dock bara rullat hem en kort sväng när detta var gjort.

//Mange

Jag skulle åka tillbaka, så att dom får felsøka, eller gøra om mappningen.
Efter att min map blev inlagd så kollade han att det inte var några felkoder.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top